Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-snip-

Du må bruke camera hotkeys.

 

Naturlige hotkeys er:

1) Main base / expansion.

2) 3rd base location.

3) Warp in location / enemy base.

4) Enemy base.

 

For eksempel.

 

Skal du klikke på minimap hele tiden blir du gal ... og det er greit å hotkeye alle CC, Nexus, hatcheries, på en hotkey, så du kan bruke energien mer effektivt til mules scan chronoboost production rally points etc.

 

Takk for tipset! Husker bare jeg så på grubby sin stream og han sa han nesten aldri brukte det, og siden har jeg ikke tenkt på det i det hele tatt. Skal sjekke det ut ihvertfall.

 

@NoNamesLeft Du kan også legge ut replays her, så er det sikkert noen som gidder å gå gjennom og gi deg tips.

Lenke til kommentar

Location hotkeys er ganske viktig ja. Personlig bruker jeg det ikke, men skulle ønske jeg gjorde det. Hadde hjulpet meg utrolig mye i mange situasjoner, men jeg har bare aldri kommet så langt at jeg har tatt initiativet til å begynne å bruke det.

 

Det øker effektiviteten av APM'en din ganske betraktlig dersom du bruker det rett.

 

Du sa i stad at du sliter med å bruke armien din, bygge probes/pylons og teche samtidig - det går på APM. Camera hotkeys kan gjøre den saken mye enklere. Husk å ha units på attack command hvis du beveger de uten å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte ett helt latterlig spill for en stund siden. Jeg hadde planlagt ett baneling-bust, noe som egentlig er utrolig dumt med tanke på hvor smal rampen på The Shattered Temple er. Det morsomme er at GSair flytter hele hæren sin ved rampen for å angripe en liten zergling som gsair oppdaget etter at den hadde vært der over lang tid. Samtidig kommer jeg opp med banlings. :D

Ha ha, utrolig dårlig spilt av meg men jeg vant likevel. :D

 

Her er replay'en for de som vil se

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

@Scorpion88 Ahh the good old 1-base 3-gate double robo colossus with upgrades build. :D

 

Anyways nice zergling retard magnet!

 

edit: btw husk at man ikke kan spawne close positions på shattered og metalopolis lenger

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at nesten alle jeg møtte på i går bare forlot matchen? Jeg har sikkert 3 seire på dette, alle kom innen 10 sekunder var gått.

 

For all del, jeg klager ikke. :p Bare nyskjerrig. Jeg så i dag at sesong 5 stigene ble låst i går, kan det ha noe med saken å gjøre?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Du tar utgangspunkt i én turnering. Utvalgsstørrelsen alt for liten til å ende opp med gode konsise, sanne statistikker. Å ta utgangspunkt i en spillengde som inkluderer alt fra 20 minutter og ut (30 min, 40 min, 60 min og videre) sier dessuten ingen ting om ghosts, men om den langsiktige dynamikken i matchupen. Zergs vinner lenger games fordi de ikke har mulighet til å kapitalisere på ledelse gjennom tidlig aggresjon. Det forskyver statistikken – det har lite å gjøre med at terran er svak late game.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de jobber med å utvide statestikken. blizzard på sin side velger å nerfe ghost fordi dem er sterke en og alene mot late-game zerg units.. ghost blir sett på som counter til bl/ultra så hvorfor nerfe den når statestikken sier det motstatte?

 

nå blir det enda vanskligere for terran å vinne late-game mot zerg. hva ønsker de å oppnå med dette? er det ikke en ide å gi terran noe slik at ikke zerg får auto win om de greier å holde til de får på hive-tech? bare lurer altså, du sier selv at det er noe galt emd dynamikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på w/l-ratio i lategame ZvT og w/l-ratio for ZvT der spillerne lå jevnt idet de gikk inn i late game. En zerg som leder vil bruke lenger tid på å vinne kampen enn det en terran som leder gjør, rett og slett fordi zerg ikke kan kapitalisere på tidlige ledelser gjennom aggresjon på samme måte som terran. Statistikken blir derfor forskjøvet, ettersom kamper zerg allerede har vunnet ofte blir strekt ut lenger enn andre raser. Igjen, det sier ingen ting om at terran er dårlig late game de kampene det faktisk var jevnt i det late game begynnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...