Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Noen her som har funnet ekstra oppdraget i spillet?

Der du skal på en romstasjon som Mengsk har laget og prøver ting, får 4 protoss points og 3 zerg der.

Lenke til kommentar

Ser at Spillverket gir SC2 8 av 10. :roll:

Hvordan våger de! Det skal jo ha minst 11 av 10! :p

Jeg elsker dette spillet mer og mer. Fant det beste oppdraget så langt, men tar det i spoiler.

Skulle utrydde infiserte folk som kom om natten, men sov om dagen. Om natten angrep de hele tiden fra to forskjellige retninger samtidig, og da mener jeg en jevn strøm av fiender. Da solen dukket opp tok jeg alle folkene mine som hadde overlevd og sendte de ut og angret bygningene til zergene, ødela så mye som mulig og dro tilbake til basen rett før solen gikk ned (selvsagt mens jeg hele tiden forsterket basen). Sånn fortsatte det hele tiden, helt til jeg vant. Ærlig talt ble jeg overrasket over å se at oppdraget varte i hele 45 minutter? Var rimelig sliten etterpå. :)

Lenke til kommentar

Mediocre spill får 8. Jeg gidder ikke henge meg så opp i det, men anmelder driter på leggen. Han må hvertfall komme med andre argumenter enn at det ikke er veldig orginalt for en 8er. Det er RTS, begrenset hva man kan gjøre. I tillegg er det som kan gjøres stort sett gjort, dermed er det perfeksjon som teller. Virker mer som han er lei genren enn spillet.

Lenke til kommentar

Mediocre spill får 8. Jeg gidder ikke henge meg så opp i det, men anmelder driter på leggen. Han må hvertfall komme med andre argumenter enn at det ikke er veldig orginalt for en 8er. Det er RTS, begrenset hva man kan gjøre. I tillegg er det som kan gjøres stort sett gjort, dermed er det perfeksjon som teller. Virker mer som han er lei genren enn spillet.

Generen har fornyet seg endel siden SC1 kom, SC2 tar ikke særlig mye av disse nyvinningene i bruk, helt fair kritikk spør du meg, selv om man ikke nødvendigvis er enig.

AtW

Lenke til kommentar

Ser at Spillverket gir SC2 8 av 10. rolleyes.gif

Hvordan våger de! Det skal jo ha minst 11 av 10! tongue.gif

Jeg elsker dette spillet mer og mer. Fant det beste oppdraget så langt, men tar det i spoiler.

Skulle utrydde infiserte folk som kom om natten, men sov om dagen. Om natten angrep de hele tiden fra to forskjellige retninger samtidig, og da mener jeg en jevn strøm av fiender. Da solen dukket opp tok jeg alle folkene mine som hadde overlevd og sendte de ut og angret bygningene til zergene, ødela så mye som mulig og dro tilbake til basen rett før solen gikk ned (selvsagt mens jeg hele tiden forsterket basen). Sånn fortsatte det hele tiden, helt til jeg vant. Ærlig talt ble jeg overrasket over å se at oppdraget varte i hele 45 minutter? Var rimelig sliten etterpå. smile.gif

Infested marines? Ah, hell Jimmy.. I don't care for that notion one bit.

Quote fra Tychus som klistra seg på hjernen min :p

I tillegg til kommentar fra Zero Hour: "Multiple bogeys incoming. ETA.... right ta hell now."

Lenke til kommentar

jaja Romis! da var vi i samme league.

rykket nettopp opp til platinum :)

Jeg er kun i Platinum rank 36. :)

rank 55 jeg da :p regner med at det blir mye hardere nå.

møtte nettopp noe jævelig irriterende. møtte en annen protoss. proben hans kommer inn i basen og plasserer en pylon, enda en pylon også begynner han med canons. proben min har jo ikke sjans til å enten drepe proben hans eller ta pylonene.

hvordan countrer man dette enkelt og effektivt?

Lenke til kommentar

Kom på hvordan man blir eid som protoss av zerg hvis man ikke har observer... Spilte et game hvor jeg ikke scoutet motstanderen min skikkelig og han gikk for Roaches med burrow... Er ikke så greit når han popper opp rett under hæren din. Hadde jeg hatt observer så hadde dette vært et vesentlig mindre problem! tongue.gif

Tanken bak Dark templar buildet ovenfor er at motstanderen din må gjøre noe for at du ikke skal kjøre over han, noe som vanligvis gir deg tid til å expande og få deg en robotics bay.

