Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Systemet er ikke feilfritt, spesielt er placement-kampene noe tilfeldige. Men det er bare å fortsette, dere får kanskje noe lette kamper helt i starten, men allerede før dere rykker opp vil dere spille med motstandere fra gull og platinum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vet at du ikke spiller mot de som er i samme liga? har spilt mot mange som er i platinum. ble jult opp i 2v2 av en som var rank 3 i platinum eller noe sånt. man spiller mot folk fra alle ranks. det er virkelig tilfredsstillende å slå folk som er høyere ranket enn deg, hehe :p jeg og en i 1v1 tok samme taktikk, jeg vare bare få sekunder raskere. artig

Det vet jeg da, men er ikke gøy å hele tiden spille mot folk som er bedre. Da kan man gå fort lei, og jeg vet at jeg gjør det selv. Spesielt i RTS sjangeren. Er greit å spille mot noen som er bedre fra tid til annen, men jeg syntes selv at kamper som er litt mer på samme nivå er mye mer spennende, for da kan det gå enten ene eller andre veien. Spesielt hvis man gjør en feil selv. Mens mot motstandere som er milevis over da er man mer eller mindre sjangseløse mot. I hvertfall så er jeg det. xD

Hvis du fortsetter å spille så godt du kan tar det nok ikke lang tid før du spiller mot folk på ditt nivå. Så vil du med tiden bli klassifisert på nytt i en lavere liga. Taper du mot 3-4 diamond/platinum-spillere slutter systemet å gi deg slike. :)

Spille så klart så godt jeg kan til en hver tid! Men godt å vite at det ikke er snakk om 20-30+ kamper før jeg begynner å møte jevngode spillere igjen. :D

Du bør jo egentlig spille mest mulig mot folk som er på høyere nivå, så du lærer av det du gjør feil og "leveler" opp ditt eget spill. Hvis du bare spiller mot low ranks og jevngode folk, blir du aldri noe bedre siden de samme taktikkene vinner hele tiden og du ikke trenger å bli bedre, mens du fortsatt ikke tør å spille mot top ranked spillere fordi de er "altfor gode".

Er som å tro du er verdens beste i Street Fighter 4 fordi du banker lillebror og et par kompiser hele tiden som ikke kan spillet skikkelig.

Du har et godt poeng der, og er mer eller mindre samme mentalitet jeg har, men kun opp til en viss grense. Jeg lærer ikke så alt for mye av å bli fullstending overkjørt hver eneste kamp. Men om jeg spiller mot en som er noe bedre, og ikke flere hakk over, så føler jeg at jeg lærer fortere. Spiller man mot en som er mye mye bedre, så er det som at man skal prøve å lære og huske alt på en gang. Kanksje det funker for deg, men funker definitivt ikke for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Såklart, jeg bare får litt WoW-følelsen der du måtte bruke en hel dag på å spille deg opp dit hvor du hører til

Tror ikke det skal ta så lang tid engang. Motstanderne man får er basert på hidden rating, som vil hoppe rett til værs om man vinner flere kamper på rad. Da vil man forholdsvis raskt møte motstandere fra en eller to divisjoner høyere før man etter en stund selv vil rykke opp når man møter motstandere som gir deg en vinn-ratio på 50%.

Lenke til kommentar

http://sc2.no/2010/08/09/nationwar-norge-vs-danmark-klokken-1900/

Stream fra Norge vs. Danmark som spilles akkurat nå! :D

Grusomt som du skulle reklamere for SC2.no, da. :p

Aldri tenkt på det slikt, men er jo moro at så mange som mulig får med seg slike ting da :)

Helt enig. Også en plass du skulle prøvd å involvere deg med ditt engasjement Romis :)

Har fulgt med hver gang, og skal bli med i Turneringen de holder veldig snart. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...