Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Blizzard har kommet med en ny patch og nå får jeg plutselig ikke logget inn fordi den sier at clienten ikke kjennes igjen av battle.net. Wtf det var de som prakka på meg patchen.

Versjon 1.0.2.16223

EDIT: hmm nå virket det plutselig igjen men jeg har bare ventet en evighet. rart de ikke oppdaterer Battle.net først.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Om du spiller poker på nett eller andre spill så gjelder følgende regler:

- bruk mye tid på å sette deg inn i spillet (les "bruksanvisninger, gå på forum og les der, det finnes mange gode tips)

- bruk enda mer tid på å spille (øvelse gjør mester)

- forvent å tap en del i begynnelsen før du blir god nok, det er utrolig mange gode spillere, og det tar tid å bli god. (vær tolmodig) - reflekter over hvordan du tapte/vant i forrige spill, hvilken taktikk var god og dårlig.

- velg dine battles med omhu, start spillet mot andre som er like dårlige.

- De fleste strategispill handler om å gjøre ting hurtig, de som klarer å få samle inn "penger" og bygge styrker hurtigst får et overtak.

- Bevegelse er viktig, en statisk styrke er lett å finne og bekjempe. (viktig prinsipp i all krig)

Lenke til kommentar

Argh. Jeg trodde jeg hadde full kontroll på ham jeg spilte mot. Jeg hadde flere expansions og han hadde null (jeg ødela den ene han hadde), jeg hadde en haug med marauders og marines samt et par siege tanks utenfor basa hans og venta ham ut. Så har han produsert fem BC som jeg har unngått å se (til tross for at jeg scouta etter air) og rævpuler main base. Klarte å ta to av dem men da var jeg tom for marines, og hadde ingenting annet mot air. Mulig jeg hadde klart meg om jeg jobba ordentlig men ble såpass demotivert at jeg quitta. Blæh, dårlig stemning. Han må jo ha vært tomt for ressurser snart, men blæh.

Når jeg tenker meg om burde jeg fortsatt, men blir så jævla forbanna :p

Lenke til kommentar

Den er ikke ille, jeg spilte 2v2 TTvTP og jeg utsletta begges leirer med marauders sammen med marines fra han andre jeg spilte med, så ble vi griseeid av voidrays, så rømte jeg ut med en base og satt opp masse anti-air og bygde meg opp, kompisen min ble utrydda, de to måtte bygge begge basene sine på nytt. Så hadde jeg masse oppgraderte marines, marauders, 2 siege tanks, 4 medivacs, 2 hellions og var klar til å angripe, så tenkte jeg at jeg skulle snike meg inn fremfor å bare gå rett fram mot de. Så flytta folka inn i medivacs, 3 fullasta medivacs ble skutt ned av 7-10 marines og det var bare noen få marines og marauders som overlevde. Fordi jeg var for opptatt med å surre med base og microe samtidig og bare surra.

Det var så latterlig surt, teit og idiotisk gjort fra min side at jeg var seriøst sur lenge etterpå. Jeg tapte tilslutt fordi de rakk å bygge seg opp :(

Lenke til kommentar

Husky som viser enkle men effektive starter :) finnes massehvis av ligbebde videoer på youtube!

Alle disse er fra mars/april, dvs en del builds tilbake, og er nok ganske utdatert.

Roach er 2 supply nå vs 1 i videoen, osv. :)

Sjekk forøvrig denne tråden på gamefaqs, masse fine linker der.

http://www.gamefaqs.com/boards/939643-starcraft-ii-wings-of-liberty/55799170

Endret av Chiasm
Lenke til kommentar

Hvordan funker de placement matchene. Spiller du 5 kamper mot folk i forskjellige ligaer, eller mot rimelig ferske folk?

Er helt fersk i online RTS, men tenkte kanskje jeg skulle snike meg ut nå etter å satt en del morsomme replays og commentarys.

Hjelper det kanskje å trene litt mot AI først eller er det bare waste of time?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...