Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde nettopp ein ganske interessant opplevelse på Bronze-ladder. PvT på Shakuras Plateu og eg opnar som vanleg med GL HF, noko som opna for den interessante tilbakemeldinga "fucck u", eg svarar "ok, thanks" og får igjen "ur mother too". Begynte å lure på om dette var nokon eg hadde spelt med tidlegare, men kunne ikkje huske namnet, så eg tenkte ikkje så voldsomt mykje over det men heldt fram på vanleg måte. Han prøvar seg på ein litt for tidleg expand og eg tek ut den, samt at eg bryt meg inn basen hans og tar ut det han har igjen av hær, før eg byrjar på produksjonsbygg og arbeidarar. Då løftar han sjølvsagt opp både command center og factory og flyg dei opp mot hjørna, medan han held fram med BM. "Fuck u", "noob" og "now I will eat" og prøvde å pause kampen, for å få meg til å stikke. I staden så gikk eg berre for resume tre gongar, bygde void rays og tok han greit ut. Var jo litt spesielt at det berre skulle kome så mykje BM utav ingenting, så eg gjekk tilbake for å sjå om eg kunne ha møtt han tidlegare, men eg fann ikkje fyren i match history.

Blei uansett ein ganske enkel siger, som dessverre måtte ta litt lenger tid sidan han skulle vere så uoppdragen. ;)

Ellers går det sakte men sikkert framover med både spelinga og læringa. Går litt opp og ned frå ca 16-10plass i divisjonen min, men vinner litt meir enn 50% av kampane.

Lenke til kommentar

Knuste en terran her om dagen. Etter det første pushet hans feilet brukte han så og si resten av gamet på å whine over hvor OP zerg er, og at det ikke var noe annet å gjøre enn å cheese mot det.

På slutten av gamet begynte han å fly alt han eide rundt overalt, og bygde ting overalt mens han drev å spurte om jeg kunne være så snill å forlate gamet, gi han seieren. Svarte han så og si ikke på noe, men han bare fortsatte.

Ikke veldig uvanlig, bare venn deg til å møte på slikt

Lenke til kommentar

Hør på day9; uansett kor sint du blir, skriv noko fint til den som du taper mot. Du kan gjerne skrive aggresivt så du får rast frå deg på tastaturet, men skriv noko som ikkje er negativt. Så er det mykje større sjans for at motstander blir litt satt ut, enn om han får høre rage, då er det nok berre moro. Er vel derfor folk driv med cheese. Alltid irriterande, men må prøve å bite det i seg.

Møter mykje rart i Bronze. Forrige veke hadde eg ein som var så full at han prøvde å all-inn probe-rushe meg, noko som feila, før han sendte en whisper etterpå for å beklage seg. I dag har to stk berre plutselig funne ut at dei skal trekke seg ved starten av gamen, den siste fordi det regna. På brettet.

Endret av archanios
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble canon rusha på nesten samme måte her for noen kamper siden. Klarte å vinne med double hatchery og mass produca Hydras i hovedbasen. Kom meg ut av basen med Nydus Worm og storma hovedbasen til han andre fyren. Det som er så flaut er at fienden som oftest ikke utnytter det de kan etter et Canon Rush.

Lenke til kommentar

Jeg har det utrolig artig med sc2 nå, og dette er allerede min mest aktive sesong! De to viktigste tingene for å ta steget videre (til Masterleague) tror jeg er å studere build orders mer samt lære meg tapping. Hittil så har jeg klart meg med 60 apm + ingen klare planer/build orders, men merker at dette blir mer og mer viktig, men jeg sliter med å ta meg tid til dette når jeg heller kan spille og/eller se på streams :p Er det noen som har en god video tutorial til å lære seg protoss- og/eller generell-tapping?

Anyways herlig å avslutte kvelden slik (heldigvis få PvP'er, min svakeste matchup):

post-89714-0-00767000-1328229377_thumb.png

Endret av sureup
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tapping er ikke så voldsomt nødvendig som protoss. Det gjelder egentlig mest terran.

Det som er viktig når du skal macroe som toss er at du kjenner warpgate syklusen veldig godt. Du skal kunne vite akkurat når du kan warpe inn units til en hver tid. Cooldownen på warpgates må bli second nature, så du slipper å 'tappe' for å sjekke når de er klare.

Ellers går det mye på unit composition og micro for toss. Ofte viktigere som toss, enn som andre raser (sier ikke at det er uviktig for andre raser, men at for toss er det ekstra vitalt å ha riktig composition).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp enig i det du sier. Jeg må rett og slett bli raskere til å gjøre ting, for når jeg er ute med blink stalkers for eksempel så får jeg ikke til å bygge units, probes og pylons samt utvikle tech, så det fører til at jeg er ganske vulnerable etter sånn pressure. Forøvrig når du skal warpe inn mens du er ute med en army hotkeyer du pylonen ellernoe for å kunne gjøre det enda raskere?

Men jeg må få inn noe tapping, for ofte er upgrades samt kontinuerlig produksjon fra robo og nexuser veldig viktig.

Lenke til kommentar

Jepp enig i det du sier. Jeg må rett og slett bli raskere til å gjøre ting, for når jeg er ute med blink stalkers for eksempel så får jeg ikke til å bygge units, probes og pylons samt utvikle tech, så det fører til at jeg er ganske vulnerable etter sånn pressure. Forøvrig når du skal warpe inn mens du er ute med en army hotkeyer du pylonen ellernoe for å kunne gjøre det enda raskere?

Men jeg må få inn noe tapping, for ofte er upgrades samt kontinuerlig produksjon fra robo og nexuser veldig viktig.

Du må bruke camera hotkeys.

Naturlige hotkeys er:

1) Main base / expansion.

2) 3rd base location.

3) Warp in location / enemy base.

4) Enemy base.

For eksempel.

Skal du klikke på minimap hele tiden blir du gal ... og det er greit å hotkeye alle CC, Nexus, hatcheries, på en hotkey, så du kan bruke energien mer effektivt til mules scan chronoboost production rally points etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...