Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

 

Utrolig nok, er det en del Terrans som har prøvd å rushe meg med en klump med marines og noen få hellions i det siste.

Skjønner ikke helt hvordan det skal gå til, for da lager jeg banelings + at jeg gliser litt.

 

Her hadde ett reaper rush gjort seg istendenfor. smile.gif

 

 

Hehe, reapers er noe drit i starten siden jeg pleier å gå sein gass mot terran.

Men, jeg scouter jo såklart opp rampen og ser eventuell techlab, forbereder deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller dere en fast rase som regel, eller bytter dere på? Jeg liker best Terran, så jeg spiller kun det atm. for å faktisk kanskje kunne vinne en match snart.

 

OT: Gyr0? Hva gjør du nå? Hadde egentlig regna med å se deg jobbe her igjen i sommer, som alle andre sommere.

 

Glad jeg slipper å skru linser og vaske skjermer i år for å være helt ærlig :p

Jobber 50% på Telenor serru, da kan jeg sitte her på forumet og slacke!

 

 

Forresten Her er en artig reaperreplay av Lucifron. Tror han taper, men dog.

[url=http://www.sc2win.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=1926] Clicky[/url]

 

Er det noen andre som opplever det samme som meg? Har spillt 8 kamper siden klokka 15:30 og jeg har mått 5 Zerg, 1 terran, 2 Protoss.

 

Sånn er det alltid, jeg møter BARE zerg. Herregud.

 

Vi må ta en rematch snart ;P

Lenke til kommentar

Noen som vet om/når ladderen blir resettet? Har lyst til å prøve en annen rase som ranked, men det er lite aktuelt nå da jeg er så mye, mye bedre med protoss enn de andre rasene. Jeg orker ikke å tape 20 ganger på rad hvis jeg skifter nå. Hadde egentlig vært bedre å hatt en separat league-posisjon per rase.

Lenke til kommentar

Noen som vet om/når ladderen blir resettet? Har lyst til å prøve en annen rase som ranked, men det er lite aktuelt nå da jeg er så mye, mye bedre med protoss enn de andre rasene. Jeg orker ikke å tape 20 ganger på rad hvis jeg skifter nå. Hadde egentlig vært bedre å hatt en separat league-posisjon per rase.

 

Du kan vel spille FFA, custom games eller mot A.I.?

Lenke til kommentar

Noen som vet om/når ladderen blir resettet? Har lyst til å prøve en annen rase som ranked, men det er lite aktuelt nå da jeg er så mye, mye bedre med protoss enn de andre rasene. Jeg orker ikke å tape 20 ganger på rad hvis jeg skifter nå. Hadde egentlig vært bedre å hatt en separat league-posisjon per rase.

Tviler på at de resetter leaguen nå som spillet ikke er i Beta. Spill litt 2v2 med den nye rasen din og bytt deretter til den samme rasen i 1v1. Du vil nok tape litt mer til å begynne med, men tror ikke match making systemet er så dårlig at du ender med å tape 20 kamper på rad.

Lenke til kommentar

Trenger ikke en gang gass for å annulere reapers. Én queen til moderat timing holder til tusen.

 

Hehe vell har hatt en del rush med 2-3 reapers å funker hver gang, alle stv borte = "name has left the game" :) Å er minimalt med units å se, men folk blir vell mere å mere ops.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever det samme som meg? Har spillt 8 kamper siden klokka 15:30 og jeg har mått 5 Zerg, 1 terran, 2 Protoss.

 

Sånn er det alltid, jeg møter BARE zerg. Herregud.

 

Ser tilbake på en av dine tidligere innlegg så hadde du underkant av 50 kamper?

 

Dette er omtrent det samme som meg, jeg spiller Terran og møter omtrent bare Terran og Protos. Zerg kamper er sjeldent, irriterende nok da jeg ikke har tapt mot en eneste Zerg ennå om jeg ikke husker galt :p

Lenke til kommentar

I morgen, etter jeg har fjernet støv fra pc'en kommer jeg til å spille HELE tida. Helt serriøst, uansett om jeg må tvinge meg selv, skal jeg spille HELE dagen. Vet dere om noen metoder som funker bra til å tvinge seg selv til noe man ikke vil?

 

( Jeg vil jo spille, og den eneste måten jeg kan bli god på er å spille mye, hver dag, hele tida. )

 

 

Fyll hele gulvet bak deg med musefeller så du ikke kan gå fra pc'en.

Og spikre igjen vinduet hvis det er tilgjengelig fra stolen din.

Riv også ned taklampa så den ikke kan brukes til og slenge seg over fellene.

 

..og ta med mat og drikke, gjerne et lite kjøleskap med en stor blanding av ulike godsaker.

 

 

Selv får jeg nå bare spilt på kvelden for tiden. -.-

Lenke til kommentar

2 reapers og dronningen vil ikke ha sjans, så da er vel egentlig den påstanden moot.

Uerfaren, much? Én queen på creep voldtar to reapers. Range-forskjellen er heller ikke noe argument når queen er på creep.

 

Én queen i korrekt posisjon hindrer reapers i å gjøre drone harass uten å ta hits. Tre reapers kan være et problem om de fokuserer ned queenen, men det er igjen en urealistisk situasjon, ettersom zergen i en såpas sein timing ville hatt ute lings uansett.

Lenke til kommentar

Definitivt er queen sterk på creep, men Reapers er fortsatt veldig raske med oppgraderingen, så synes ikke det blir så mye stress dersom queen er ute selv med lings i tilegg da en gjerne overasker fienden med slik harras. Lings blir slaktet på creep av Reapers tidlig da Zerg sjeldent får speed så tidlig.

(Merk, er Zerg sånn halveis preparert på angrep, da funker det dårlig, ihvertfall for meg.)

Lenke til kommentar

Definitivt er queen sterk på creep, men Reapers er fortsatt veldig raske med oppgraderingen, så synes ikke det blir så mye stress dersom queen er ute selv med lings i tilegg da en gjerne overasker fienden med slik harras. Lings blir slaktet på creep av Reapers tidlig da Zerg sjeldent får speed så tidlig.

(Merk, er Zerg sånn halveis preparert på angrep, da funker det dårlig, ihvertfall for meg.)

Det er ganske vanlig å gå 12/13 extractor 13/14 pool, nettop for å få started speedling upgraden så tidlig som mulig.

 

Det er heller ikke så forferdelig vanskelig å scoute en reaper rush, så dersom man vet hva man skal se etter burde man ikke bli overrasket.

Lenke til kommentar

Cheese? Er det rush?

 

Anyyways, nå kom spillet endelig i posten så tror det blir noen sene kvelder med campaign og multiplayer spilling forover :dribble:

 

Cheese generally refers to an all-in strategy that relies on surprise to win a game early without serious resistance. A successfully executed cheese attack will catch the enemy early in their opening, while sacrificing early game macro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...