Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Da var placement matches ferdig. 5-0, men kun han siste hadde noe særlig å stille opp med.

Havnet i platinum league, redd for hvordan det kommer til å utarte seg. Føler ikke selv at jeg hører hjemme der helt enda. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på en vs match mot computer på normal, Jesus jeg er virkelig elendig i RTS-spill :) Tapte mot computeren. (prøvde zerg for første gang), hadde problemer med å få nok gas til noe annet enn zerglings, og også å ha nok larver gående til styrker, dog hadde jeg en stor bøling greier som harvestet minerals :)

AtW

Lenke til kommentar

Hei. Kunne noen gi meg noen tips npr det skal spilles med Zerg? Syntes det er ganske vannskelig å spille med dem, men samtidig en rå klasse. Klarer for detmeste altid å bygge for lite byggninger og noen ganger feil osv. Tips eller steder hvor jeg kan lese litt mer om hva denne klassen egentlig bur på?

Takk :)

Lenke til kommentar

Da var placement matches ferdig. 5-0, men kun han siste hadde noe særlig å stille opp med.

Havnet i platinum league, redd for hvordan det kommer til å utarte seg. Føler ikke selv at jeg hører hjemme der helt enda. :)

Om 40 kamper er du akkurat der du bør være. :)

Prøvde meg på en vs match mot computer på normal, Jesus jeg er virkelig elendig i RTS-spill :) Tapte mot computeren. (prøvde zerg for første gang), hadde problemer med å få nok gas til noe annet enn zerglings, og også å ha nok larver gående til styrker, dog hadde jeg en stor bøling greier som harvestet minerals :)

AtW

Med litt øving kommer du inn i det. :)

Endret av Romis
Lenke til kommentar

www.xfire.com/live_video/ajaco

1v1, silver league. Kom å se på, om du kjeder deg :b

Er absolutt ingen stjernespiller, så mye kan du ikke forvente.

Fungere som bare det! :)

Han spillte akkurat mot meg nå. Skulle ta en kamp til, men vet ikke hvor han ble av.

Lenke til kommentar

- Bygg et forge, og oppgrader +1 attack på starten ganske fort. Hvis du scouter en Terran som går for Stargate, så se om han setter opp Tech Lab. Hvis han gjør det går han definitivt for Banshee med cloak eller Vulture's. Hvis du ser han går for dette, så bygg 2-3 photon cannons i mineral lines, slik at du ser invisible units. ( Dette er veldig viktig å gjøre, og du taper masse kamper i silver-gold fordi du ikke gjør dette ofte nok, og taper mot dumme banshee push. ) Nok en gang er scouting utrolig viktig.

I Wish :D

Mer seriøst, om en person går banshee så turtler han i 9 av 10 tilfeller. Dermed vil scouting ikke si deg annet enn evt early gas om du ikke bruker sentries med hallu, men da kan det ofte bli litt i seneste laget. En annen ting er at cannons tvinger deg inn i basen, får du opp en observer sammen med stalkers ganske kjapt kan du angripe nesten momentant når hans banshee-rush feiler.

Lenke til kommentar

Jeg klarer fortsatt ikke å velge mellom Orbital Depots og Micro-filtering, og Herccules og Predator når man skal gjøre "research"... Noen andre som har tips her?

Orbital Depots om du er lat, Micro-filtering for en ordentlig game advantage, definitvt hercules.

AtW

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kan informere her og, siden mange av dere som spiller Starcraft 2 har denne tråden i deres "Mine innlegg".

Hvis dere ikke allerede har lagt merke til det eller sett nyheten har altså Starcraft-serien fått sin egen kategori, opprettelsen av kategorien kan kommenteres i kunngjøringstråden som dere finner her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248985

Vil derfor anbefale folk å ta en tur ut i kategorien nå og da hvis dere ønsker å diskutere eller lese om mer spesifikke aspekter ved spillet. Minner og om at det er mulig å bli varslet om nye tråder i kategorien med e-postabonnement.

Vennligst ikke kommenter dette i denne tråden, men kommenter det i den nevnte nyhetstråden.

Lenke til kommentar

Woohoo. Vunnet min første kamp. Startet tre, men ble droppa fra de to første på grunn av nettrøbbel. Kobla bruttern fra nett og vips så funka det :p Torrent-geek. Jeg ble dessverre disconnecta i siste også, på grunn av at maskina klikka. Blæh. Må reinstallere windows snart tror jeg, alt er føkkd. Uansett, spilte terran v terran. Sørget for å ha kontinuerlig strømm av SCVs, bygde tre barracks og expanda. Slo tilbake første angrepet hans (MMM i mineral field), sendte akkurat samme angrep tilbake og raserte litt men ble slått etter hvert. Expanda ganske kjapt på nytt og spamma units uten særlig mye plan, og rævpulte han totalt. Han var så redd når jeg angrep med MMM at han sendte opp bygningene sine og fløy vekk, så jeg disrupta jo økonomi og production noe voldsomt, tror det var utslagsgivende. Siden jeg hadde to baser sendte jeg alle SCVene mine til base 2 når han angrep, og bygde heller nye bygninger, han rakk ikke ødelegge så mye uansett. Han hadde én barracks igjen flyvende som jeg holdt på å ta livet av når maskina klikka, argh.

Uansett, herregud jeg er dårlig på mikro, mista alt for mange units. Virker også som at income er høyere på SC2 enn i enern, jeg endte i alle fall opp med 1500 minerals før jeg visste ordet av det, var opptatt med å slåss bittelitt.

Lenke til kommentar

Gøy å spille 2v2 med en som nesten aldri har spilt før. Møter jo latterlig dårlige folk. Hadde 20.000 mer overview points enn de 2 andre til sammen. Huffamei.

Edit @Herr Brun: Japp. Blir fort sånn. Det er viktig å fortsette å produsere units/worksers selv når du sloss. Hotkey production bygningene dine, så går det ganske lett. Man ønsker jo å ha så høy effektivitet som mulig :)

Selv om.. etterhvert som du får mange structures blir jo macro ganske vanskelig, om du skal sloss samtidig. Men det går. Øvelse gjør mester.

Microing også... krever mye.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...