Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

B.net sjekker om du er god nok til å rykke opp.

 

EDIT: 500 APM er ikke nødvendig for å vinne noe som helst. Litt over åtte klikk i sekundet er mer enn det du har behov for. Jeg tenker en APM på 100-200 er bra nok på ultrahøyt nivå. 80-100 på gold/plat/dia.

 

Det var en tid da alle løp rundt og trodde at høy APM gjorde deg til mester i WC3, men etter en stund så skjønte folk at det var bare tull. Warcraft 3 var et utrolig micro intenst spill, så alle som er urolig for at de ikke har høy nok APM kan bare slappe av.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt logikken med den "Teams Even" "Slighly Favored" og "Favored". Den viser aldri favored i din favør. Aldri. Og dersom det er "Teams Even" tror jeg du er listet som Favored Hos motstanderen.

 

Og hvilken league de er i, vet du ikke før etter du har spilt. Da kan du gå inn på profilen dems og se.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

EDIT: 500 APM er ikke nødvendig for å vinne noe som helst. Litt over åtte klikk i sekundet er mer enn det du har behov for. Jeg tenker en APM på 100-200 er bra nok på ultrahøyt nivå.

Ikke helt korrekt. Toppspillerne i SC:BW holder ofte 400-500 effektiv APM, noe mindre ville faktisk gjort dem mindre effektive. Det er kun i starten såpas høye hastigheter er overflødig - i late game kunne du antakeligvis fått bruk for mer enn 500, men nå er det grenser for hva som er fysisk mulig, selv for koreanere.

 

Og angående BT-artiklen: Kan nevne at xeqtr ikke er i nærheten av 500 effektiv apm i SC2. Og best i Europa? Hah. Han er vel ikke blant top 200 i Europa. Kanskje top 20 i Norge i beta.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt logikken med den "Teams Even" "Slighly Favored" og "Favored". Den viser aldri favored i din favør. Aldri. Og dersom det er "Teams Even" tror jeg du er listet som Favored Hos motstanderen.

 

Og hvilken league de er i, vet du ikke før etter du har spilt. Da kan du gå inn på profilen dems og se.

 

Må si meg enig i det der....jeg har møtt fiender som jeg og Koots/Someone slår ut iløped av 5-10 minutter...alikevel står de som "Favoured". Kan være Blizzard forsøker seg på Placebo effekten? Altså at de prøver og få motstanderen til og virke sterke en det han er sånn at du ikke "slækker'n" igjennom spillet.

Lenke til kommentar

EDIT: 500 APM er ikke nødvendig for å vinne noe som helst. Litt over åtte klikk i sekundet er mer enn det du har behov for. Jeg tenker en APM på 100-200 er bra nok på ultrahøyt nivå.

Ikke helt korrekt. Toppspillerne i SC:BW holder ofte 400-500 effektiv APM, noe mindre ville faktisk gjort dem mindre effektive. Det er kun i starten såpas høye hastigheter er overflødig - i late game kunne du antakeligvis fått bruk for mer enn 500, men nå er det grenser for hva som er fysisk mulig, selv for koreanere.

 

Og angående BT-artiklen: Kan nevne at xeqtr ikke er i nærheten av 500 effektiv apm i SC2. Og best i Europa? Hah. Han er vel ikke blant top 200 i Europa. Kanskje top 20 i Norge i beta.

 

Tror du overvurderer hvor viktig APM er.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? APM er dritviktig. Ikke om du bruker det på spam, men dersom du faktisk bruker actionene effektivt, og samtidig har en høy APM betyr jo det kun at du får gjort mer på kortere tid. Og dermed automatisk har en stor fordel.

 

APM er ikke overvurdert. Når det er sagt, mener jeg ikke at å spamme waypoint fra command-centeret ditt i starten gjør deg til en bedre spiller. Men det håper jeg du skjønner. Snakker om mid/endgame nå. Når man gjerne har 2-3 baser, og masse units som skal rundt overalt. Hele tiden. For å effektivisere det, bør man ha en så høy APM som mulig. Og det er viktig.

Lenke til kommentar

Hmm, prøver å gjøre alle de der protoss achievements for å få zeratul avatar på battle.net.

 

Gjorde nettopp prophecy of doom missionet uten at zeratul tok damage og med mer enn 3 stalkers levende på hard, men fikk ingen achievements, what gives?

 

Edit: vel jeg brukte en cheat en gang på siste mission, har siden det gjort ferdig siste mission legit men det gjelder visst ikke. Achievements permanently disabled på singleplayer campaign. Vel dette suger.

Endret av Molecular
Lenke til kommentar

Hmm, prøver å gjøre alle de der protoss achievements for å få zeratul avatar på battle.net.

 

Gjorde nettopp prophecy of doom missionet uten at zeratul tok damage og med mer enn 3 stalkers levende på hard, men fikk ingen achievements, what gives?

 

Edit: vel jeg brukte en cheat en gang på siste mission, har siden det gjort ferdig siste mission legit men det gjelder visst ikke. Achievements permanently disabled på singleplayer campaign. Vel dette suger.

 

Eneste måten for deg å få achivements i SP nå er å loade en save fra før du brukte cheat eller starte campagin på nytt.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? APM er dritviktig. Ikke om du bruker det på spam, men dersom du faktisk bruker actionene effektivt, og samtidig har en høy APM betyr jo det kun at du får gjort mer på kortere tid. Og dermed automatisk har en stor fordel.

 

APM er ikke overvurdert. Når det er sagt, mener jeg ikke at å spamme waypoint fra command-centeret ditt i starten gjør deg til en bedre spiller. Men det håper jeg du skjønner. Snakker om mid/endgame nå. Når man gjerne har 2-3 baser, og masse units som skal rundt overalt. Hele tiden. For å effektivisere det, bør man ha en så høy APM som mulig. Og det er viktig.

 

Joda, det er viktig å kunne gjøre ting fort og kunne styre en del, men 8 ting i sekundet? Det er utrolig skjeden at man har bruk for noe slikt. Jeg vil i faktisk si at man aldri har bruk for å gjøre 8 ting i sekundet.

Lenke til kommentar

Jeg vil i faktisk si at man aldri har bruk for å gjøre 8 ting i sekundet.

Da vil jeg si det er stor sannsynlighet for at du aldri har sett first person view av en profesjonell kamp.

 

Jeg ler i grunn når jeg ser på en replay og folka har 200+ APM helt ved starten

Dette er for å holde fingrene, øynene og hjernen rask. Om en gjør øvelser i starten er det mye lettere å holde farten oppe til effektiv apm late game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...