Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat nå på plass 2 i silver, og kommer til å rykke opp. Tipper at jeg havner i platinum ganske snart, siden de siste 7 kampene var mot platinum-spillere og jeg vant mot dem alle.

Endret av Patton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvasispoilers om single-player ahoy, har noen spørsmål til etter man har rundet spillet:

Kan man virkelig ikke spille alle missions etter at campaing er over? Er visst en skjult mission jeg har gått glipp av, pluss at jeg ikke får opp protoss-missionene på den lista. Må jeg virkelig begynne campain helt på nytt for å kunne gjøre alle achievemnts?

AtW

Gå til "Bridge" og og se etter mission archive. Skal gå an å spille igjennom alle og se alle videoer etc.

Problemet er at etter endgame, så er ikke alle missionene der, de 4 jeg nevner mangler i mission archive. (regner ikke dette som en spoiler)

AtW

Har du noen save å gå tilbake til?

funket for meg.

Det hemmelige oppdraget får du ved å ødelegge science bygningen nederst i venstre hjørne på Media Blitz Og Zeratul oppdragene får du ved å klikke på tingen han ga deg som ligger i laben.

Lenke til kommentar

Kvasispoilers om single-player ahoy, har noen spørsmål til etter man har rundet spillet:

Kan man virkelig ikke spille alle missions etter at campaing er over? Er visst en skjult mission jeg har gått glipp av, pluss at jeg ikke får opp protoss-missionene på den lista. Må jeg virkelig begynne campain helt på nytt for å kunne gjøre alle achievemnts?

AtW

Gå til "Bridge" og og se etter mission archive. Skal gå an å spille igjennom alle og se alle videoer etc.

Problemet er at etter endgame, så er ikke alle missionene der, de 4 jeg nevner mangler i mission archive. (regner ikke dette som en spoiler)

AtW

Har du noen save å gå tilbake til?

funket for meg.

Det hemmelige oppdraget får du ved å ødelegge science bygningen nederst i venstre hjørne på Media Blitz Og Zeratul oppdragene får du ved å klikke på tingen han ga deg som ligger i laben.

Må jeg da gjøre alle end-game-missionene på nytt? Og hva med de 3 andre som mangler?

AtW

Lenke til kommentar

Det trenger du ikke. Oppdragene du har gjort ligger i achievementen din selv du går tilbake til en gammel save.

Tenker du på Zeratulmissions? Bare å klikke på artifacten som ligger på labben ! Hvis du har en save å gå til da.

Lenke til kommentar

Har utsatt placement så lenge som mulig, må få god innsikt i de ulike rasene før jeg beveger meg dit og lære meg noe basic tactics med de ulike. Terran og Zerg går det unna med, værre mer protoss.

Jeg har også utsatt placement matchene mine, får 120 i puls ved tanke på det. :D

Det finnes ingen bedre måte å lære spillet på enn å spille i multiplayer. Coop vs Ai, campaign osv vil ikke lære deg så veldig mye. Å spille en 2v2 match sammen med en kompis synes jeg var veldig behagelig. Hvis han kjører en annen rase enn deg så ser du også hva som fungerer for han.

Mitt råd er å lære deg en build som tar deg igjennom de første f.eks 10 minuttene, f.eks:

9 - Pylon

13 - Gateway

14 - Gas 1

16 - Pylon

18 - Cybernetics Core

18 - Gas 2

Videre i buildet

.. - Rearch warp gates m/cronoboost

.. - Templar Council (Research

.. - 2 ekstra gateways

.. - Dark templar shrine

.. - Expand

.. - Forge (Research weapons)

.. - Templar Archives (Research: psi storm, amulet)

PS: dette er nok ikke et bra build mot protoss, ettersom det er altfor lett å få seg usynlige observere - dropp Dark templar shrinet og gå rett for psi storm...

PPS: hold penger og gas under 500, ikke psi-block deg selv, så er mye gjort.

PPPS: Dark templars er ment for å harasse motstanderen, ikke nødvendigvis vinne deg spillet, de kan enten brukes i forsvar, til å drepe probes, eller, hvis du får muligheten til å drepe motstanderen sin hær.

