Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. Litt sånn små irritert på SC2 nå. Faktisk så mye at det har blitt mer custom games enn 1v1 eller 2v2, noe som sier mye med tanke på kvaliteten som er på custom games.

1v1 gikk greit i placement matches, startet med å vinne 2 kamper, for så å tape en. Men når jeg da også hadde 2 stk som leava før kampen hadde kommet ordentlig igang, så blei jeg plassert i platinum (1v1). Første 1v1 kampen var mot en diamond spiller, som kjørte over meg uten problemer. Greit nok kampen var morsom den, for fyren var veldig hyggelig, og vi chatta en del mens vi spilte. Holdt unna 4-5 relativt store angrep. Han hadde blanding av marines, marauders, medivac, tanks og vikings. Hadde selv tanks, marines og marauders, og heldigvis noe turrets som hjalp til mot vikings. I hvertfall fram til de gikk over til land mode. Når jeg slutt kasta inn håndkle, så sa han det var like greit, siden han hadde samlet opp 28k mineraler.

Uansett så blir det nok VELDIG mange tap før jeg begynner og vinne igjen.

Heldigvis var ikke 2v2 placement matchene like ille. Vant noen, tapte andre og ble plassert i silver. Tror nok jeg og kameraten min kan greie oss ok der. Vi må bare få vent oss til å scoute bedre, samt ikke prøve å teche fult så mye i starten. Tapt en del kamper på det.

Lenke til kommentar

Må le av de som tror at Activision vil spytte på Blizzard sine produkter. Blizzard kontrollerer alle sine produkter selv, og har alle rettigheter til de. Det kommer ikke noen Starcraft FPS med mindre Blizzard lager den selv. (Synd de kansellerte Starcraft Ghost :()

Lenke til kommentar

Hmmm. Litt sånn små irritert på SC2 nå. Faktisk så mye at det har blitt mer custom games enn 1v1 eller 2v2, noe som sier mye med tanke på kvaliteten som er på custom games.

1v1 gikk greit i placement matches, startet med å vinne 2 kamper, for så å tape en. Men når jeg da også hadde 2 stk som leava før kampen hadde kommet ordentlig igang, så blei jeg plassert i platinum (1v1). Første 1v1 kampen var mot en diamond spiller, som kjørte over meg uten problemer. Greit nok kampen var morsom den, for fyren var veldig hyggelig, og vi chatta en del mens vi spilte. Holdt unna 4-5 relativt store angrep. Han hadde blanding av marines, marauders, medivac, tanks og vikings. Hadde selv tanks, marines og marauders, og heldigvis noe turrets som hjalp til mot vikings. I hvertfall fram til de gikk over til land mode. Når jeg slutt kasta inn håndkle, så sa han det var like greit, siden han hadde samlet opp 28k mineraler.

Heldigvis var ikke 2v2 placement matchene like ille. Vant noen, tapte andre og ble plassert i silver. Tror nok jeg og kameraten min kan greie oss ok der. Vi må bare få vent oss til å scoute bedre, samt ikke prøve å teche fult så mye i starten. Tapt en del kamper på det.

du vet at du ikke spiller mot de som er i samme liga? har spilt mot mange som er i platinum. ble jult opp i 2v2 av en som var rank 3 i platinum eller noe sånt. man spiller mot folk fra alle ranks. det er virkelig tilfredsstillende å slå folk som er høyere ranket enn deg, hehe :p jeg og en i 1v1 tok samme taktikk, jeg vare bare få sekunder raskere. artig

Lenke til kommentar

Du får da poeng for en seier selv om motstanderen var jevngod, gjør du ikke?

Jo, men poenget er at om man hele tiden spilelr med folk som er eksakt like gode som en selv, så vil man vinne og tape 50/50. Men det gjør amn jo ikke, det er jo fint mulig å spille på folk med veldig likt nivå, og fortsatt ha avansementsmuligheter.

