Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sto noe om det på itavisen.no. 2 skjermkort har blitt ødelagt mens jeg har spilt SC2, så jeg tar ikke sjangsen før det har kommet en patch.

Dette er neppe et problem i praksis. Det er i alle fall ikke StarCraft sitt problem.

Om man har veldig dårlig kjøling så kan skjermkort "brenne opp" uansett hva man gjør. I saken fra ITavisen er det jo snakk om bærbare maskiner. Som helt sikkert er nedstøvet og kanskje står på et fang etc. Dette hindrer jo fort luftflyten, og dette kombinert med støv/dårlig vedlikehold så kan man oppleve et problem.

Tror ikke noen kan få ødelagt dedikerte skjermkort i stasjonære maskiner som følge av StarCraft. Da har maskinen i utgangspunktet langt større problemer fra før av, og StarCraft er bare den som får skylden.

PS: Jeg sier ikke at dette ikke kan fikses med å patche en fps cap eller noe i spillet, men det er tilfeldig at StarCraft får skylden her. Det kunne like gjerne vært et helt annet spill/applikasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

PS: Jeg sier ikke at dette ikke kan fikses med å patche en fps cap eller noe i spillet, men det er tilfeldig at StarCraft får skylden her. Det kunne like gjerne vært et helt annet spill/applikasjon.

Det vet jeg, men når 2 skjermkort har blitt ødelagt mens jeg har spilt SC2, så tar jeg ikke sjangsen på å få det ødelagt igjen hvis det er det det er.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Var akkurat i en match 1v1, så fikk jeg en fin skjermkort BSOD. Yay.

Satt vifta på 75% før jeg gikk inn på SC2. Og etter en stund fikk jeg opp denne fine saken:

29112ko.jpg fikk akkurat det samme, bare at det var grønne streker. Deilig å tape på grunn av noe sånnt.

Lenke til kommentar

Sto noe om det på itavisen.no. 2 skjermkort har blitt ødelagt mens jeg har spilt SC2, så jeg tar ikke sjangsen før det har kommet en patch.

Slik retter du problemet

Problemet kan dog enkelt rettes. Gjør følgende:

* Finn variables.txt. Ligger trolig i DocumentsStarCraft IIvariables.txt

* Till til følgende verdier:

frameratecapglue=30

frameratecap=60

Du leste ikke artikkelen selv om du har påståelig mista to skjermkort pga dette?

Er det sånn at alle replays samles hos Blizzard på en eller annen server? Eller slettes de etterhvert om en ikke velger save replay-tingen?

Huff, må komme meg igjennom placement snart, tenkte å prøve som zerg, men føler at etter 30ish supply, så mister jeg alt som heter fokus og glemmer egentlig det meste. Teching, sette opp nok gass, expande, drone, queen, larva, overlord, bruke ressurser og slikt drit :wee: .

Rart å tenke på at noen av de virkelig topp tier-spillerene er bare 19 år! Jeg er 21 og ikke i nærheten :wee: .

Lenke til kommentar

Slik retter du problemet

Problemet kan dog enkelt rettes. Gjør følgende:

* Finn variables.txt. Ligger trolig i DocumentsStarCraft IIvariables.txt

* Till til følgende verdier:

frameratecapglue=30

frameratecap=60

Du leste ikke artikkelen selv om du har påståelig mista to skjermkort pga dette?

Er det sånn at alle replays samles hos Blizzard på en eller annen server? Eller slettes de etterhvert om en ikke velger save replay-tingen?

Huff, må komme meg igjennom placement snart, tenkte å prøve som zerg, men føler at etter 30ish supply, så mister jeg alt som heter fokus og glemmer egentlig det meste. Teching, sette opp nok gass, expande, drone, queen, larva, overlord, bruke ressurser og slikt drit :wee: .

Rart å tenke på at noen av de virkelig topp tier-spillerene er bare 19 år! Jeg er 21 og ikke i nærheten :wee: .

Alder har vell ikkje so mykje å sei, Romis er vell den beste eller ein av dei beste her på forumet og han er berre 16 viss eg ikkje tar heilt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har lest artikkelen jeg, hele til og med. De ble begge ødelagte de siste dagene av beta fase 2, og da var det ingen artikkel om det.

Lenke til kommentar

Er det sånn at alle replays samles hos Blizzard på en eller annen server? Eller slettes de etterhvert om en ikke velger save replay-tingen?.

Replays lagres midlertidig i lokalt på din maskin (dokumenter -> starcraft 2 -> accounts -> xxxxxxxxx -> x-xx-x-xxxxxx -> replays -> unsaved (multiplayer hvis du valgte å lagre selv)) . Hvis du ikke velger å lagre replayene så blir de byttet ut når det kommer nye replays. Si at du kan ha 10 ulagrede replays så når du spiller game nr 11 så blir replay nr 1 borte/byttet ut. Så hvis du vil beholde replays bør du lagre dem, tar ikke store plasseen uansett.

Har lest artikkelen jeg, hele til og med. De ble begge ødelagte de siste dagene av beta fase 2, og da var det ingen artikkel om det.

Rart at du spør etter patch for problemet da.

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Men nå er det det, til og med en fix, som er det du spør etter. Teit å gi ut en offisiell patch som legger til to linjer i configfila hvis det er det eneste som fikses.

Replays lagres midlertidig i lokalt på din maskin (dokumenter -> starcraft 2 -> accounts -> xxxxxxxxx -> x-xx-x-xxxxxx -> replays -> unsaved (multiplayer hvis du valgte å lagre selv)) . Hvis du ikke velger å lagre replayene så blir de byttet ut når det kommer nye replays. Si at du kan ha 10 ulagrede replays så når du spiller game nr 11 så blir replay nr 1 borte/byttet ut. Så hvis du vil beholde replays bør du lagre dem, tar ikke store plasseen uansett.

Det er jo greit nok, men trodde at den replayen bare var en hjelpefil, på samme måte som en torrent, at det lastes ned fra B.net eller noe. Eller inneholder den bare oversikt over taster klikket fra de forskjellige spillerene som blir 'spilt av' på ens maskin? På en måte en AI som er forhåndsprogrammert til å gjøre ditt og datt.

Hvis sistnevnte, må jeg si systemet er imponerende :wee: .

Lenke til kommentar

Det skal være achievements for å spille custom matches mot A.I. men jeg har vunnet flere matcher mot A.I. uten at de blir registrert på achievements?

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg fikser det?

Ikke lag custome game fra Singleplayer menyen. Gå til multiplayer og lag custom game mot AI der. Da burde det funke.

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Velg å lage et custom game, spill på et Blizzard-kart, sett til FFA (eller hvilken mode du vil spille) og legg til AI på de tomme plassene. Ha deres handikap på 100% for å få achivement :) .

Edit: fra multiplayer såklart, og litt treg :( , bare husk og ha handikap på 100%.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...