PPPPS: Dark templars fungerer best mot terrans hvis du ikke kjører dem samlet sånn at de ikke kan bli tatt ut av en scan.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Meh..APM på ~60 og resurser som ligger og flyter over 400 nesten konstant etter de fire første minuttene. Men det kommer seg. Må bare få en skikkelig build order og bli litt bedre på hotkeys.

Med det sagt vant jeg tre på rad. (i den 50 kampers test ligaen vel og merke :p )

Nå er det ut og trene fysisk, så skal jeg tilbake og trene litt SC om en time ^^

Hvis noen vil spille custom 1 vs 1 eller ladder 2 vs 2 litt senere idag er nicket og koden min den samme.

Tortuga

566

:)

Lenke til kommentar

Det finnes ingen bedre måte å lære spillet på enn å spille i multiplayer. Coop vs Ai, campaign osv vil ikke lære deg så veldig mye. Å spille en 2... snip.

Prøv å bygg flere gateways, 3 er litt få.

Dersom spillet går en vei som tillater det ville jeg faktisk etter 5. gateway -> expand.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Meh..APM på ~60 og resurser som ligger og flyter over 400 nesten konstant etter de fire første minuttene. Men det kommer seg. Må bare få en skikkelig build order og bli litt bedre på hotkeys.

Med det sagt vant jeg tre på rad. (i den 50 kampers test ligaen vel og merke :p )

Nå er det ut og trene fysisk, så skal jeg tilbake og trene litt SC om en time ^^

Hvis noen vil spille custom 1 vs 1 eller ladder 2 vs 2 litt senere idag er nicket og koden min den samme.

Tortuga

566

:)

Hvis du tar en titt på blogginnlegget mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700&showentry=3419 og se på den videoen jeg har linket til, den er utrolig bra for det problemet du har. :)

Lykke til i treningen! Akkurat nå sitter jeg i Platinum league, og det er utrolig mye vanskeligere, men på den positive siden så krever det et mye høyere fokus og micro/macro av meg, så jeg blir en bedre spiller mye bedre enn ved Gold League, som er veldig positivt.

Lenke til kommentar

5 gateways for en base er litt mye, poenget med 3 gateways er at du skal expande relativt fort. Ca 4 produksjonsbyggninger pr base er omtrent riktig for Protoss.

Det er forresten lurt å flytte over en god del probes fra main til expanden sånn at du får en lengre periode med penger fra begge basene. (Hvis main-basen har fullt med probes hele tida vil den være minet ut lenge før expanden din er det, å flytte over probes fra main til expand gjør at det går litt saktere mens du bygger opp probes til å ha fullt i begge basene)

For protoss må du på et eller annet tidspunkt få deg observere fra robo, både for scouting og for å kunne ta ut andres observere og se usynlige units. Mot terran er det nesten helt nødvendig ettersom mobilitet er svært viktig. (Tanks og Battlecruisere er ikke spes mobile, men utenom det omtrent de beste unitene i gamet).

Lenke til kommentar

5 gateways for en base er litt mye, poenget med 3 gateways er at du skal expande relativt fort. Ca 4 produksjonsbyggninger pr base er omtrent riktig for Protoss.

Det er forresten lurt å flytte over en god del probes fra main til expanden sånn at du får en lengre periode med penger fra begge basene. (Hvis main-basen har fullt med probes hele tida vil den være minet ut lenge før expanden din er det, å flytte over probes fra main til expand gjør at det går litt saktere mens du bygger opp probes til å ha fullt i begge basene)

For protoss må du på et eller annet tidspunkt få deg observere fra robo, både for scouting og for å kunne ta ut andres observere og se usynlige units. Mot terran er det nesten helt nødvendig ettersom mobilitet er svært viktig. (Tanks og Battlecruisere er ikke spes mobile, men utenom det omtrent de beste unitene i gamet).

5 Gate er unødvendig for 1 base. Optimalt vil man ha 4 gateways, eller 3 gateways og en stargate eller en Robotics facility. Når man expander kan man gå for 7 gateways til warpgates og 1-2 robotics facility for optimal bruk av minerals og gas. Jeg anbefaler nye spillere å gå 3 gateway inn til Robotics facility og produsere immortals ( I hvertfall mot Terran og Protoss ), det ekstra skjoldet til Immortal hjelper å ta mesteparten av damagen fra units til Toss og Terran.

