Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg hadde ganske dårlig placemnet matches, vant 2 og tapte 3 og kom i Bronze, Er det berre til å spille og vinne for å komme opp?

Jepp, jeg ble plassert i bronze etter mine placement kamper, 111 kamper senere er jeg rank 1 i platinum league. Dog er de fleste der bedre enn meg, men jeg har mine triks jeg også :p

Lenke til kommentar

Spilte endel 2v2 sammen med en kompis. Endte etterhvert midt i Gold. Han spiller vanligvis i topp 10 platinum, mens jeg nok ender i Silver.

Siste gamet vi spilte nå varte i 45min etter mye rar harass fra begge parter. Både reaper, dark templar, osv :D

Glemte meg litt en stund så jeg hadde 3-4k minerals, så jeg endte opp med 8 gateways og warpet inn zealots med charge. Fungerte bra, men når terran til slutt kom med 6-7 battlecruisere ble det for mye. Selv om feedback gjorde veldig mye. ;)

Er så fint å høre lyden av yamoto gun som lades opp, også tar du feedback og det kommer ikke noe skudd. :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Dere må huske at cheese og rushing er 2 forskjellige ting.. Rush vil si at man angriper tidlig. Mens cheesing tilsier at man går en allin strategi typisk 6 pool zergling rush/cannon rush o.l. Det vil si at om det ikke fungerer har man tapt. Et rush kan man alltids komme tilbake fra en skikkelig cheesy strategi derimot..

Aaaah. Didn't know that.

Lenke til kommentar

Arf, ser ut som det kommer maphax til SC2 nå. Emne som har replay av en som er suspekt.

Ta en titt og si hva dere mener :) .

jeg ble mistenkt for maphacking i går :p

holdt xel'naga tower på metapolis og fikk akkurat sett at han var på vei rundt med sine void rays. så jeg sto og venta på han. han var ikke blid da nei

Lenke til kommentar

Har gått heilt over fra Void ray rush til 4 warpgates no, har fortsatt litt problemer avogtil, får ta og lese bloggen til Romis om 4 Warp gates

Når eg tenker meg om so har eg berre tapt med denne taktikken når dei rusher meg før eg får det opp. Kanskje lære meg og få noken Zealots i starten

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig med 4 warpgates? Hvorfor ikke 3, eller 5? ;)

Har vel egentlig mest med hva man kan greie å betale for. Hvis builden holder seg på 1 base så er det ikke sikkert du greier å betale for konstant unit produksjon fra 5 gates, men at du kan greie det fra 4. Så kommer helt ann på hvordan builden fordeler minerals/gas. Du vil nok ha noe annent enn bare gateway units tenker jeg (iallefall i mid/end game)

Videoen GrandMa linka til i noen poster over tar for seg hvor mange unit producing structures man burde bygge (snakkes om det i starten) og mye annen flott info. Day9 anbefales på det sterkeste til alle som ønsker å forbedre seg, uansett league/skill.

Lenke til kommentar

Vil nok tro det har noe å gjøre med at man har muligheten til å utnytte 4 warpgates til det fulle med de ressursene man får på 1 base.

Har du 3 gates vil penger begynne å hope seg opp, mens med 5 gates får du ikke brukt alle gatesene noe som betyr at gate nummer 5 er helt unødvendig.

Er dog ikke Protoss så ta det med en klype salt. ;)

EDIT: TOO LATE. :<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...