Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm...føler Starcraft 2 er litt sånn nerdete, akkurat som WOW. Blir jo ikke noen dame av å sitte på gutterommet med headset og slakte orker liksom :(

 

Jeg kan berolige deg med at jeg akkurat naglet damen for så å ta "All In" på brutal. gg

Lenke til kommentar

Tapte akkurat på grunn av elendig scout. Blei så irritert at jeg måtte skru av :wallbash:

 

Hva gjør man mot en terran som har blokkert med bunker bak?(scouting)

 

Suicidal units!

 

Som protoss bruker du sentry med hallucination (Phoenix). Da taper du bare energi. Som alle andre så bare bruker du en random Air unit som du sender inn i basen, ja det koster litt penger men den informasjonen er som oftest verdt det ;)

Lenke til kommentar

Tapte akkurat på grunn av elendig scout. Blei så irritert at jeg måtte skru av :wallbash:

 

Hva gjør man mot en terran som har blokkert med bunker bak?(scouting)

 

Hjelper å si racen din? er du toss så er det jo lett med en obserber, er du zerg må du prøve å rett og slett ofre en overlord i riktig timing, bare for å se det han har.

 

 

 

Bruker uansett denne posten til å spørre om noen vil ha noen practice matches mot meg (leter etter terrans/toss (er selv zerg)) jeg er currently i platinum og trenger øvelse mot spesielt 2gate rushes som går over til 4gate fra toss (alle i diamond gjør d og jeg begynner og nerd-grine) :C

Lenke til kommentar

Har faktisk 3 på rad nå som terran, kjører en 2-1-1 opening som er MMM med siegebackup egentlig. Jeg er litt imponert over manglen på upgrades hos motstandere, første kampen opplevde jeg en som prøvde seg på et MMM-raid tidlig før han hadde +1attack-upgrade, som førte til at han selvfølgelig ble hakkemat og jeg kunne bare valse inn i basen hans, deretter var det 2x protoss som måtte gi tapt. Går ALLTID upgrade før angrep, forskjellen er latterlig svær.

Høres ut som fiendene er latterlige uansett? jeg mener det er ikke alltid du kan få oppgraderingen før timing-pushet, vi kan gjerne ta en game vi? (som zerg pleier jeg ikke begynne å oppgradere skade/skjold før 15min inne i gamen)

Lenke til kommentar

Har faktisk 3 på rad nå som terran, kjører en 2-1-1 opening som er MMM med siegebackup egentlig. Jeg er litt imponert over manglen på upgrades hos motstandere, første kampen opplevde jeg en som prøvde seg på et MMM-raid tidlig før han hadde +1attack-upgrade, som førte til at han selvfølgelig ble hakkemat og jeg kunne bare valse inn i basen hans, deretter var det 2x protoss som måtte gi tapt. Går ALLTID upgrade før angrep, forskjellen er latterlig svær.

Høres ut som fiendene er latterlige uansett? jeg mener det er ikke alltid du kan få oppgraderingen før timing-pushet, vi kan gjerne ta en game vi? (som zerg pleier jeg ikke begynne å oppgradere skade/skjold før 15min inne i gamen)

 

Jau, det er varierende kvalitet på motstanden, ligger bare i øvre halvdel av gold tross alt. Så replayen vs ene protossen og han hadde en observer i basen min som ble tatt av dage da jeg produserte en raven, men han visste akkurat hva jeg hadde, vant pga. stimpacks egentlig.

 

Tar gjerne et game, du kan legge til Alexander.115, godt å få matchet seg mot god motstand uten at det er ranked ^^

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man regner damage? Liksom hvor mye en unit blir skadet hvis han har X armor og blir angrepet av en unit som har Y weapon atk.?

Om fienden gjør 10 skade, +2 fra updgrades, og fienden har 2 armor, +2 fra upgrades, ender det opp med følgende:

(10+2)-(2+2)=8.

Lenke til kommentar

Så armor trekker fra skade som et statisk nummer?

Hva med de som har raske angrep, eller flere angrep i en (som reaver, zealot osv), vil +1 armor trekke fra 1 skade fra begge angrepene, eller bare totalt?

 

For eksempel BC har jo noe sånt som 0.2 attack speed, vil ikke armor hjelpe mye mer mot den, enn colossus med 1.3 (?)?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Så armor trekker fra skade som et statisk nummer?

Hva med de som har raske angrep, eller flere angrep i en (som reaver, zealot osv), vil +1 armor trekke fra 1 skade fra begge angrepene, eller bare totalt?

 

For eksempel BC har jo noe sånt som 0.2 attack speed, vil ikke armor hjelpe mye mer mot den, enn colossus med 1.3 (?)?

 

 

Armor trekker fra 1 skade fra hvert angrep

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man regner damage? Liksom hvor mye en unit blir skadet hvis han har X armor og blir angrepet av en unit som har Y weapon atk.?

Om fienden gjør 10 skade, +2 fra updgrades, og fienden har 2 armor, +2 fra upgrades, ender det opp med følgende:

(10+2)-(2+2)=8.

Takk :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen mellomting mellom medium computer og easy computer på custom match?

Easy er alt for lett og medium er way to hard.

Kompisen min som er SC veteran sliter med medium med meg på laget. (Jeg er så å si ny i MP)

Elsker protos btw<3

 

Medium er altfor lett, Hard derimot er litt verre dersom en skal gjøre alle oppdragene.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen mellomting mellom medium computer og easy computer på custom match?

Easy er alt for lett og medium er way to hard.

Kompisen min som er SC veteran sliter med medium med meg på laget. (Jeg er så å si ny i MP)

Elsker protos btw<3

 

Medium er altfor lett, Hard derimot er litt verre dersom en skal gjøre alle oppdragene.

jeg snakker om custom games, ikke SP. Med Blizzard sin A.I(bots)og maps.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen mellomting mellom medium computer og easy computer på custom match?

Easy er alt for lett og medium er way to hard.

Kompisen min som er SC veteran sliter med medium med meg på laget. (Jeg er så å si ny i MP)

Elsker protos btw<3

 

Medium er altfor lett, Hard derimot er litt verre dersom en skal gjøre alle oppdragene.

jeg snakker om custom games, ikke SP. Med Blizzard sin A.I(bots)og maps.

 

Samme gjelder der, AI aner ikke hva den driver med spør du meg :p

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen mellomting mellom medium computer og easy computer på custom match?

Easy er alt for lett og medium er way to hard.

Kompisen min som er SC veteran sliter med medium med meg på laget. (Jeg er så å si ny i MP)

Elsker protos btw<3

 

Medium er altfor lett, Hard derimot er litt verre dersom en skal gjøre alle oppdragene.

jeg snakker om custom games, ikke SP. Med Blizzard sin A.I(bots)og maps.

 

Samme gjelder der, AI aner ikke hva den driver med spør du meg :p

Jo? De rusher jo så sinnsykt fort!

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen mellomting mellom medium computer og easy computer på custom match?

Easy er alt for lett og medium er way to hard.

Kompisen min som er SC veteran sliter med medium med meg på laget. (Jeg er så å si ny i MP)

Elsker protos btw<3

Medium er altfor lett, Hard derimot er litt verre dersom en skal gjøre alle oppdragene.

jeg snakker om custom games, ikke SP. Med Blizzard sin A.I(bots)og maps.

 

Samme gjelder der, AI aner ikke hva den driver med spør du meg :p

Jo? De rusher jo så sinnsykt fort!

da må du rushe fortere da. du vet jo at han kommer fort, da må du lære deg å time riktig så du får ut nok units til å overleve.

Endret av wall-E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...