Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å gjøre det så enkelt som mulig, se her: jo bedre spiller du er, jo mer seriøst tar man spillet og følgelig er det ofte ekstremt ille å tape.Og når man går på et tap så er dårlig balance fantastisk å kunne skylde på. Dessverre.

Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med dette.

Det som er vanskelig med dette er at det tydeligvis mangler et logisk ledd, "Jo bedre du spiller jo mer seriøst tar man dette"- hvorfor? f.eks jeg er nokså dårlig i basket og jeg blir rasende når jeg taper, har en venn på ca 2meter som ikke bryr seg så veldig om å vinne/tape? dette går direkte imot din logikk-logikken mangler et ledd/er feil.

Lenke til kommentar

For å gjøre det så enkelt som mulig, se her: jo bedre spiller du er, jo mer seriøst tar man spillet og følgelig er det ofte ekstremt ille å tape.Og når man går på et tap så er dårlig balance fantastisk å kunne skylde på. Dessverre.

Det som er vanskelig med dette er at det tydeligvis mangler et logisk ledd, "Jo bedre du spiller jo mer seriøst tar man dette"- hvorfor? f.eks jeg er nokså dårlig i basket og jeg blir rasende når jeg taper, har en venn på ca 2meter som ikke bryr seg så veldig om å vinne/tape? dette går direkte imot din logikk-logikken mangler et ledd/er feil.

Jeg skjønner ikke hva som er ulogisk med dette, og jeg tror ikke du tar basket like alvorlig som SC2. Du kan påstå at du gjør det for å forsøke å vinne denne diskusjonen med meg, men jeg tror deg ikke. Du er nok en typisk diamond/platinum spiller med høye tanker om egne ferdigheter og evne til å vurdere balance, og dere blir irriterte på sånne som meg fordi jeg kommer med en ubehagelig sannhet: dere har ikke full forståelse for balance, og det har ikke alle proffer heller.

Hvis du lurte så begynte denne debatten fordi noen mente Day[9] ikke kan uttale seg om balanse.

Redigert: du sier ikke noe om hvor mye basket du spiller og hvor seriøst du tar basket.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er ulogisk med dette, og jeg tror ikke du tar basket like alvorlig som SC2. Du kan påstå at du gjør det for å forsøke å vinne denne diskusjonen med meg, men jeg tror deg ikke. Du er nok en typisk diamond/platinum spiller med høye tanker om egne ferdigheter og evne til å vurdere balance, og dere blir irriterte på sånne som meg fordi jeg kommer med en ubehagelig sannhet: dere har ikke full forståelse for balance, og det har ikke alle proffer heller.

Hvis du lurte så begynte denne debatten fordi noen mente Day[9] ikke kan uttale seg om balanse.

Redigert: du sier ikke noe om hvor mye basket du spiller og hvor seriøst du tar basket.

Vel det blir litt abstrakt å sentrere debatten rundt meg, men jeg tar alle konkuranser etc som jeg legger arbeid inn i like seriøst, alt ifra å spille sc2 til å se hvem som treffer flest snøballer på et skilt over veien, så den basket-antagelsen din er desverre feil.

Om jeg er en typisk plat/dia spiller vet jeg lite om, det kan være, det endrer forsåvidt ingenting, annet enn at i så fall så snakker jeg for enda flere enn kun meg selv, som gir mer styrke til mine argumenter.

Lenke til kommentar

Min mening er at:

- Jo høyere nivå du spiller på, jo mer vet du om spillet normalt. Dette er fordi du kan gjenkjenne builds, vet hvilke de slår og taper mot, hvor mye upgrades betyr, hva unit composition og positioning betyr, og hvor lite de betyr i andre tilfeller.

- Dette er åpenbart når man ser på casters, og de som spiller på lavt nivå, sier ofte jævlig mye dumt som er direkte feil med hensyn til hvem som er foran, bak, leder, om det er avgjort, hva planene til spillerne er basert på hva de gjør, osv.

- Det er normalt en sammenheng mellom hvor mye tid du har nedlagt i spillet, og hvor god du er.

- Det er normalt en sammenheng mellom hvor mye tid du har nedlagt i spillet, og hvor mye du bryr deg.

Det finnes selvsagt unntak.

Men dette er grunnen til at jeg liker Idra's casting mye bedre enn TotalBiscuit, fordi TB er blant de som caster med lavest kunnskapsnivå - men voldsomt flink til å enagsjere, mens Idra er forferdelig til å engasjere, men kan spillet jævlig godt. Da jeg irriterer meg mer over at casters sier ting som er direkte feil, eller dumt, enn at de ikke er så flinke til å engasjere eller ordlegge seg, foretrekker jeg Idra.

