Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Og ta en titt på førsteposten her, eller protoss-tråden. Er en ganske god post der :)

Anyways, nå streamer jeg IGJEN. Ja, jeg liker å streame. Jeg vet ikke helt hvorfor. Men føler at jeg spiller bedre da. Dersom noen ser på.

www.xfire.com/live_video/ajaco

Dersom noen vil se på en silver (snart gold) league terran.

Ok, takk for tips, men hverken day9-videon eller førstepost hjelper så veldig mye synes jeg, når jeg scoutet så jeg han hadde en zealot på vei, jeg bygde så jeg hadde to gateways og begynte å kjøre ut zealots, følte ikke keg gjorde noe galt ressur eller timingmessig som sådan i starten, men når han begynte med zealots så ekstremt tidlig, så hadde han noen flere enn meg når fighten begynte, og da var løpet kjørt, da det kom til like mange nye per tidsenhet fra oss begge.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for tips, men hverken day9-videon eller førstepost hjelper så veldig mye synes jeg, når jeg scoutet så jeg han hadde en zealot på vei, jeg bygde så jeg hadde to gateways og begynte å kjøre ut zealots, følte ikke keg gjorde noe galt ressur eller timingmessig som sådan i starten, men når han begynte med zealots så ekstremt tidlig, så hadde han noen flere enn meg når fighten begynte, og da var løpet kjørt, da det kom til like mange nye per tidsenhet fra oss begge.

AtW

Virker som han er et hestehode foran deg egentlig, skjedde nylig det samme med meg, 2 ganger på rad... Scoutet han deg?

(Bortsettfra at jeg er Terran vel å merke)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

AtW

Virker som han er et hestehode foran deg egentlig, skjedde nylig det samme med meg, 2 ganger på rad... Scoutet han deg?

Næh, han scoutet ikke, begynte bare å bygge zealonts grisetidlig og pøste på.

AtW

Lenke til kommentar

Tenkte meg det, ikke rart han greier pøse ut enheter da.

Tror beste du kan gjøre for å stoppe det er blokk ramp med sentry og stalker bak.

Ok, men om jeg blokker rampen, hvordan kommer jeg meg ned med mine egne ting? Eller tenker du å blokke med sentryen? Er ikke det en veldig midlertidg løsning?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

AtW

konsentrer deg om å scoute med proben din. det skal ta god tid før han klarer å ta ned proben din med riktig micro fra din side.

hvis du ser han bygger flere gateways før cybernetics core er det ett godt tegn på zealot rush.

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe SC2 imårra med noen kompiser. Har aldri prøvd starcraft selv, så etter jeg har blitt ferdig med historiemodusen, regner jeg med å bli eid en del ganger online! Har tidligere hørt at der er en slags gruppeordning på Starcraft, slik at folk slipper å møte Koreanere som lever av Starcraft første gang du prøver å spille online! Men er dette klassesystemet noe du bare velger selv, slik at en som er vanvittig god kan spille i den laveste ligaen bare for å vinne, eller må du kort sagt være ræva for å få sjans til å spille på de laveste nivåene? Er det mange nivå? :p

Du blir plassert automatisk basert på hvor bra du spiller, og du kan ikke overstyre det manuelt. Det er fem divisjoner: bronse, sølv, gull, platina og diamant.

Lenke til kommentar

AtW

AtW

konsentrer deg om å scoute med proben din. det skal ta god tid før han klarer å ta ned proben din med riktig micro fra din side.

hvis du ser han bygger flere gateways før cybernetics core er det ett godt tegn på zealot rush.

Joa, jeg skjønte det kom et rush. Problemet er bare at da var det for sent, fordi han allerede hadde flere zealots enn meg, han hadde hatt oppe en gateway en stund, og var vel ferdig med sin andre omtrent da jeg var ferdig med min første. Men vi får se, får trene litt mer og se hvordan det går.

AtW

Lenke til kommentar

Tenkte meg det, ikke rart han greier pøse ut enheter da.

Tror beste du kan gjøre for å stoppe det er blokk ramp med sentry og stalker bak.

Ok, men om jeg blokker rampen, hvordan kommer jeg meg ned med mine egne ting? Eller tenker du å blokke med sentryen? Er ikke det en veldig midlertidg løsning?

AtW

Tenkte blokke med gateway egentlig, evt med et rom til en zelot. Sentry er en grei backup til å dele opp hæren hans slik at ikke trykke blir for stort på "muren" samt selvfølgelig dens range.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...