Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller Zerg. Er så latterlig kjedelig å spille mot turtle terran at jeg ikke orker å gi noe effort. Hadde vel 4-5 bases når han var på 2 så lå jo langt foran der. Med en gang han så en av mine mutas i nærheten av expand bygde han 10 missile turrets rundt command centeret. Jeg kunne lett tatt han tidlig med nydus worm da jeg hadde 2-2 på mine lings mot hans 1-1 på marines, men glemte den bort. Han gikk full on bio med 5-6 tanks over natural. Dårlig fokus og generelt sett lite interesse av å prøve på noe spesielt tapte meg vel egentlig gamet.

Lenke til kommentar

Flere som følger med på MLG Winter Arena nå? Må si jeg bli skuffet over community'et til Starcraft 2 når jeg ser hvordan folk oppfører seg i stream chatten. Greit det koster 20$, det er ganske mye penger for en stream, men det handler om prioriteringer. Jeg velger å betale 20$ til MLG da jeg direkte støtter communityet videre. 20$ en 3-4 ganger i året er ikke spesielt mye. 20$ er vel like mye man ville brukt på en tur på kino, og her får man i tillegg 20+ timer over en helg. Dog ser jeg jo at de med MLG gold kan føle seg litt skuffet. 5$ rabatt er ikke veldig mye.

Lenke til kommentar

Har begynt å spille litt Starcraft igjen, ikke spilt på mange måneder.

Måtte spille 5 placement matches, de 3 første var personer som så og si aldri har spilt sc2, de hadde ikke en sjanse, jeg måtte si unnskyld til enkelte av dem. Forklarte at jeg var tidligere gold league spiller.

fjerde match var mot silver, siste mot gold. tapte begge de.

Endte på Gold League :)

Lenke til kommentar

Om du ikke har sett kampen mellom Nestea og DeMuslim enda ikke les spoiler. Må bare si at de 20$ betalte seg inn bare for denne ene kampen.

Rundt mid game i G3 mellom Nestea og DeMuslim ligger DeMuslim litt bak Nestea. Nestea har overtaket, men noen utrolig gode valg fra DeMuslim gjør at han tar en velfortjent seier. Er imponert over innsatsen til DeMuslim da han ikke har gjort det spesielt godt i turneringer i det siste.

Lenke til kommentar

Flere som følger med på MLG Winter Arena nå? Må si jeg bli skuffet over community'et til Starcraft 2 når jeg ser hvordan folk oppfører seg i stream chatten. Greit det koster 20$, det er ganske mye penger for en stream, men det handler om prioriteringer. Jeg velger å betale 20$ til MLG da jeg direkte støtter communityet videre. 20$ en 3-4 ganger i året er ikke spesielt mye. 20$ er vel like mye man ville brukt på en tur på kino, og her får man i tillegg 20+ timer over en helg. Dog ser jeg jo at de med MLG gold kan føle seg litt skuffet. 5$ rabatt er ikke veldig mye.

Åja, så siden DU kan betale, så er det greit?

Jeg har gull medlemskap, og jeg betalte 15$ for denne streamen. Jeg er enig i at det ikke er altfor mye, men problemet er ikke prisen, selvom det er litt latterlig at de går fra 6 turneringer i fjor i gull medlemskapet til bare 4 i år.

Det største problemet er at det er PPV, altså uten å betale så får du ikke tilgang til noen av streamene live. (bortsett fra bonus streamen til dr pepper og en preview time) I tillegg så er store deler av communitiet under 18 og har ikke tilgang til betalingsløsninger på nett, eller har ikke egne penger, og siden de er under 18 så er de ikke velkommen på barcrafts. Selvfølgelig så vil noen ha muligheter til å få sett uansett, men fakta er at dette uansett vil ekskludere veldig mange og hindre utviklingen til det som er en liten men voksende sport. Det at MLG kan ha events der de tjener penger fører ikke til at SC2 eller andre e-sporter vokser, og det er det som burde være prioriteten IMO, spesielt mtp det er det Sundance (CEO MLG) sier egentlig er målet...

Jeg er for at det skal være store goder ved å kjøpe medlemskap/tickets, men å ikke ha noen gratis lav kvalitets stream er trist, og jeg er lei meg for at jeg er et svakt menneske som ikke klarte å boikotte denne turneringen.

Anyways til de som vil ha: Her er en link til gratis stream

Lenke til kommentar

Har begynt å spille litt Starcraft igjen, ikke spilt på mange måneder.

Måtte spille 5 placement matches, de 3 første var personer som så og si aldri har spilt sc2, de hadde ikke en sjanse, jeg måtte si unnskyld til enkelte av dem. Forklarte at jeg var tidligere gold league spiller.

fjerde match var mot silver, siste mot gold. tapte begge de.

Endte på Gold League :)

He he, ble de sinna?

Hvilken rase spiller du?

Lenke til kommentar

Åja, så siden DU kan betale, så er det greit?

Jeg har gull medlemskap, og jeg betalte 15$ for denne streamen. Jeg er enig i at det ikke er altfor mye, men problemet er ikke prisen, selvom det er litt latterlig at de går fra 6 turneringer i fjor i gull medlemskapet til bare 4 i år.

Det største problemet er at det er PPV, altså uten å betale så får du ikke tilgang til noen av streamene live. (bortsett fra bonus streamen til dr pepper og en preview time) I tillegg så er store deler av communitiet under 18 og har ikke tilgang til betalingsløsninger på nett, eller har ikke egne penger, og siden de er under 18 så er de ikke velkommen på barcrafts. Selvfølgelig så vil noen ha muligheter til å få sett uansett, men fakta er at dette uansett vil ekskludere veldig mange og hindre utviklingen til det som er en liten men voksende sport. Det at MLG kan ha events der de tjener penger fører ikke til at SC2 eller andre e-sporter vokser, og det er det som burde være prioriteten IMO, spesielt mtp det er det Sundance (CEO MLG) sier egentlig er målet...

Jeg er for at det skal være store goder ved å kjøpe medlemskap/tickets, men å ikke ha noen gratis lav kvalitets stream er trist, og jeg er lei meg for at jeg er et svakt menneske som ikke klarte å boikotte denne turneringen.

Anyways til de som vil ha: Her er en link til gratis stream

Joda, jeg ser problemet der. Det er skuffende at alt er PPV, og de burde ha tilbudt en gratis stream. Om det så bare var en av scenene eller SD kvalitet. De satt seg selv i et hjørne etter at de sa det var PPV, og når de startet å ta betalt så ville folk som allerede hadde betalt gått av skaftet (Joda, de kunne tilbudt refund, men ville mottatt ekstremt mange rage-mails). Om du fulgte med på forrige SOTG så snakket de med en av lederne for MLG om akkurat dette. De har ikke tenkt til å fortsette med samme pris/streaming plan som nå og neste turnering vil gjøres annerledes.

Det er første gangen de setter i gang en PPV plan og de har ikke noe erfaring med det. Når de da hopper rett ut i en PPV plan uten spesielle erfaringer(?) så vil de ende opp i en situasjon som dette. Om de hadde brukt litt mere tid på planlegging og undersøkelse om hva som kunne fungert ville vi nok ikke vært i denne situasjonen. Som jeg sa før, så håper og regner jeg med det blir annerledes neste gang.

For de som ikke får med seg kampene eller ikke har muligheten for å betale kommer VOD opp en uke etter at tourneyn er ferdig. Ikke at dette rettferdiggjør for at MLG tar betalt for alt som streames direkte.

Dobbelpost :hrm:

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...