Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at Day[9] nettopp overkjørte alle de som kommer med bastante påstander om balance på en svært hyggelig og dannet måte. Det er åpenbart at spill kan være ubalanserte, men flertallet har en overdreven tro på egen evne til å vurdere dette.

 

Se de første 7:30 minuttene her:

http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-428-p1-marinekingprime-s-tvz-aggro-style-6007099

Vel, det han sa var jo bare tull. Folk syntes P var OP, så nerfet de warpgates og templars og så var de ikke så OP likevel. Så syntes folk terran var op, og så nerfet de bunker, barracks, stim, hellions, endret ladderpool og så syntes ikke folk lenger at de var op. Så syntes folk zerg var OP, men så nerfet de infestors. Day9 får det jo til å virke som at spillet ikke forandret seg, men i realiteten så har det jo kommet en haug med balance-patches.

 

Det er ikke tull i det hele tatt, alle de tre rasene er representert bøant verdenseliten, for folk her på forumet er dermed svaret "suck it up, og tren på å bli bedre", noe som har mer effekt enn den siste promillen som små balance-issues evt utgjør.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker Day9 men på dette området mener jeg han tar feil.

 

Ingen kan gå tilbake til hvordan spillet var ved lansering og konkludere noe annet enn at Terran var sykt overpowered, protoss i midten, og zerg veldig underpowered.

 

Nå er det rimelig balansert.

 

Og det er etter enormt mange endringer.

 

Det gjør ikke at han ikke har ett poeng angående holdninger ... men, hvis vi hadde reversert spillet nå med den kunnskapen folk har, og spilt som det var ved release ... så hadde protoss vunnet alle ZvP med 4 gate varianter, terran hadde bare 1 baset seg til seier over alt ... og zerg hadde hatt en mengde varianter av baneling bust.

 

Må huske på at for eksempel drone bug som gjorde at ikke droner angrep like raskt som probes og scv's gjorde marine scv all in ekstremt mye kraftigere enn det er nå for eksempel.

Endret av aebriol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker som regel ikke sånn "fun-games" ting i tournies, men er spent på denne free for allen på esl som starter snart :)

 

Kom hit for å nevne det, dette blir bra. Ingenting kommer til å slå Monobattles-turneringen til helga, men FFA er alltid morsomt å se på.

 

 

 

 

 

Begynner nå, stream her.

 

 

Lenke til kommentar

APM-hysteri.. Kommer det noen gang til å dø ut? Jeg kan sånn halvveis kjøpe at noen trenger å trykke regelmessig for å holde seg fokusert, men noen overdriver helt forferdelig. De eneste gangene jeg ser på folks APM er når det foregår offensiv aktivitet.

Lenke til kommentar

Det er ikke grunnløst. APM har mye å si for hvor mye man kan få gjort samtidig, og gjør macro veldig mye enkelere. Det er en grunn til tilnærmet alle pros har skyhøy APM, og det er ikke fordi de er fanget opp i noe "APM-hysteri".

Endret av sarsi9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke grunnløst. APM har mye å si for hvor mye man kan få gjort samtidig, og gjør macro veldig mye enkelere. Det er en grunn til tilnærmet alle pros har skyhøy APM, og det er ikke fordi de er fanget opp i noe "APM-hysteri".

 

Selvsagt er jeg klar over at APM sier noe om hvor mye du får gjort samtidig (spesielt når du bedriver både intens micro og macro - som jeg allerede har forklart). Men mener du at det er hensiktsmessig å spamme kommandoer som ikke har noen effekt? Folk sitter jo å trykker som gale før den første arbeideren har blitt produsert. Du kommer ikke noe nærmere seier om du lager hundrevis av rallypoints på samme sted eller velger kontrollgruppene dine hele tiden uten grunn.

 

I mine øyne er det fryktelig mange wannabees som bare sitter og spammer for å se ut som proffene. Ganske festlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apm-spamming gjør det lettere å få raskere apm på sikt.

Ja, jo. Men det er også noe som økes gradvis med hvor mye man spiller. I allefall i veldig mange tilfeller.

 

Personlig har jeg steget fra å ligge på rundt 70 APM til å nå ligge stabilt på rundt 200, uansett game-lengde. Dette er snakk om 'vanlig' apm, og ikke blizzard apm. Tror omlag 60-70% av APM'en min er "effektiv" apm (kan sjekkes i sc2gears), hvor da de resterende 30-40% er tabbing mellom structures, select/deselect av units etc.

 

Ved å spamme apm, slik at du sitter med kun 20-30% effektiv APM vil man som du sier, kunne legge et grunnlag for å enklere kunne få opp den effektive APM'en din. Det betyr forøvrig ikke at det er veldig mye vanskeligere å øke apm'en sin over tid, med mindre man har spammet knapper 2-3 mnd i forveien.

Lenke til kommentar

Liker at Day[9] nettopp overkjørte alle de som kommer med bastante påstander om balance på en svært hyggelig og dannet måte. Det er åpenbart at spill kan være ubalanserte, men flertallet har en overdreven tro på egen evne til å vurdere dette.

 

Se de første 7:30 minuttene her:

http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-428-p1-marinekingprime-s-tvz-aggro-style-6007099

Vel, det han sa var jo bare tull. Folk syntes P var OP, så nerfet de warpgates og templars og så var de ikke så OP likevel. Så syntes folk terran var op, og så nerfet de bunker, barracks, stim, hellions, endret ladderpool og så syntes ikke folk lenger at de var op. Så syntes folk zerg var OP, men så nerfet de infestors. Day9 får det jo til å virke som at spillet ikke forandret seg, men i realiteten så har det jo kommet en haug med balance-patches.

 

Det er ikke tull i det hele tatt, alle de tre rasene er representert bøant verdenseliten, for folk her på forumet er dermed svaret "suck it up, og tren på å bli bedre", noe som har mer effekt enn den siste promillen som små balance-issues evt utgjør.

 

AtW

Uansett om det ER imbalance eller ikke så vil det selvfølgelig være mer produktivt å bare trene enn å ikke trene. Det forandrer ikke det faktum at det kan være imbalanced, og lenge har vært det. Hvis du hadde diskutert balance med day[9] rett etter at sc2 kom ut hadde han sikkert sagt at det var balanced da også, selv om det i ettertid er åpenbart at det ikke var det. Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...