Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

En diskusjon har blitt splittet ut til en egen tråd som har fått tittelen Jeg er lite fornøyd med Starcraft 2.

 

To av de utsplittede innleggene inneholdt tekst som ikke passet inn i den andre tråden, denne er derfor sitert nedenfor.

 

Reaksjoner på moderering tas på PM, ikke i tråden.

 

ANYWAYS! Jeg drar på hytta i en uke nå. Tilbake på søndag. Hold ut uten min spam! Høhø.

 

Når jeg er tilbake blir det replays og det som bedre er sammen med Romis. Håper å få til å produsere noe en del kan få nytte og glede av.

PS: Kjemper meg gjennom brettet nå hvor man må samle opp masse ressurser innimellom lava og annet ræl, noen tips? :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Kjemper meg gjennom brettet nå hvor man må samle opp masse ressurser innimellom lava og annet ræl, noen tips? :)

 

 

Du kan finne et ekstra command center oppe til høyre hvis du går ut litt tidlig med en liten styrke.

Eller du kan bygge et ekstra command center selv. Det i main trenger du til å mine gass

 

-Husk at Command center kan fly. Land det ved siden av de mineralene du skal mine.

-Sleng opp et par bunkere i main til å forsvare og sett en scv eller to ved siden av til å reparere.

-Og så er det bare og sende en gjeng med scv rundt med en fin eskorte av skikkelig buffed marines.

-Selv så tok jeg bare mineraler en plass av gangen. Tar litt tid, men lettere å forsvare.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde var:

 

Fløy rundt med de Reapers eller Reavers eller hva de nå heter. Plukket opp alle resurser og allierte jeg kunne finne, samt drepe noen fiender (hei Diablo!).

Minet en gang om plassen i mellomtiden, og fikk nok resurser på null komma niks. Bunkere med soldater er selvsagt must.

 

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

 

Som med alle andre missions. Forsvaret er oppgraderte bunkere (turret på taket og plass til 6 supply) og fyll in 4 'rines og 1 'bat.

På det oppdraget løp jeg rundt med 5-6 reapers, tok med to medics og noen 'rines. Brukte reaper til å kite zerg (klikk tilbake, trykk S for stop, fortsett så fort de har skutt). Sett opp healingstasjon med 'rines til å forsvare legene. Så lot jeg en 15-20 SCV mine på avstand til to command centre så det gikk etter nok tid. Ellers kan du huske på at command centre har plass til 5 scv, så du kan laste inn scv-ene (de fem du har på miningplasser) og bare lette det, så lande når det er trygt.

 

 

 

Er det sånn at de Brood-war units (altså de fra første Starcraft, som Goliath, Wraith og Firebats) er mer eller mindre ubrukelige iforhold til SC2-units (både de en har i BW og SC2) som er overlegne iforhold? For eksempel en Banshee+Viking vil jo være overlegen iforhold til 1 wraith? Ihvertfall når det gjelder anti-ground. Jeg finner ikke noen plass til å godta firebats, goliath og wraiths i hæren min.

Fordelen med Goliath er det at den er jævla awesome og en liten Thor :wee: .

 

Minner meg om, hvordan er det de virkelig gode microer units? La oss si du løper fra en protoss base som terran med marines og marauders, de bruker vel ikke hver unit spesifikt til å treffe de forskjellige zealotene (anta at de jager deg)? Eller tar de den lette utveien og sender bio-klumpen sin bakover, trykkes S og fortsetter såfort de har autoangrepet en tilfeldig unit? Som minner meg om, kjipt at autoattack, ihvertfall på singleplayer/campaign er idiotisk. Å bruke 12 vikings mot to mutas når alle angriper samme muta (treig attackspeed) så gjør det det ineffektivt :( .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Må vel nesten kjøre gjennom Campaignen slik at jeg kan lese spoilere. ( Selv om jeg har lest alle bøkene. :!: )

Det er definitivt noe du bør gjøre. Slutten er rimelig episk, og får meg til å lure på hvordan neste del av historien vil utspilles! (de som har fullført campaignen vil skjønne)

Lenke til kommentar

Selvsagt var det klisjefylt, men historiemessig (for spillet) var det ganske episk.

 

*edit*

 

For å sitere det jeg sa tidligere:

Tar ingen sjanser. Snart hopper noen frem og sier at Jim Raynor gjør Sarah Kerrigan gravid med deres semi-protoss-zergling-unge som da tar over hele verdenen med sitt portable Hive Mind.

 

NESTEN. Kerrigan blir menneske igjen (med zerg-hår?), mens noen driver å lager til protoss-zerg-hybrider som da skal ta over hele verdenen med zerg som "puppets". Ikke dårlig truffet for en vill gjetning. :p

 

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har fått lagt til flere av byggningene fra kampanjen inn i mapen jeg laget "A Zerg A Shotgun and You 2.0". Virker Online.

 

Har måttet foreta noen revisjoner for å balansere på nytt. *Grille Zergs*

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Dagbladet akkurat nå:

 

post-3851-1280755140,4645_thumb.png

 

Tydelig at det er etterlengtet og populært når det får hovedoppslaget på førstesiden av Dagbladet.

 

Men jeg skjønner ikke de som har ventet på II-eren i 12 år. Var de virkelig så skuffet med I-enern at de har ventet på II-eren fra den dagen I-eren ble lansert? Jeg tror nok de fleste startet ventingen flere år etter at I-eren ble lansert.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

eugenebl på twitter skrev i den anledning denne meldingen tidligere idag:

"Tror jeg aldri har slått opp en spillanmeldelse før. Får sikkert noen klager, men dette er ikke et spill - det er StarCraft 2" -

 

(Eugenebl er altså utgavesjef på db.no og er en av de som bestemmer hvilke saker som skal være hvor med hvilke bilder osv.)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

eugenebl på twitter skrev denne meldingen tidligere idag:

"Tror jeg aldri har slått opp en spillanmeldelse før. Får sikkert noen klager, men dette er ikke et spill - det er StarCraft 2" -

 

(Eugenebl er altså utgavesjef på db.no og er en av de som bestemmer hvilke saker som skal være hvor med hvilke bilder osv.)

 

:love:

Lenke til kommentar

Hmm, kom over noe interresant på starcraft wikia ang. Heart of the Swarm, for dere som ikke har runnet campaign så ikke les spoiler!

 

 

De skriver

It picks up directly from where Wings of Liberty left off
, men samtidig
The campaign is focused on Infested Kerrigan[8] and the development of a zerg empire.

 

http://starcraft.wikia.com/wiki/StarCraft_II:_Heart_of_the_Swarm

 

Hvordan i alle dager skal det gå? :p

 

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat spillet relativt spontant. Aldri spillt SC1 eller lignende spill. Noen tips eller link til nybegynner guide før jeg setter i gang?

 

Spiller du Protoss kan du se på min førstepost i denne tråden, ellers kan du lese bloggen min som er linket i signaturen. Noen bra tips der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...