AtW

Lenke til kommentar

Herregud så deilig det er når du har en plan, utfører den og alt går som det skal. Jeg spilte scrapheap eller hva nå det mapet heter (den hvor du må gå "rundt" hele mappet for å komme til motstanderens base, eller fly veldig mye kortere) mot protoss og tenkte jeg skulle prøve MMM-push når jeg hadde to medivacs. Sendte en medivac med marauders og en med marines, oppgradert med stim og concussion shells. Tok ut nesten alle workersa før han fikk med seg hva som skjedde, og stakk av med to marines mindre. Hadde kontroll på begge xelnaga towers så jeg visste at han ikke kom til meg samtidig som jeg angrep han (den har jeg brent meg på før), så han quitta når jeg trakk meg ut. Fantastisk følelse, og jeg må ha hatt 180 i puls når jeg angrep.

Edit: Og ja, man får poeng selv om motstanderen er jevngod.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Hvis du fortsetter å spille så godt du kan tar det nok ikke lang tid før du spiller mot folk på ditt nivå. Så vil du med tiden bli klassifisert på nytt i en lavere liga. Taper du mot 3-4 diamond/platinum-spillere slutter systemet å gi deg slike. :)

Lenke til kommentar

Du bør jo egentlig spille mest mulig mot folk som er på høyere nivå, så du lærer av det du gjør feil og "leveler" opp ditt eget spill. Hvis du bare spiller mot low ranks og jevngode folk, blir du aldri noe bedre siden de samme taktikkene vinner hele tiden og du ikke trenger å bli bedre, mens du fortsatt ikke tør å spille mot top ranked spillere fordi de er "altfor gode".

Er som å tro du er verdens beste i Street Fighter 4 fordi du banker lillebror og et par kompiser hele tiden som ikke kan spillet skikkelig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Joda, men hvis du spør toppspilleren etterpå hva han mener du gjorde feil, kan du lære utrolig mye bare av noen få kamper, og bli bedre selv, istedet for å sende PM med "FUCK YOUJ MOTHERFUCKER CHEAT AZZH0L I WILL KILL UR MOM!" ;)

(det er mange sånne dårlige tapere i SF-miljøet)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Synes placementsystemet er helt på trynet jeg. Spiller 3v3 sammen med en som er i Platinum, mens vi to andre er i gold i 2v2, vil si vi er rimelig ok spillere. Vi scouter, sikrer oss mapkontroll, har hele tiden kontroll på kampen i vår favør, men etter 5 games hvor vi vant krafig fant systemet ut at det var en god idè å plassere oss i Silver

-__-

Lenke til kommentar

Det er fordi dere kom mot folk med lav hidden rating. Altså: Dere slo kun dårlige motstandere, dermed kan ikke systemet sette dere høyere ennå.

I placement kom jeg mot både plat og diamond-spillere. Den eneste kampen jeg tapte var mot en diamond-spiller, derfor havnet jeg direkte i plat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du bør jo egentlig spille mest mulig mot folk som er på høyere nivå, så du lærer av det du gjør feil og "leveler" opp ditt eget spill. Hvis du bare spiller mot low ranks og jevngode folk, blir du aldri noe bedre siden de samme taktikkene vinner hele tiden og du ikke trenger å bli bedre, mens du fortsatt ikke tør å spille mot top ranked spillere fordi de er "altfor gode".

Er som å tro du er verdens beste i Street Fighter 4 fordi du banker lillebror og et par kompiser hele tiden som ikke kan spillet skikkelig.

Det er logikk i det du sier, men matchmaking-systemet er designet slik at alle får mest mulig morro ut av multiplayerspillinga, dvs det forsøker å gi deg en vinn/tap-ratio på 50-50. Hvilke motstandere man får er for øvrig ikke basert på ligaposisjon, men en usynlig ranking. Hvilken divisjon man ligger i er sevlsagt basert på den usynlige rankingen, men det ligger en forsinkelse der på rundt 30 kamper slik at man slipper å oppleve å rykke opp og ned annenhver kamp.

For øvrig slik jeg har oppfattet systemet blir man nå og da utfordret med med bedre motstandere(spesilet om man vinner flere kamper på rad), under loading-skjermen kan man se hvem av spillerne som er favorisert. På den måten fanger systemet opp om man forbedrer seg.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...