Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg også til å prøve Archon mode, mine multitasking ferdigheter er rett og slett ikke bra nok for starcraft, to spillere på samme rase burde hjelpe med det. Men betaen til Legacy har vel ikke kommet enda, så ingen som har spilt den?

 

Angående campaign i HotS syntes jeg den var helt strålende, fikk litt variasjon med egne Kerrigan solo missions (tilogmed bossfights), og mye morsomme unit upgrades som man aldri i verden kan tillate i multiplayer delen. Filmsekvensene mellom missions er vel rent teknisk blant det beste som finnes i noe spill.

 

Leste også et sted at fordelene av å splitte opp hærerene skulle bli større. (Hvordan det skal gjøres i praksis klarer jeg ikke forstå) men + archon-mode kan vi kanskje risikere at sc2 går fra å være 1v1 til å bli et lagspill? ;)

 

Enig, campaignen i Hots var utrorlig bra.

 

Ps: Forresten mulig å signe seg opp for BETA-testing nå. Så fort den åpner vil nok de profesjonelle streame det.

Endret av Failbar
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg Legacy of the Void nå idag. Og da skulle man få instant beta access og "3 Prologue missions and more"

 

Men når jeg starter opp Starcraft nå, så får jeg bare opp Wings of Liberty og Heart of the Swarm :/ 

Er det noe jeg ikke har fått med meg eller? Får vi ikke de prologue banene før senere?

 

 

EDIT: Fant ut av det :) Måtte endre valg inne på region/account :)

Endret av jeh87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Argh jeg får bare ikke opp APM'n min. Ligger fremdeles på 50-80. Enten er det jeg som er treig i hodet eller fingra som rett og slett ikke fyker over tastaturet fort nok. Nå skal det jo legges til at jeg ikke har spilt på en stund, men allikevel blir man grådig miskunnelig når man ser MC sin tastaturbehandling. Fyren er jo umennesklig! Og ikke minst når det gjelder kontroll over sin armee uten den minste feiltasting.

Hvordan er det mulig å kontrollere så mange forskjellige unites på så liten tid og så ubegripelig kjapt?? En har jo bare 10 hotkeygruppetaster, hvor bygninger opptar endel. Likevel har han altså full kontroll over Colossus, blink stalkers, High templars (i bakgrunnen), centeries, Voidraids og gudene vet hva. Og på samme tid driver han med macro + micro med oracle og warpprism med drop og harass. Ikke å forglemme konstant scouting med feks phoenix hallusj.  Har han flere ulike units på samme hotkey eller? Jeg mener bortsett fra hele armeen. Og slik bruker ctrl trykk på unit...deretter micro de enkelte valgte unites i den aktuelle gruppen?

Har egentlig aldri funnet noen god forklaring på hvordan man blir god på dette. Har det noe å gjøre med at man bruker grid/core oppsett?

Lenke til kommentar

Argh jeg får bare ikke opp APM'n min. Ligger fremdeles på 50-80. Enten er det jeg som er treig i hodet eller fingra som rett og slett ikke fyker over tastaturet fort nok. Nå skal det jo legges til at jeg ikke har spilt på en stund, men allikevel blir man grådig miskunnelig når man ser MC sin tastaturbehandling. Fyren er jo umennesklig! Og ikke minst når det gjelder kontroll over sin armee uten den minste feiltasting.

Hvordan er det mulig å kontrollere så mange forskjellige unites på så liten tid og så ubegripelig kjapt?? En har jo bare 10 hotkeygruppetaster, hvor bygninger opptar endel. Likevel har han altså full kontroll over Colossus, blink stalkers, High templars (i bakgrunnen), centeries, Voidraids og gudene vet hva. Og på samme tid driver han med macro + micro med oracle og warpprism med drop og harass. Ikke å forglemme konstant scouting med feks phoenix hallusj.  Har han flere ulike units på samme hotkey eller? Jeg mener bortsett fra hele armeen. Og slik bruker ctrl trykk på unit...deretter micro de enkelte valgte unites i den aktuelle gruppen?

