Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som World of Warcraft sier, det er de forskjellige divisjonene i SC2.

Bronze

Silver

Gold

Platinum

Diamond

I den rekkefølgen. Etterhvert som man spiller, vil man ha muligheten til å stige i divisjonene, akuratt som i fotball eller lignende.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Fy faen, vant første placement match og sto i 2. placementkamp midt i basen til motstanderen og hadde tatt hæren og skulle bare utrydde basen hans og så tror du ikke "trying to establish connection with server" dukker opp, står der ei stund og så bare "YOU WERE DROPPED".

Noen VÆR SÅ SNILL Å LAG en reconnect-funksjon...

Lenke til kommentar

Prøvde en Bansish rush(tro det var det di flyene heter), lagde 2stk av dem, drog på tokt å fant basen til den mostanderen(terran) startet med nuke stv`ene etter det gikk det ikke lang tid får mostanderen "left the game". Jeg prøvde en gang til litt senere bare for å teste om jeg hadde flaks ellerno, samme skjedde, men så snart protoss spilleren begynnte lage en air unit med no laser ship greier, da hadde jeg ikke mye å stille opp med hehe, foruten han hadde en 2nd base. Så rusha til stargate`n å lagde viking`s det skulle hvist gjøre susen mot di shipa å resten forøvrig med 2 extra bansh`s.

Så detta var fun, men Var kanskje litt frekt gjort, men jeg må jo prøve seg fram hehe.

Men "overall" var lærerikt å se hvor fort mostanders phsyke går til bunns etter ett sånt rush.

ivan

Endret av Ivan83
Lenke til kommentar

Stor oppdatering på bloggen:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700&showentry=3423

Orker ikke å skrive alt det her. :!:

Et hint, ctrl+c og ctrl+v :)

AtW

Greit, men .. Ja du kan jo se selv.

Hei! På denne siden av verden har det skjedd en del i det siste.

For å nevne noen ting, har Starcraft fått eget underforum: Klikk

TheRealL fra forumet har laget en nettside hvor du kan laste ned alle mine replays: http://www.thereall....tarcraft/romis/ ( Disse vil bli lastet opp ca 10 sekunder etter kampene mine er feridg, hele tiden 24/7. )

Stor takk til TheRealL

Jeg har også fått egen nettside! Det er helt riktig! http://sc2.silent.as/

Vi har ikke helt bestemt hva vi skal gjøre med siden enda, men jeg håper i hvertfall på å få opp en stream, og et bibliotek hvor du kan se alle våre tidligere streams.

Tusen takk til SilentNET for denne nettsiden! :thumbup:

Jeg har også i samarbeid med Ajaco diskutert muligheter for en Stream hvor vi diskuterer taktikker, kommenterer kamper og alt mulig annet som har med Starcraft og gjøre.

Jeg hadde aldri trodd at denne bloggen skulle ta så mye av, og takk alle for all støtten!

Legg gjerne igjen en kommentar hvis dere føler det er noe jeg bør endre.

Mvh,

Romis.

Lenke til kommentar

Jeg klarer fortsatt ikke å velge mellom Orbital Depots og Micro-filtering, og Herccules og Predator når man skal gjøre "research"... Noen andre som har tips her?

Orbital Depots om du er lat, Micro-filtering for en ordentlig game advantage, definitvt hercules.

AtW

Har funnet ut at Hercules er veien å gå.

Men samtidig som jeg tror Micro-filtering egentlig er best, finner jeg meg ofte i en situasjon der jeg er ved supply-limit, og må grave frem en eller flere SCV for å bygge. Det tar tid. Dessuten kan man bygge hvor som helst med Orbital Depots, right?

Dessuten kan man jo få fullt automatisk samling av gass senere, og da veier jo det opp for at det ikke er 25% raskere... Eller?

Edit: En SCV må uansett plassere Supply Depot, så da høres Micro-filtering straks mer fristende ut.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Woot!

Practice Match.

Var en zerg som sendte 12 zerglings mot meg, og banket hæren min (2 zealot, 2 stalker og en slik greie som gir ranged skjold). Men klarte å drepe de ved å bruke mine 3x waygate og spamme zealots. Etter jeg tok zerglingene hans, sendte jeg transportskipet mitt opp til resurssamlerene hans og begynte å teleportere inn zealots. Da slutta fyren å spille mer. :p

Lenke til kommentar

Jeg klarer fortsatt ikke å velge mellom Orbital Depots og Micro-filtering, og Herccules og Predator når man skal gjøre "research"... Noen andre som har tips her?

Orbital Depots om du er lat, Micro-filtering for en ordentlig game advantage, definitvt hercules.

AtW

Har funnet ut at Hercules er veien å gå.

Men samtidig som jeg tror Micro-filtering egentlig er best, finner jeg meg ofte i en situasjon der jeg er ved supply-limit, og må grave frem en eller flere SCV for å bygge. Det tar tid. Dessuten kan man bygge hvor som helst med Orbital Depots, right?

Dessuten kan man jo få fullt automatisk samling av gass senere, og da veier jo det opp for at det ikke er 25% raskere... Eller?

Du kan vel bygge hvor som helst uansett? (med terran), automatisk samling og 25% bygger oppå hverandre. Man må planlegge litt mer med depots, klarer man det så er microfiltering bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...