Vettu hva som er artig? Cannonrush og så etterpå, DT rush.

Har fått et par motstandere til å rage ganske hardt på det der.

Double Cheeseburger. Værsågod!

Haha, fikk en protoss som gjorde nettopp denne taktikken mot meg. Var ikke akkurat den beste spilleren, for jeg greidde å stoppe begge cheese-strategiene :)

Cannon DT rush.rar

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte eller avkrefte noe for meg?

Om en bruker chronos boost på en warpgate går CD ned raskere? Ser at insane AI som protoss kaster chronos boost på sine warpgates og klarer ikke helt avgjøre om det har en effekt eller ikke. Noen? :wee:

Lenke til kommentar

Meh..APM på ~60 og resurser som ligger og flyter over 400 nesten konstant etter de fire første minuttene. Men det kommer seg. Må bare få en skikkelig build order og bli litt bedre på hotkeys.

Med det sagt vant jeg tre på rad. (i den 50 kampers test ligaen vel og merke :p )

Nå er det ut og trene fysisk, så skal jeg tilbake og trene litt SC om en time ^^

Hvis noen vil spille custom 1 vs 1 eller ladder 2 vs 2 litt senere idag er nicket og koden min den samme.

Tortuga

566

:)

Hvis du tar en titt på blogginnlegget mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700&showentry=3419 og se på den videoen jeg har linket til, den er utrolig bra for det problemet du har. :)

Lykke til i treningen! Akkurat nå sitter jeg i Platinum league, og det er utrolig mye vanskeligere, men på den positive siden så krever det et mye høyere fokus og micro/macro av meg, så jeg blir en bedre spiller mye bedre enn ved Gold League, som er veldig positivt.

Den var ikke dum. Takk!

Lenke til kommentar

Da fullførte jeg Campaign-modusen i Starcraft 2. Sweet!

Og siste oppdrag? sweeeet!

Og kerrigan reddet? ossum!

I tillegg var det nesten naked boobies'n nipples der. Hmm, jeg må se det clippet igjen når jeg kommer hjem. Liten tease det der

Lenke til kommentar

Om en bruker chronos boost på en warpgate går CD ned raskere? Ser at insane AI som protoss kaster chronos boost på sine warpgates og klarer ikke helt avgjøre om det har en effekt eller ikke. Noen? :wee:

CD blir kortere med chrono boost på warpgates ja.

Lenke til kommentar

Om en bruker chronos boost på en warpgate går CD ned raskere? Ser at insane AI som protoss kaster chronos boost på sine warpgates og klarer ikke helt avgjøre om det har en effekt eller ikke. Noen? happy.gif

Yessir, that is correct. Effect is has.

Lenke til kommentar

Generen har fornyet seg endel siden SC1 kom, SC2 tar ikke særlig mye av disse nyvinningene i bruk, helt fair kritikk spør du meg, selv om man ikke nødvendigvis er enig.

AtW

Skal man ha et fastpaced klassisk RTS er det få nyvinninger som faktisk har hensikt og som ikke hemmer gameplay. Blizzard har laget et spill som hvertfall jeg som var lei klassisk-RTS etter WC3 finner ufattelig underholdende. Gjennomført håndverk som jeg føler burde fått en bedre karakter.

Lenke til kommentar

AtW

Skal man ha et fastpaced klassisk RTS er det få nyvinninger som faktisk har hensikt og som ikke hemmer gameplay. Blizzard har laget et spill som hvertfall jeg som var lei klassisk-RTS etter WC3 finner ufattelig underholdende. Gjennomført håndverk som jeg føler burde fått en bedre karakter.

Det er bare det at du legger til en falsk begresning der, nemlig at det må være klassisk. Sikkert vanskelig å lage gode kontroller om du skal lage en FPS som kun styres med pekebrett også, men det betyr ikke at spillet er bra. Det er jo helt greit å mene at det ikke er noen vits å lage det klassisk og gammeldags i dag, at dette faktisk gjør spillet dårligere.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...