Har egentlig aldri funnet noen god forklaring på hvordan man blir god på dette. Har det noe å gjøre med at man bruker grid/core oppsett?

Day9 hadde en eller flere gode episoder om hotkeys og micro, se om du finner dem:) microen dems er helt syk ja, spesielt artig å se god marine-micro vs banelings.

Jo mer du spiller jo raskere blir du, hvis du har litt fokus på det selfølgelig. Og få gode vaner på hotkeys av bygninger og units:) ps, du kan bruke tab-knappen om du har forskjellige units på samme hotkey:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den tab knappen kommer til stor hjelp takk takk. Ellers skal jeg se om jeg finner de videoene til Day9, han er særdeles dyktig på å lære bort.

Ja micro på terran er også helt hinsides vanvittig. Så litt på Polt for noen timer siden,  og jeg bare fatter ikke hvordan han får det der til. Jeg klør meg i hue stinn av beundring.  Men det er jo også grunnen til at de er proffe og ikke jeg :p Uansett så tror jeg nok lærekurven taes kjappere av koreanere,  siden de gjerne har et stort apparat rundt seg av skillfulle venner og selvsagt proffteam når de evnt kommer dit.

Jeg som en enkel tossidiot, der leser litt på team liquid sine sider, Day9, samt ser endel casting og prøver og feiler (mest) på ladder er i en litt annen gruppe :green: Men det er jo moro likevel, selv om irritasjonen tar overhånd til tider.

 

Edit: bruker du forresten grid/core fremfor standard oppsett?

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Veit ikke hva grid/core er en gang, så bruker nok standard oppsett jeg;) men vært uten gamingpc i snart 1.5 år, så apm'n min er nok ikke mye å snakke om uansett. ;/ lurer litt på hvor mye de gode bruker spacetasten... jeg bruker den aldri, noe dom sikkert er dumt;)

Lenke til kommentar

Veit ikke hva grid/core er en gang, så bruker nok standard oppsett jeg;) men vært uten gamingpc i snart 1.5 år, så apm'n min er nok ikke mye å snakke om uansett. ;/ lurer litt på hvor mye de gode bruker spacetasten... jeg bruker den aldri, noe dom sikkert er dumt;)

Tenker på oppsettet av tastatur - du kan velge standard eller grid i options. Grid er visstnok bra hvis man spiller random, siden man hele tiden bruker samme taster. Men mulig også bra om tastene er bedre satt opp slik at man treffer de lettere....var min tanke da :-)

 

Uansett jeg har brukt standard til nå, og det vil bli svært uvant med en endring til grid.

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Andre som opplever dårleg ytelse i LoV prologen?

 

Å endre innstillingane ser ut til å ha svært liten effekt, og mitt GTX970 burde jo uansett takle det greit.

 

Har ellers ein aldrande i7 920, men veit ikkje kor CPU-intensivt spelet eigentleg er. Hadde før ein i5 760 som tok kvelden, og kjøpte då 920 brukt. Har aldri hatt problem med ytelsen, sjølv med GTX460 som eg hadde før, så verker rart om det skulle vere min nye CPU som er grunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har CE av WoL og HotS, men denne utgaven stiller jeg meg mer skeptisk til. Skal den såkalte "Tech Manual" være Art Book i denne utgaven?

 

Vurderer å selge de to første utgavene, hvis det er noen som kjøper disse uten key, siden denne utgivelsen er litt skuffende i mine øyne.

 


Collector's Edition Box Includes:
  • Full Legacy of the Void Game
  • StarCraft II Tech Manual
  • Behind the Scenes DVD
  • Soundtrack CD
  • Heroes of the Storm Hero (TBD)
  • Heroes of the Storm Voidseeker Mount
  • Hearthstone Legacy of the Void Cardback
  • World of Warcraft Archon Pet
  • D3 Probe Pet
  • D3 Protoss Transmog
  • 3 x StarCraft II Portraits (Narud, Purifier Zealot, Void Thrasher)
  • 1 Purifier Skin for StarCraft II Adept Unit
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...