Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Stor oppdatering på bloggen:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700&showentry=3423

Orker ikke å skrive alt det her. :!:

Stå på sier bare jeg, ser også frem til videoer/streams hvor det blir diskutert taktikker o.l som du nevner.

Planen er å kunne kommentere live replays (dog ikke så ofte), samt analysere replays. Og lage enkle videoer der vi kan forklare basic tactics, som ofte kan være nyttig for nye spillere. Med mer.

Blir bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på å kjøpe SC2 imårra med noen kompiser. Har aldri prøvd starcraft selv, så etter jeg har blitt ferdig med historiemodusen, regner jeg med å bli eid en del ganger online! Har tidligere hørt at der er en slags gruppeordning på Starcraft, slik at folk slipper å møte Koreanere som lever av Starcraft første gang du prøver å spille online! Men er dette klassesystemet noe du bare velger selv, slik at en som er vanvittig god kan spille i den laveste ligaen bare for å vinne, eller må du kort sagt være ræva for å få sjans til å spille på de laveste nivåene? Er det mange nivå? :p

Lenke til kommentar

Damn you Blizzard! Siden det er søndag og jeg ikke orker å vente til mandag så tenkte jeg digital kopi. Download er treg! 23 timer igjen!

Lastet ned på ca. 4 timer i går. Sikker på at det ikke er noe hos deg?

Lenke til kommentar

Damn you Blizzard! Siden det er søndag og jeg ikke orker å vente til mandag så tenkte jeg digital kopi. Download er treg! 23 timer igjen!

Jepp. Er ikke noen på studentbyen nå og linja skal klare helt opp til 100 Mbits/s.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe spillet, men lurer på hvor jeg skal kjøpe det fra. Ser på Blizzard sine sider så koster det 59,99 euro (ca 460+ kr), på cdon.no koster det 379 + frakt mens på spaceworld.no koster det 328 med frakt.

Noen som har erfaringer med frakt fra spaceworld, hvor lang tid de bruker eller om cdon er bedre.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe spillet, men lurer på hvor jeg skal kjøpe det fra. Ser på Blizzard sine sider så koster det 59,99 euro (ca 460+ kr), på cdon.no koster det 379 + frakt mens på spaceworld.no koster det 328 med frakt.

Noen som har erfaringer med frakt fra spaceworld, hvor lang tid de bruker eller om cdon er bedre.

Takker for svar :)

Jeg bestilte just SC2 fra lefdal 299+10 frakt, de sa de forventet å få det 1 august og sender det da.

Lenke til kommentar

Jepp. Er ikke noen på studentbyen nå og linja skal klare helt opp til 100 Mbits/s.

Blizzard sin downloader er vel basert på torrents. Skal ikke forundre meg om studentbyen har noe traffic shaping eller QoS etc som rett og slett begrenser hastigheten din. Jeg lastet også ned for noen dager siden og da gikk det unna.

Lenke til kommentar

Den har ikke det. Brukte torrents senest i dag og hadde helt flotte hastigheter. Problemet ser ut til å være at det er ingen som gir meg god fart ned.

Billig og enkel løsning av Blizzard. Veldig fint når det funker.

EDIT: Hadde tenkt å kjøpe i butikk, men søndag.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Startet en ny download nå for å sjekke. Står det skal ta 2.5 timer

Edit: skru av P2P på downloaderen. Da får du mye høyere hastighet på HTTP-delen, og er ofte det er nok til å veie opp for hva du taper på P2P

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Blizzard sin downloader er vel basert på torrents. Skal ikke forundre meg om studentbyen har noe traffic shaping eller QoS etc som rett og slett begrenser hastigheten din. Jeg lastet også ned for noen dager siden og da gikk det unna.

Sant det. Men om du åpner preferences kan du skru av P2P, og heller ha html download :) Den går vel i rundt 700 kb/s vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg vant mot ATWindsor, woohoo. Han var protoss, jeg terran. Tok ut Nexus og alle probes med et MMM-raid. Han hadde expanda allerede da. Det hadde jeg også, og så tok jeg en expand til med gold minerals, og da tror jeg det meste var gjort. Hadde mere ressurser enn jeg klarte å bruke, og spamma stort sett Thor, Marines, Medivacs og Marauders resten av gamet. Jeg er fortsatt jævla dårlig på mikro, og får fort panikk og glemmer alt. Hadde 7000 minerals og 1500 gas på slutten, men da var jeg supplyblocked på 200

Lenke til kommentar

Herregud så ubrukelig bnetsystemet er angående connection loss, mister nett i 5 sekunder så er det automatisk concede fordi den ikke har noe reconnectløsning. Er jo helt på jordet.

Burde vært en slik 5 minutters disconnect pool alà Heroes of Newerth.

Sliter forøvrig veldig i gold, motstandere som er flinke til å bruke drones til å harasse med, seriøst, han kom inn og bygde på ene refineryet mitt. Ellers så er jeg dårlig til å adapte og er treig på å bevege meg ut. Hadde tatt han hadde jeg bare kjørt på med masse marines og marauders uten medivac med +1 attack og defence, men turtler for mye. Og så mister man internett i 5 sekunder så disconnecter man, elskbart...

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg vant mot ATWindsor, woohoo. Han var protoss, jeg terran. Tok ut Nexus og alle probes med et MMM-raid. Han hadde expanda allerede da. Det hadde jeg også, og så tok jeg en expand til med gold minerals, og da tror jeg det meste var gjort. Hadde mere ressurser enn jeg klarte å bruke, og spamma stort sett Thor, Marines, Medivacs og Marauders resten av gamet. Jeg er fortsatt jævla dårlig på mikro, og får fort panikk og glemmer alt. Hadde 7000 minerals og 1500 gas på slutten, men da var jeg supplyblocked på 200

Micro = Bruk av units

Macro = Bruk av bygninger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...