Samme gjaldt Husky, men han har faktisk lært seg en del om spillet siste 5-6 månedene. Før det var han forferdelig.

Når det kommer til Day9, så er jeg bare i mid masters EU, men på midt nivå, ut fra dailies jeg har sett, så er i hvert fall analysene til Day9 like bra, og normalt bedre, enn det jeg kan gjøre på sparket.

Så min mening er at han nok er en bedre spiller enn midmasters EU. Og dermed vet mer om spillet. Og selvsagt, med hans lange erfaring med BW og SC2, er det ikke kunnskapen hans som gjør at jeg mener han ikke kan si noe om balanseringen i spillet.

Derimot mener jeg han har en filosofi om at ting 'er balansert' uansett hvor ubalansert de er, som gjør at jeg er uenig med han.

... og jeg mener spillet er rimelig bra balansert akkurat nå. Og at Terran, og til dels Protoss, var veldig overpowered ved release, og at spillet ved lansering var balansert rundt 1 base all in, mens det nå er balansert mer for en balanse mellom macro, og all in basert på 2 baser.

Endret av aebriol
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det kommer til Day9, så er jeg bare i mid masters EU, men på midt nivå, ut fra dailies jeg har sett, så er i hvert fall analysene til Day9 like bra, og normalt bedre, enn det jeg kan gjøre på sparket.

Så min mening er at han nok er en bedre spiller enn midmasters EU. Og dermed vet mer om spillet. Og selvsagt, med hans lange erfaring med BW og SC2, er det ikke kunnskapen hans som gjør at jeg mener han ikke kan si noe om balanseringen i spillet.

Jeg tror dette er en antakelse mange har (ikke den du direkte sier her) men antakelsen om at folk som er på samme nivå som deg har samme strategiske forståelse.

Dette er helt feil-; det finnes folk i GM som har (LES) relativt dårlig taktisk forståelse men (LES IGJEN) relativt gode mechanics, og motsatt.

Disse spillerne kan mer eller mindre havne identisk nivå-messig, men personen med forståelsen vil være mest logisk å høre på når det kommer til snakk om strategi og balance.

Du sier DU ikke kunne gjort hans analyse ut ifra game'sene.

Dette vil ikke gjenspeile alle på mid-master.

Når det er sagt så tror jeg ikke jeg kunne gjort hans analyse, MEN jeg vil si at alt han sier finner jeg meget innlysende, og det er ikke noe læringsrikt i det (Mulig grunnen til at jeg ikke ser på slikt :p)

-Disclaimer før anklagelsene kommer: Jeg er IKKE bedre enn day9.

Lenke til kommentar

day 9 er kanskje ikke verdens beste spiller. men han bruker ekstremt mye tid på starcraft, han er ekstremt opptatt av starcraft, han har drevet med starcraft lenge og han omgås de største og mest kjente personene innen spillet... skjønner ikke at dere baserer hele diskusjonen på en liten bisetning fra en daily :/

jeg tror det er liten tvil om at day 9 vet mer enn de fleste om starcraft uansett hvordan du snur og vender på det. slik jeg har oppfattet "målgruppen" hans rett, så er det ikke GM league, men de lavere divisjonene, og det har balansen mindre innvirkning.. om han får spørsmålet om balanse og skal kommet med et veloverveid svar tror jeg det ville vært litt annerledes en det han kom med hær.

for all del man trenger ikke å være enig med alle i alt, men ta nå ikke alt så bokstavelig :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en eventuell proleague vil skyte seg selv i foten litt om de IKKE har engelsk-broadcasting.

Kanskje det bare er meg og de jeg kjenner, men jeg vet ikke om så veldig mange som er interessert i å se på koreansk-casta matches.

Dette vil igjen gjøre at internasjonale teams mister interessen for proleaguen (sponsors vil ha viewers ikke sant...)

Som tar vekk litt credibilitet fra ligaen, og som jeg har forstått så er ikke sc2 så altfor stort i sørkorea

Lenke til kommentar

det er sant, jeg hadde ikke sett på en proleague uten engelsk casters. hadde ikke sett på spl om det ikke var for at det er en amerikansk re-broadcast, liksom.

hadde vært kult om proleague hadde tatt over for gstl, som jeg ikke føler er så interessant som gsl er for tiden.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er en viss interesse for Snute internasjonalt og, han har jo fått en del stemmer.

Så videoen til Psy ja, ble spilt i går kveld. Elsker å se live casts av han.

EDIT:

Merket nettopp at et chatvindu med meg er oppe i slutten av videoen.

Føler meg som en fanboy :|

Endret av KristofferAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...