Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Jeg har litt dårlige nyheter. Siden jeg fikk mye mindre jobb enn det jeg trodde får jeg ikke råd til ny PC, så jeg kommer til å vente ca et år med å Streame. Så da sees vi om et år. :(

Edit:

Noe som betyr at jeg kjøper en pc til 23,000 kroner istede for 10,000. Så da kan vi få en enda bedre Stream.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en expanding av denne spilleren!

Han hadde virkelig meg ved ballene :(

Bare sjekk income!

repimg-33-139000.jpg

:D

Du hadde så sinnsykt mange muligheter til å vinne det spillet at det er helt utrolig. Han har kanskje høyt income, men han brukte det jo aldri til noe. Hadde du vært mer aggressiv så hadde du vunnet i løpet av 5-10 min.

Bruk en probe til å scoute motstanderen din, og når du får robotics facility skaffer du deg et par observere for å få litt oversikt.

Tipper du spiller i bronze/silver? APM-en din sier silver/gold, mens motstanderen din hinter om bronze. :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg har litt dårlige nyheter. Siden jeg fikk mye mindre jobb enn det jeg trodde får jeg ikke råd til ny PC, så jeg kommer til å vente ca et år med å Streame. Så da sees vi om et år. :(

Edit:

Noe som betyr at jeg kjøper en pc til 23,000 kroner istede for 10,000. Så da kan vi få en enda bedre Stream.

:(

Må du ha so bra PC for å streame da? Har ikkje det mest og sei på internettet?

Lenke til kommentar

Edit:

Trenger man en PC til 23k for å streame SC2? Hvilke specs-krav tilsvarer det?

Lenke til kommentar

Edit:

Jeg kan kun Streame low settings med 25 fps + og det er lite attraktivt å se på + at det er veldig hakkete innimellom og dårlig kvalitet. Men med den nye PC'en blir det ultra med 30+ fps steady. :)

Edit:

Nei, det gjør det ikke, men når du først skal spise på McDonalds kan du likesågodt ta en Big Mac istede for en cheeseburger.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Edit:

Jeg kan kun Streame low settings med 25 fps + og det er lite attraktivt å se på + at det er veldig hakkete innimellom og dårlig kvalitet. Men med den nye PC'en blir det ultra med 30+ fps steady. :)

Edit:

Nei, det gjør det ikke, men når du først skal spise på McDonalds kan du likesågodt ta en Big Mac istede for en cheeseburger.

Ja, eg er egentligt enig med deg. Går alltid for Big Mac eg og når eg kjøper nye ting.

Høyres ut på folk som desto høyere APM du har jo bedre er du. Eg pleier å ligge på 20 average apm, men spiller nå i gold. Kanskje fordi eg ikkje kan keybinde fordi eg ikkje har noken tall på tastaturet mitt lenger, får snart kjøpe meg nytt.

EDIT: Vant nettopp min 5 kamp på rad i gold, men er på rank 20 ka som skal til for og komme i PLatinum?

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Syns 23k høres ut som 2-3 Big Mac. Nå har jeg aldri gjort noen forsøk på å streame, men at man må ut med fem ganger det en maskin som kjører SC2 på ultra i 1900x1200 koster høres ganske drøyt ut.

Lenke til kommentar

Edit:

23 000,- høres ut som unødvendig mye. Husky og HD klarer seg med hovedkort, skjermkort, prosessor og minne som koster omtrent 8000,- til sammen. Nå vet jeg riktignok ikke hva mer du trenger, men jeg er rimelig sikker på at du ikke trenger å bruke 15 000,- på det.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kjøre 1920x1200, jeg skal kjøre 5760x1080. :thumbup:

Over 3 skjermer?

Starcraft funker ikke over 3 skjermen, men ja. Ellers er det 3 skjermer. Kommer sannsynligvis patcher som støtter det innen jeg skal kjøpe pc'en.

Uansett så kjører HDStarcraft en pc som har GTX 480, EVGA X58 3-Way SLI, 850w PSU, vannkjøling osv. Så det er litt mer enn 8000 kroner. Bare vannkjølingsblokken til skjermkortet koster rundt 1000 kroner.

