Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Sorry for OT, men du bør virkelig slutte å si "dog" når du har ingen anelse om hvordan en bruker ordet.

Hvis du vet hvordan ordet skal brukes lenk gjern til info om det (kan ikke love bedring, jeg er generelt dårlig i grammatikk).

aebriol: Joda, mech er kraftig, men er det like kraftig som broodlord, corrupter, infestor, queen? Synes jeg husker at IM_MVP fikk grisebank av en zerg i Code S som gikk for den komboen når han gikk mech, tror han prøvde å flanke med vikings fra alle sider, men det gikk til Hel likevel. Husker ikke om han hadde ghost eller om disse ble drept før det avgjørende slaget men han ble ihvertfall grundig eid.

Vel vi får vel se hvordan det utarter seg (som før nevnt bruker jeg ikke snipe), men tror det blir mer cheesy strategier fra terran etter dette og/eller bytting av faksjon til zerg eller protoss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja tror det. Var i hvert fall en koreaner som han 'trodde var fake' fordi han ledet så lenge og snakket bare om at 'nå skal jeg bare drepe han' ... og plutselig var han drept.

Ja, koreaneren var bare på 2 baser, og utvidet til 3 like før han angrep.

Tror snute glemte en del oppgraderinger den kampen.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar
Sorry for OT, men du bør virkelig slutte å si "dog" når du har ingen anelse om hvordan en bruker ordet.

Hvis du vet hvordan ordet skal brukes lenk gjern til info om det (kan ikke love bedring, jeg er generelt dårlig i grammatikk).

"Dette er en påstand jeg ikke nødvendigvis er uenig i, likevel er det slik at ... "

"Terran er kanskje ikke underpowered etter denne nerfen, dog er det slik at det blir veldig vanskelig for terran late late game vs zerg nå".

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=dog&bokmaal=+&ordbok=begge

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snipe endres vel ikke så voldsomt i TvP ?

Og der er mech svakt ja.

Men mech er veldig sterk mot zerg allerede ...

Forøvrig ...

Siste halvdel av videoen viser hvorfor snipe er 'rimelig' bra...

om du ser nærmere på filmen, ser du at ikke alle ghostene skyter. når du bruker scorll metoden skyter kun de som er innen range av det du skal skyte på. har du 9 ghost og bare 2 er innenfor rekkevidde vil kun 2 stk skyte med mye større mellomrom mellom snipsene. de 7 andre vil bare stå å se på. bare noe å være obs på.

Lenke til kommentar

(koster enormt dog og tvinger terran til å campe på maks tre baser

når broodlord kommer ut suger det dog både siege tank og thor er dårlige

Hva er alternativet dog, øke rekkevidden til raven

hvorfor skal du pirke på alt? du skjønte godt hva han ønsket å formidle.

Lenke til kommentar

you_mad_dancing_gif.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

you_mad_dancing_gif.gif

synes bare det er relativt unødvendig å opprette en ny post bare for å klage på rettskriving. du har for mye fritid gutt.

Lenke til kommentar

Jeg har nå switchet fra terran til zerg.

Er en morsom rase, men har litt innkjørings problemer :p

Har jo ikke spilt det så mye før.

Spilt 15 matcher i dag, det endte med 5 wins, noe jeg egentlig er ganske fornøyd med.

Har jo ingen timinger inne og er for sløv med injects osv, men det kommer seg!

Lenke til kommentar

Jeg har nå switchet fra terran til zerg.

Er en morsom rase, men har litt innkjørings problemer :p

Har jo ikke spilt det så mye før.

Spilt 15 matcher i dag, det endte med 5 wins, noe jeg egentlig er ganske fornøyd med.

Har jo ingen timinger inne og er for sløv med injects osv, men det kommer seg!

Switchet selv til zerg for en stund siden. Var platinum før men nå er jeg bare gold. :p

Den enkleste og mest effektive metoden for injects er vel backspace metoden. Men det kan fort bli kavete hvis man ikke har nok queens iforhold til hatchery's.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Switchet selv til zerg for en stund siden. Var platinum før men nå er jeg bare gold. :p

Den enkleste og mest effektive metoden for injects er vel backspace metoden. Men det kan fort bli kavete hvis man ikke har nok queens iforhold til hatchery's.

Backspace metoden?

Er i bronze jeg, møter mye rart det :p

Lenke til kommentar

om du ser nærmere på filmen, ser du at ikke alle ghostene skyter. når du bruker scorll metoden skyter kun de som er innen range av det du skal skyte på. har du 9 ghost og bare 2 er innenfor rekkevidde vil kun 2 stk skyte med mye større mellomrom mellom snipsene. de 7 andre vil bare stå å se på. bare noe å være obs på.

Om du ser nærmere på videoen vil du se at du tar feil. Det er uten scroll metoden at ikke alle skyter, og det har ikke noe med at de er i range eller ikke. Det er det at første ghost han skjøt med er klar får ett nytt snipe relativt fort i frorhold til hvor fort han klarer å trykke. Og hvis jeg ikke tar feil brukte han ikke shift under første del.

Lenke til kommentar

Backspace metoden?

Er i bronze jeg, møter mye rart det :p

Ah, okey.

Sjekk denne:

Takker, den skal jeg lære meg.

Har til nå bare hatt queens på en hotkey og v+shift på minimappet.

Men denne er jo mer effektiv.

Lenke til kommentar

Om du ser nærmere på videoen vil du se at du tar feil. Det er uten scroll metoden at ikke alle skyter, og det har ikke noe med at de er i range eller ikke. Det er det at første ghost han skjøt med er klar får ett nytt snipe relativt fort i frorhold til hvor fort han klarer å trykke. Og hvis jeg ikke tar feil brukte han ikke shift under første del.

det jeg mente var at scrolle-metoden ikke funker så bra som alle skal ha det til. du må kunne teknikken

hvorfor står det scroll i overskriften på vidoen btw? -.-

Lenke til kommentar

you_mad_dancing_gif.gif

Dust.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...