Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ok, jeg prøver å få litt orden på macro mens jeg driver med micro rundt omkring. Spiller protoss.

Har kommet inn i bruken med hotkeys, men mister fort kontroll når jeg er i en kamp på micro.

Greia er at jeg ikke får det til å fungere like lett som min kompis der spiller Terran. Han kan lett sette endel barracks til en key og spamme den for å produsere mens han driver med micro. Jeg derimot som har warp gates har ikke samme mulighet.

Hvordan løser jeg dette? Må jeg rett og slett sette en pylon på hotkey og alltid gå tilbake der for å warpe units? Ser faktisk ingen annen mulighet.

En annen ting, hvordan får jeg fingrene til å arbeide raskere og mer presist over keyboardet? Er det optimale steder å plassere hotkeys for protoss på eller er det bare en treningssak? Dessuten har jeg mistet litt følelse på min lillefinger etter ting og tang som gjør det ekstra utfordrene å treffe shift knappen.

Siste spørsmål... når man får helt noia og ikke vet hva man skal gjøre (fryser til), hva er beste tips? Hvert eneste sekund teller jo i Starcraft 2.

Og helt til slutt, hvordan kan jeg, som mener jeg er en veldig average player havne i platinum league etter 5 league placement kamper? Får jo helt hetta her :)

Lenke til kommentar

Du spilte Wings of liberty mao? Nå har jo neste versjon "heart of the swarm" vært ute en stund, samt Legacy of the void (siste del av triologien) rapportert dette året (av ikke blizzard kilder da).

Har du spilt online før? Hvis ikke, det er jo først da moroa rundt Starcraft virkelig begynner.

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Du spilte Wings of liberty mao? Nå har jo neste versjon "heart of the swarm" vært ute en stund, samt Legacy of the void (siste del av triologien) rapportert dette året (av ikke blizzard kilder da).

Har du spilt online før? Hvis ikke, det er jo først da moroa rundt Starcraft virkelig begynner.

Jada, spilte kun wings of liberty. Mitt første star craft spill. Likte det veldig! Så frem til heart of the swarm men så glemte jeg det liksom.

Jeg spilte command and conquer online i 1999-2000 men har ikke spilt (rts) siden da :)

Lenke til kommentar

Jada, spilte kun wings of liberty. Mitt første star craft spill. Likte det veldig! Så frem til heart of the swarm men så glemte jeg det liksom.

Jeg spilte command and conquer online i 1999-2000 men har ikke spilt (rts) siden da :)

Spilte du Starcraft 1 da, som kom ut i 98?

Lenke til kommentar

Spilte du Starcraft 1 da, som kom ut i 98?

Nah, jeg hørte bare at det var the best game ever men av en eller annen grunn spilte jeg det aldri.

Lenke til kommentar

Hei. Det er helt naturlig at det samles opp litt minerals/gas når du er protoss og ikke altfor skilled.(wargates har jo ikke mulighet til å cue opp units) Det kommer seg etthvert som apm og erfaring øker.Clue er å ha riktig antall warpgates (og andre fabrikker) har du mange nok warpgates er det bare bra at du har samlet opp litt cash så du får warpet inn nye runder med units når muligheten byr seg. Sett nexus til hotkey 4 og units på 1,2 og 3. Sett de andre fabrikkene og forge på 56789. Pylons nær stedet du microer gjør selvsagt warpins lettere og håndtere og mer effektivt.en generell regel med mange unntsk er å konstant bygge ptobes til du har ca 60/70stk fordelt på flere baser. Ikke pugg maps noe særlig. Du lærer de etterhvert:)

Lenke til kommentar

Gleder meg også til å prøve Archon mode, mine multitasking ferdigheter er rett og slett ikke bra nok for starcraft, to spillere på samme rase burde hjelpe med det. Men betaen til Legacy har vel ikke kommet enda, så ingen som har spilt den?

Angående campaign i HotS syntes jeg den var helt strålende, fikk litt variasjon med egne Kerrigan solo missions (tilogmed bossfights), og mye morsomme unit upgrades som man aldri i verden kan tillate i multiplayer delen. Filmsekvensene mellom missions er vel rent teknisk blant det beste som finnes i noe spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...