Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Det er jo litt trist at det skal blir ein slik situasjon på grunn av ein brukar. Strengt tatt så likar er TargA godt og håpar han får godt utbytte av å ha kome seg på eit skikkelig lag. På gode dagar så kan han gjere veldig gode kampar og slå ut mange som ein forventar skal vere betre, men så har han også perioder då ingenting fungerer, som DH Winter Championships i fjor der han omtrent ikkje møtte opp når han fekk litt forventningar etter god innsats i Valencia.

TargA var veldig syk den helga, og ba om å få slippe å spille, men fikk beskjed om at hvis han ikke stilte ville det få konsekvenser for hans fremtidige deltagelser i dream hack turneringer.

Once again, my knowledge proves greater, hvordan kan dere si at jeg ikke har peiling, når jeg har så evig mye mer kunnskap om temaet enn det dere har?

Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke med de andre her i tråden, men jeg betviler ikke at du kjenner mye til miljøet etc., men det er ingenting som er noen gode beviser for at TargA er bedre enn Snute. Først må resultatene faktisk komme.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med de andre her i tråden, men jeg betviler ikke at du kjenner mye til miljøet etc., men det er ingenting som er noen gode beviser for at TargA er bedre enn Snute. Først må resultatene faktisk komme.

Det finnes heller ingen beviser for at Snute er bedre enn TargA, det kommer helt an på hva man vektlegger. Hva avgjør om en spiller er bedre enn en annen? Resultater? Produktivitet? En bo99 mellom spillerene? Innbyrdes resultater? Resultater i turneringer begge har spilt?

Siden det ikke finnes noen offesiell måte og måle spillere opp mot hverandre så finnes det bare indisier på det ene og det andre

Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar

Det finnes heller ingen beviser for at Snute er bedre enn TargA, det kommer helt an på hva man vektlegger. Hva avgjør om en spiller er bedre enn en annen? Resultater? Produktivitet? En bo99 mellom spillerene? Innbyrdes resultater? Resultater i turneringer begge har spilt?

Siden det ikke finnes noen offesiell måte og måle spillere opp mot hverandre så finnes det bare indisier på det ene og det andre

Greit. Då er me einige om at du har oppfatning av at TargA er best, mens (tilsynelatande) resten meiner Snute er best. :)

Lenke til kommentar

Greit. Då er me einige om at du har oppfatning av at TargA er best, mens (tilsynelatande) resten meiner Snute er best. :)

Og vi er også enige om at TargA er norgesmester, og at han har klart best resultater dem imellom i det siste, samtidig som han har mye mindre hours spent on SC2 enn Snute. Med andre ord en mye mer effektiv spiller.
Lenke til kommentar

Eg rangerer spelarar etter prestasjonar i større turneringar. Difor rangerer eg Snute over TargA. Om du gjer det på anna vis er heilt greit for min del.

Turneringar utanfor landegrensens våre rangerer eg difor høgare enn eit NM. Det er ingen tvil om at TargA er god og kan slå Snute, men eg meiner Snute er betre, med grunnlag i hans prestasjonar. Du kan ikkje måle prestasjonane til to spelarar basert på ein kamp mellom dei to. Eg kunne fint funnet kampar der Snute har slått TargA, men eg ser ikkje heilt poenget.

Lenke til kommentar

Altså, HoN-trash, at Targa har mindre games played enn snute gjør ikke at han er en bedre spiller. Det gjør kanskje at han har bedre talent men så lenge han ikke utnytter det like bra som snute gjør, så hjelper det lite. Det blir som å hevde at Raymond Kvisvik er norges beste fotballspiller fordi han gjorde det bra i tippeligaen selv med en casual tilnærming til fotball. Norges mest talentfulle var han kanskje, men ikke resultatmessig den beste.

Lenke til kommentar

Var det kun jeg som fikk med meg at Slayer ble nevnt av Tasteless i Innovation mot Symbol nylig? Synes det var litt festelig. :)

Top 3 Terran for meg:

1. Innovation.

2. Flash.

3. Gumiho.

Synd Gumiho ikke har fått helt klaff i det siste, på sitt beste tror jeg han kunne nådd finalen med sin sinnsyke multitasking.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Det er sjølvsagt litt dumt at det omtrent berre er koreanarar som går vidare til sluttspelet i WCS Am, pluss ein nordmann og ein australier, men så sant det ikkje blir lagt noko begrensningar på kvar ein spelar, så vil det fort bli sånn. Den europeiske delen vart på mange måtar redda av lag-wallen mellom KR/Eu, slik at dei som prøvde å kvalifisere seg frå Korea stort sett sleit, og dei som endte opp med å kvalifisere seg til Premier League i Eu oppholdt seg, eller kom til Europa for å få det til. I tillegg så er nok nivået på Eu-serveren hakket høgare enn på Am for tida.

Så er spørsmålet, vil ein ha med flest mogeleg av dei beste spelarane, eller vil ein ha med flest mogeleg frå kvar region? Om svaret ender på det siste, så må vel Blizzard byrje å setje krav til deltakarane i kvar region, men det tvilar eg strengt tatt på at det vil kome til å skje.

Lenke til kommentar

Hadde det vært noe poeng i at de europeerne som er blitt slått ut hadde gått videre før så å bli danket ut av koreanerne uansett?

Sure, man hadde kanskje kommet lenger, men da hadde den eneste grunnen vært et lavere nivå på spillerne.

Er jo uansett tre fra europa som gikk videre. Om noen har sjans, så er det Stephano imo. Kult at han drar ned tidligere for å bli kvitt jetlag og for å få øvet mer.

Endret av Exia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stephano er nok heilt klart den ikkje-koreanaren som har best sjanse til å bite frå seg under Season Finals, men det blir nok eit rotterace, med ein del temmelig tøffe spelarar.

Det å få reist ned tidlegare og kome inn i rytmen er sjølvsagt ein av dei store fordelane med at EGTL har treningshus i Korea.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...