Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som føler Protoss ligger bak i utviklingen av anti-invisible units?

Ikke spesielt, nei:

Alle raser har static defence detetectors som trenger én techbygning, så der er de like.

Alle raser har også én flyer detector, det er her noe av forskjellen er:

Zerg har den korteste techen for å komme til flyer detector (Hatchery -> Lair).

Protoss har en noe lengre tech: Gateway -> Core -> Robotic. Protoss har derimot usynlig flyer.

Terran har den lengste techen: Barracks -> Factory -> Starport -> Tech Lab. Flyer er synlig, men har utility-abilities.

Vikings vil dermed annulere disse flyerne, bortsett fra protoss' observer, hvor man også må scanne, så her er protoss sterkest.

Til gjengjeld har dog Terran scan, et nødsalternativ som hemmer terrans økonomi kraftig (270 mineraler per scan).

Grunnen til at du, Romis, lot deg harasse såpas mye av banshees i det ene gamet du lastet opp, var rett og slett dårlig pylon-placement. Du hadde ofte én pylon som dekket store områder, inkludert kanoner og robotics facility (!). I stedet for å ha 5-6 ubrukelige pylons (annet enn supply-cap-hever) bak main mineral line, kunne disse ha hjulpet vitale bygninger som robotics facility, forge etc. Og om man i tillegg skal ta i betraktning at banshee med cloak bruker energi, slik at du er langt fra screwed dersom du er uten detection, i tillegg til investeringen terran må igjennom for å oppnå antallet banshees + cloak research I TILLEGG til hvor lite damage han faktisk gjorde på den tiden du var uten detection, tror jeg vi kan konkludere med at nei, balansen er helt fin. *Pust inn*

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Står ikke noe om maintenance i Breaking News. Og jeg prøvde å logge på wow også, login servers er down :) Dessuten er det kun rolling-restarts maintenance på wow, og renger med at blizzard ville sagt fra dersom de strengte serverene i fler timer.

Lenke til kommentar

Hvis noen legger til en facebookvenn, blir man da automatisk venner uten noen confirmation?

Jepp, det som er så tullete.

Hvordan fjerner jeg folk fra Friends? Håpløst at de har lagt til Facebook-støtte spør du meg..

Tror du høyreklikker på navnet dems og klikker "remove friend" eller noe lignende.

Hvorfor prøvde jeg ikke det først :p

Endret av SPRCO
Lenke til kommentar

Etter jeg har fulført campaignen, så kan jeg ikke gå rundt i battlecruiseren lenger. Er det slik for alle? Når jeg tar continiue campaign (for å få achievements på gjenværende missions) så kommer jeg kun til den Mission Lista. Og om jeg velger back der, kommer jeg tilbake til menyen? Er dette meninga?

Og en ting til. Jeg har sett en del youtube filmer - og de ser ut til å ha upgrades de har fått via campaignen på tidligere missions. Når de viser hvordan de kan gjøre det. F.eks. Medics uten Tech Lab. Men det har ikke jeg. Hvorfor ikke? Jeg skjønner at man ikke kan bygge siegetanks, dersom det er et mission før de har blitt introduced. Men upgrades som affecter units som er available i missionet bør da tre i effekt? Det virker ikke som om det gjør det for meg. Men folk jeg har sett på youtube, har det slik. Noen som vet svaret på hvorfor det er sånn?

Lenke til kommentar

Etter jeg har fulført campaignen, så kan jeg ikke gå rundt i battlecruiseren lenger. Er det slik for alle? Når jeg tar continiue campaign (for å få achievements på gjenværende missions) så kommer jeg kun til den Mission Lista. Og om jeg velger back der, kommer jeg tilbake til menyen? Er dette meninga?

Ja, sånn er det for alle. Start ny campagin eller load en save fra før du angrep Char.

Og en ting til. Jeg har sett en del youtube filmer - og de ser ut til å ha upgrades de har fått via campaignen på tidligere missions. Når de viser hvordan de kan gjøre det. F.eks. Medics uten Tech Lab. Men det har ikke jeg. Hvorfor ikke? Jeg skjønner at man ikke kan bygge siegetanks, dersom det er et mission før de har blitt introduced. Men upgrades som affecter units som er available i missionet bør da tre i effekt? Det virker ikke som om det gjør det for meg. Men folk jeg har sett på youtube, har det slik. Noen som vet svaret på hvorfor det er sånn?

Tror det kommer ann på når du kjøpte de og de oppgraderingene. Oppdragene kan spilles i flere rekkefølger. Dette gjør at noen kan ha units som andre ikke har på tidligere oppdrag.

Eks:

Person 1 fikk tak i medics uten tech lab veldig tidlig fordi han valgte korteste vei til dem når han valgte hvilken rekkefølge han ville spille oppdragene i.

Person 2 fikk ikke medic før flere oppdrag senere fordi han konsentererte seg om oppdrag som ga andre units og andre oppgradering.

Dette fører til at person 1 har oppgraderingen veldig tidlig og på flere missions enn person 2 som fikk den senere i campaginen (men han har da andre units tidligere enn person 1).

(Tror iallefall det er sånn det funker.)

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Ja, sånn er det for alle. Start ny campagin eller load en save fra før du angrep Char.

Ahh ok. Synd jeg ikke har noen saves. Tenker på achievementene som går ut på å researche alt, hos alle. Osv. Det krever vel at man repeater noen missions, for å få nok cash?

Har planer om å spille gjennom campaignen på tid, for den achievementen senere uansett. Så tar det da :)

Tror det kommer ann på når du kjøpte de og de oppgraderingene. Oppdragene kan spilles i flere rekkefølger. Dette gjør at noen kan ha units som andre ikke har på tidligere oppdrag.

Eks:

Person 1 fikk tak i medics uten tech lab veldig tidlig fordi han valgte korteste vei til dem når han valgte hvilken rekkefølge han ville spille oppdragene i.

Person 2 fikk ikke medic før flere oppdrag senere fordi han konsentererte seg om oppdrag som ga andre units og andre oppgradering.

Dette fører til at person 1 har oppgraderingen veldig tidlig og på flere missions enn person 2 som fikk den senere i campaginen (men han har da andre units tidligere enn person 1).

(Tror iallefall det er sånn det funker.)

Skjønner. Da blir det nok bedre etterhvert tenker jeg :)

Fikk nettop til alle achievementene på Welcome To The Jungle :) I étt og samme run. Moro :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...