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er forskjell på å kjøpe en Big Mac, og hele McDonalds.. :ermm:

Lenke til kommentar

Starcraft funker ikke over 3 skjermen, men ja. Ellers er det 3 skjermer. Kommer sannsynligvis patcher som støtter det innen jeg skal kjøpe pc'en.

Uansett så kjører HDStarcraft en pc som har GTX 480, EVGA X58 3-Way SLI, 850w PSU, vannkjøling osv. Så det er litt mer enn 8000 kroner. Bare vannkjølingsblokken til skjermkortet koster rundt 1000 kroner.

Nah, ganske nøyaktig egentlig, i7 er ikke nødvendig, i5 med turbo er flott da sc2 ikke greier utnytte mer enn 2 kjerner, vil da også spare litt inn på trippel kanal minne samt at i5 hovedkort er billigere. Kan også kjøpe en betydelig mindre PSU når det kun er et skjermkort. Vannkjøling er kun en gimmick som det er fint liten grunn til å investere i. ;)

Lenke til kommentar

For en expanding av denne spilleren!

Han hadde virkelig meg ved ballene :(

Bare sjekk income!

repimg-33-139000.jpg

:D

Du hadde så sinnsykt mange muligheter til å vinne det spillet at det er helt utrolig. Han har kanskje høyt income, men han brukte det jo aldri til noe. Hadde du vært mer aggressiv så hadde du vunnet i løpet av 5-10 min.

Bruk en probe til å scoute motstanderen din, og når du får robotics facility skaffer du deg et par observere for å få litt oversikt.

Tipper du spiller i bronze/silver? APM-en din sier silver/gold, mens motstanderen din hinter om bronze. :D

Er faktisk i Bronze, er fullt klar over mine feil, er netopp derfor jeg hater å spille 4player map når det er 1v1.

ajaja, lærer noe nytt hver gang hehe, så replay selv også forsåvidt.

At han ikke gikk for Missile Turrets eller Ravens som du sier overrasket meg.

Men den Reaper movet hans var veldig frekk! :p

Romis, seriøst, jeg forstår at HDstarcraft har en såpass kraftig datamaskin, men tviler sterkt på at du trenger den hestekraften der, er det så jævlig viktig å streame 1080P max kvalitet?

Er jo uansett kommenteringen som gjør at jeg ser på så mange av han sine videoer, noe mer enn 480P (kanskje 720P innimellom) loader sånn passe bra, 1080P ikke en sjanse!

edit: Starcraft 2 utnytter ikke mer enn 2 kjerner fullt, men jeg ser aktivitet ved spredd over kjerene med min i7.

Skulle ønske jeg kunne få stabil 60fps på alle maps dog, jeg bare vet at det er en eller annen effekt på visse maps som tvinger maskinen min på kne.

Sorry for kebab norsk, er trøtt :p

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kjøre 1920x1200, jeg skal kjøre 5760x1080. :thumbup:

Over 3 skjermer?

Kan garantere deg at det ikke kommer patcher som støtter dette. Wc3 støtter ikke widescreen engang for de vil ikke at spillere skal få fordeler som ikke alle kan ha. Å kunne se en mye større del av mapet vil gitt spillere en syk fordel. Derfor kommer aldri dette å komme ;) Og som sagt for streamen sin del vil en pc til 10k lett kjøre alt på maks så en til 23 vil være overkill(for streamen sin del).. I tillegg til at du aldri finner en stream som streamprovider som gir noe i nærheten av dette(viss du ikke ville betale mye peng) så kan man like greit streame på en billig pc som en dyr.

Edit:

Det som gjør en stream bra er ikke utstyret som streamer men personen bak :)

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar

edit: Starcraft 2 utnytter ikke mer enn 2 kjerner fullt, men jeg ser aktivitet ved spredd over kjerene med min i7.

Jupp, uten tvil, men dette gir en såpass lav ytelses forbedring at du ikke akkurat vil merke det ;)

Norsken din er ikke spesielt kebab :p

nja, jeg skrev det fordi jeg har en tendens til å skrive setninger hvor det mangler et par ord.

Men takk for det :p

Jeg spiller andre spill enn Starcraft, btw. :)

Trodde du skulle bli pro-gamer jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...