Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart 1-24 og nr 26 nå på en time eller noe sånt, fikk ikke sove så da var jo denne modden en gledelig overaskelse. Ganske fornøyd egentlig, men tanke på at jeg bare er i silver league. Moving shot klarer jeg nesten, vært bare 3-4 marines igjen flere ganger. Å få til selve bevegelsen er ikke noe problem, men å gjøre det gang på gang blir værre..

Lenke til kommentar

Den siste var jævelig da...

Edit: Klarer den ikke jeg :(

Helt enig, jeg klarte den til slutt, men jeg brukte vel omtrent like mye tid på den, som jeg brukte på alle de andre til sammen.

Hold command på dropship, og deretter bare å prøve om og om igjen men ... helsike da :)

Lenke til kommentar

Liker at Day[9] nettopp overkjørte alle de som kommer med bastante påstander om balance på en svært hyggelig og dannet måte. Det er åpenbart at spill kan være ubalanserte, men flertallet har en overdreven tro på egen evne til å vurdere dette.

Se de første 7:30 minuttene her:

http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-428-p1-marinekingprime-s-tvz-aggro-style-6007099

Vel, det han sa var jo bare tull. Folk syntes P var OP, så nerfet de warpgates og templars og så var de ikke så OP likevel. Så syntes folk terran var op, og så nerfet de bunker, barracks, stim, hellions, endret ladderpool og så syntes ikke folk lenger at de var op. Så syntes folk zerg var OP, men så nerfet de infestors. Day9 får det jo til å virke som at spillet ikke forandret seg, men i realiteten så har det jo kommet en haug med balance-patches.

Lenke til kommentar

Liker at Day[9] nettopp overkjørte alle de som kommer med bastante påstander om balance på en svært hyggelig og dannet måte. Det er åpenbart at spill kan være ubalanserte, men flertallet har en overdreven tro på egen evne til å vurdere dette.

Se de første 7:30 minuttene her:

http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-428-p1-marinekingprime-s-tvz-aggro-style-6007099

Vel, det han sa var jo bare tull. Folk syntes P var OP, så nerfet de warpgates og templars og så var de ikke så OP likevel. Så syntes folk terran var op, og så nerfet de bunker, barracks, stim, hellions, endret ladderpool og så syntes ikke folk lenger at de var op. Så syntes folk zerg var OP, men så nerfet de infestors. Day9 får det jo til å virke som at spillet ikke forandret seg, men i realiteten så har det jo kommet en haug med balance-patches.

Så spørs det bare hvor store disse effektene du nevner er, da (store nok, men utveier de alt annet?). Og om ikke andre raser fikk oppleve nerfs også. F. eks rett etter at warp gate research ble økt så fikk terran en smell i neste patch med økt reactor build time, mindre liv på SCV, økt build time på marines, osv.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Hovedpoenget til Day[9] har vel mer å gjøre med ens egen holdning. Hvis det nå er slik at grunnen til at ens progresjon er hindret er at spillet er ubalansert, så er det jo ikke noe man får gjort noe med. Så alt man kan gjøre er å sette seg ned og furte. Det er en taperholdning.

Selvsagt har det blitt foretatt balansejusteringer, men de foretas for det første av folk som har peiling på spilldesign og balanse, og for det andre har disse folkene mengde av statistiske data å ta avgjørelser på bakgrunn av. For den enkelte spiller så er hemskoen alltid ens egne evner, med mindre man er i topp GM. Å sette seg på hælene og skylde på ubalanse er destruktivt for egen fremgang.

Jeg vil på det varmeste anbefale hans daily#400 (http://blip.tv/day9tv/day-9-daily-400-p1-special-episode-eliminating-assumptions-5888689), hvor han dedikerer en hel (ekstra lang) daily til nettopp slike spørsmål som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...