Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

@Refsa så vi er helt enige da? :)

@Aluxez så uten PPV så hadde det ikke vært noen store turneringer...?

Anyways jeg er enig i at man skal tjene penger, men som jeg har nevnt så er det dårlig å gå for PPV spesielt sånn situasjonen er nå og på den måten de gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si meg enig der ja.

Når det kommer til Starcraft 2 så tenker jeg heller 240p/360p for gratis stream. på 240p er mer enn bra nok for en gratis stream for Starcraft 2 (Er ikke veldig stor forskjell fra de forskjellige oppløsningene i et spill som SC2). Da vil de som ikke kan betale følge med på hva som skjer og de som betaler faktisk se at de betaler for noe. Sikkert enda flere reguleringer, etc som kan legges inn, men orker ikke tenke fram alt jeg har liggende nå.

Jeg ser mange sammenligner MLG med UFC, men det er ikke helt på lik standard enda. Man skal ikke se bort ifra at MLG og andre Starcraft 2 tourneys vil ha svært mange views per turnering om et til to år. Det er da man kan gå inn for en litt mer aggressiv betalings- og markedsstilling. Håper vi får se noen tall etter MLG Winter Arena er over. Er interessert i å se hvor mange som betaler i forhold til hvor mange som har sett på tidligere gratis turneringer.

Lenke til kommentar

Anyways jeg er enig i at man skal tjene penger, men som jeg har nevnt så er det dårlig å gå for PPV spesielt sånn situasjonen er nå og på den måten de gjorde.

Hva mener du de skal gjøre da?

Kan jo si for min egen del at jeg aldri hadde betalt noe som helst med mindre jeg faktisk var nødt til å gjøre det. 240 er mer enn bra nok for meg og reklame går helt greit. Derfor har jeg f.eks ikke gold-membership.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Ingen argumenterer for at færre betaler når det ikke er noen gratis stream. Ser man kortsiktig så vil det selvfølgelig føre til en økning.

Det man må bestemme seg for er om man vil at esport skal bli større og bli mer main stream, eller om man vil ha en kortsiktig økning i inntekter. Det jeg har hørt fra turneringsledere i vesten er at de vil at esport skal bli enda større, så da må man bruke løsninger som fører til dette. Å ha PPV og færre sponsorer fører ikke til mer publisitet eller seere.

At MLG er de første som går for PPV er ganske rart da de egentlig har vært bortkjemte. (men kanskje ikke mtp inntekter?) De gav dårlige premier ifjor samtidig som de hadde tonnevis av seere, og ikke minst LIVE (seere som møtte opp in-person) seere. De siste MLG'ene i fjor var konstant fulle og det var ALLTID for få seter. Utnytt dette og gjør alt større. Når tusenvis på tusenvis samles for å se på noe så vil flere og flere medier rapportere om dette osv samtidig som man tjener mer på både stream og live billetter. Ellers så er det å fortsette og utvikle premium produkter og gode subscriptions viktig da dette fører til en høyere og mer stabil inntekt. I tillegg er det en milliard forskjellige markedsføringstaktikker de kan bruke, uten at jeg er noen ekspert på det. MLG dreit seg også ut ved å gi gratis silver memberships gjennom et eller annet amerikansk produkt og dermed gikk glipp av store inntekter. Selvom det sikkert gav ekstra seere så viser det at man ikke kan blindt gå for mer viewers, man må være smart også.

Too much typing and too little watching MLG. Og faen, jeg må jobbe i morgen :p

edit: glemte også å legge til hva de kunne gjort annerledes med PPV: 10$ istedenfor 20$ og gratis for gull medlemmer, samtidig som de øker prisene på gull medlemskap slik at man kan få alt det MLG tilbyr istedenfor bare noe.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Har begynt å spille litt Starcraft igjen, ikke spilt på mange måneder.

Måtte spille 5 placement matches, de 3 første var personer som så og si aldri har spilt sc2, de hadde ikke en sjanse, jeg måtte si unnskyld til enkelte av dem. Forklarte at jeg var tidligere gold league spiller.

fjerde match var mot silver, siste mot gold. tapte begge de.

Endte på Gold League :)

He he, ble de sinna?

Hvilken rase spiller du?

De var, utrolig nok, forståelig og hadde det gøy xD

Spiller Zerg, møtte nesten bare Zerg også, rare greier.

Lenke til kommentar

Hva mener du de skal gjøre da?

Kan jo si for min egen del at jeg aldri hadde betalt noe som helst med mindre jeg faktisk var nødt til å gjøre det. 240 er mer enn bra nok for meg og reklame går helt greit. Derfor har jeg f.eks ikke gold-membership.

Jeg betalte for gold, og sa opp abonnementet mitt pga denne helgen, og betalte ikke.

Betaler for veldig mye, og har ingen problemer med det - er ikke mye penger det er snakk om.

Jeg kjøpte MLG Gold for å få tilgang til HQ streams for alle deres turneringer i ett år, og når jeg ikke får det jeg betaler for, gir jeg egentlig faen i hele selskapet.

Hadde ikke hatt noe problem med det hvis de fra starten markedsførte det som en 'special event' med PPV - men når de ikke gjør det, og i stedet behandler det som en vanlig event, og så like før sier 'oh btw, it's PPV only' - så gir jeg faen i dem.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Det er LITT forskjell fra MLG Winter Arena, som er et større event, til andre mindre turneringer.

Vet ikke hvor gammel du er, men jeg har jobbet siden jeg var 14 år og har aldri hatt problemer med å betale ting jeg trenger/har lyst på. Om man vil kan man lett finne seg en jobb og tjene seg litt penger til disse større turneringene.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Å betale for alle SC2 turneringer osv jeg vil se på blir en god del for en ungdom som tjener 400kr uka. :)

Tja ... 1 600 i måneden, så er spørsmålet om da 130kr hver 2. 3. måned til MLG er unaturlig mye - ikke vet jeg hva du bruker penger på. GSL er uansett mye mer verdt det enn MLG.

For min del er det ikke prisen det går på, men hvordan de behandlet hele saken.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Selv mener jeg det handler om prioriteringer. Vil jeg få med meg denne turneringen eller vil jeg ha den kebaben etter skola? Har så mange versjoner av den at jeg ikke gidder å liste en gang. For meg er det helt ulogisk at det må være gratis fordi du heller vil bruke penger på kino eller mat. Neste store MLG turnering vil mest sannsynlig koste deg 15$. 15$ er ikke mye og du trenger bare ofre den ene kebaben for en helg med turnering. Prioriteringer, prioriteringer og prioriteringer...

Lenke til kommentar

Ja, så klart. Det jeg blir litt irritert over er at man kan gå rundt å klage på dette, men 150-200 kroner på kino er null problem. Jeg prioriterer streaming og velger å bruke penger på dette. Skal jeg fly rundt å klage på at kino er for dyrt og at prisen har gått opp for mye i det siste?

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det hadde vært lurere av MLG å ta 10$ for Winter Arena og la de som allerede hadde gold-membership få se gratis, hvis de mener gold-membership var for billig fikk de heller heve prisen på dette, MLG kunne sikkert tjent inn den lavere kostnaden via det økte antall betalende seere.

GSL-Light koster til sammenlikning 70$ og da får du hundrevis av timer med Starcraft (det gjennomsnittelige nivået er også høyere enn i ikke-Koreanske turneringer siden mange vestlige proffer er late).

Deres avgjørelse har ingenting å si for meg personlig siden jeg har både GSL/GSTL-Light, om jeg ønsker å se MLG venter jeg til de legger ut gratis vods og tar til takke med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...