Det med Probes, så bygger jeg probes nær sakt hele tiden, eller så ofte jeg kan utenom at det skjærer inn i unit counten min, det er en veldig bra måte å bruke de ekstra minerals du ikke bruker, og det gjør at når du får opp expansion får du saturatet den med en gang, og fortsatt ha full saturation på hovedbasen din til enhver tid.

Med tanke på usynlige units, er det veldig kjekt å gå 3 gate til Robotics for både early scouting, og å se eventuelle usynlige units, som Banshee eller DT's.

Lenke til kommentar

Kom på hvordan man blir eid som protoss av zerg hvis man ikke har observer... Spilte et game hvor jeg ikke scoutet motstanderen min skikkelig og han gikk for Roaches med burrow... Er ikke så greit når han popper opp rett under hæren din. Hadde jeg hatt observer så hadde dette vært et vesentlig mindre problem! :p

Tanken bak Dark templar buildet ovenfor er at motstanderen din må gjøre noe for at du ikke skal kjøre over han, noe som vanligvis gir deg tid til å expande og få deg en robotics bay.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Herregud, jeg føler meg så kvalm akkurat nå. De 3 siste kampene mine har jeg bygget 2x gateway på 10 workers og masset zealots hele tiden, og samtidig skaffet meg workers for å holde økonomien oppe, og hvis jeg ikke tar han med 2x gateways, legger jeg på en gateway til, samt assimilator og så går over til cyberneticscore med 3 gateway.

Det er en effektiv build, men den er så cheesy, føler jeg.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Kom på hvordan man blir eid som protoss av zerg hvis man ikke har observer... Spilte et game hvor jeg ikke scoutet motstanderen min skikkelig og han gikk for Roaches med burrow... Er ikke så greit når han popper opp rett under hæren din. Hadde jeg hatt observer så hadde dette vært et vesentlig mindre problem! tongue.gif

Tanken bak Dark templar buildet ovenfor er at motstanderen din må gjøre noe for at du ikke skal kjøre over han, noe som vanligvis gir deg tid til å expande og få deg en robotics bay.

Vettu hva som er artig? Cannonrush og så etterpå, DT rush.

Har fått et par motstandere til å rage ganske hardt på det der.

Double Cheeseburger. Værsågod!

Herregud, jeg føler meg så kvalm akkurat nå. De 3 siste kampene mine har jeg bygget 2x gateway på 10 workers og masset zealots hele tiden, og samtidig skaffet meg workers for å holde økonomien oppe, og hvis jeg ikke tar han med 2x gateways, legger jeg på en gateway til, samt assimilator og så går over til cyberneticscore med 3 gateway.

En spesiell matchup du kjører den eller ?

Lenke til kommentar

Jeg er enda under oppfatning av at han er et troll.

Hvordan går det for folk akkurat nå forresten? Selv er jeg rank 46 i Platinum league. :)

har akkurat kommet til en ny strategi, osgå. :)

Var på rank 20 elns når jeg la meg i går kveld. Har sikkert rykket ned en del nå, men vet ikke hvor mye. :)

Lenke til kommentar

Kom på hvordan man blir eid som protoss av zerg hvis man ikke har observer... Spilte et game hvor jeg ikke scoutet motstanderen min skikkelig og han gikk for Roaches med burrow... Er ikke så greit når han popper opp rett under hæren din. Hadde jeg hatt observer så hadde dette vært et vesentlig mindre problem! tongue.gif

Vettu hva som er artig? Cannonrush og så etterpå, DT rush.

Har fått et par motstandere til å rage ganske hardt på det der.

Double Cheeseburger. Værsågod!

En spesiell matchup du kjører den eller ?

Bruker den mot Zerg og Terran. Jeg gjør det ikke hvis jeg scouter at han går for builden mot mitt early rush, da. :)

Lenke til kommentar

men det er ikke like kjapt å bygge fra de som det er fra gateway, og det er grunnen til at jeg ikke alltid bruker warpgate. :)

Alt jeg kan finne, tilsier at WG er raskere. For eksempel:

"The forces warp-in over 5 seconds, gaining hit points over time. (...) The warp gate enters a cooldown before another unit may be warped in. The interval is equivalent to ten seconds less than the last unit's gateway build time."

http://starcraft.wikia.com/wiki/Gateway#Warp-In

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...