Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan gi deg en generell guide for å spille terran.

En god kommando for scv's:

"bb"

En fantastisk kommando for barracks:

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

:) Du er ganske morsom. Dette fungerer bare om du har godly micro (splits n shit) eller om motstanderen din er helt tilbakestående (ikke bygger collossus/archons/HT/siege tank/bling/infestor).

Terran har aldri hatt lavere win% forressten. 46% TvP og noe ala 50% TvZ. Skjønner ikke andre rasers(spessielt zerg) klaging om at ALT er OP hele tida. Blir for patetisk da alle raser krever forskjellige mechanics og decisionmaking.

Etter det jeg har sett i GSL/MLG og erfart selv suger mass marines i alle matchups bortsett fra early game, om du har APM på flere hundre og er i stand til å splitte mot banelings funker det kanskje i TvZ (vel å merke før infestors), men marines (og Terran-bio generelt IMO) blir slaktet av protoss deathball (dette er grunnen til at jeg eksperimenterer med siege tanks i bio og lurer på om det kunne lønne seg å gå nesten ren mech).

Om Zerg- og Protosswhinere fikk viljen sin ville win% til Terran gått rett til Hel...vekk med mules og stim etc.

noen som er keen på teamgames ?

Tja, hvor god er du? (ble plassert i silver forrige sesong i 2v2). Jeg kan heller ikke spille annet enn T. ;)

Jeg synes forøvrig den nye ZvP-stilen jeg har sett i det siste (zerglings/banelings + mutalisks) er håpløs, om motstanderen har nok stalkers og treffer med forcefields og storms er du fucked, det er som å gå mass zergling i ZvT mot en T som går for ren hellion. :lol:

er master 2v2 3v3 og 4v4 random..

Lenke til kommentar

Så det du sier er at om du er god 2v2, så er du ikke god?

Nei, det man sier er at uansett hvor god du er 2v2, sier det lite om hvor god du er i den delen av spillet som mange av oss liker best - 1 mot 1.

Det fordi 2v2 blir dominert av taktikker som er ekstremt mye enklere å utføre enn å være god i 1v1.

Men det er klart, er du i master 2v2, er du sannsynligvis ikke i gold eller lavere 1v1 ...

Lenke til kommentar

Drit nå i alt annet enn 1v1 rank, alt annet sier ingen ting om hvor god man er.

Det sier ikke så mye om hvor god en er heller siden "å være god" er mange faktorer :) .

Med mindre man er i turneringer - og da snakker vi om ett annet nivå - er det vel ganske greit å si at siden SC er ett spill om å vinne, er de som er i masters generelt bedre enn de som er i diamond som er generelt bedre enn de i plat ... osv.

Så kan du velge selv om 'gode' er beste 0.01%, 2%, 10%, 22%, 49%, eller lignende.

Lenke til kommentar

Men er en som er masters i 1v1 bedre enn en som er masters i 2v2? Det er vel det som er poenget hans, de er gode i forskjellige ting, det er litt meningsløst å si at kun 1v1 sier noe om hvor god man er.

AtW

Tja men å være "god" er lettest målbart i ditt 1v1 skill, derfor fallet ofte "hvem som er god" på "hvem er god 1v1"

spesielt og siden dette er den mest aksepterte grenen å konkurere i.

F.eks så kunne du og 1 i bronze kansje slått meg og 1 annen person.

Er bronze fyren nødvendigvis bedre enn noen av oss dog?

Lenke til kommentar

Men er en som er masters i 1v1 bedre enn en som er masters i 2v2? Det er vel det som er poenget hans, de er gode i forskjellige ting, det er litt meningsløst å si at kun 1v1 sier noe om hvor god man er.

AtW

Har du hørt om noen turneringer i 2v2? Det er et uendelig mye høyere nivå på 1v1, så naturligvis må man være mye bedre for å hevde seg der.

Lenke til kommentar

Har du hørt om noen turneringer i 2v2? Det er et uendelig mye høyere nivå på 1v1, så naturligvis må man være mye bedre for å hevde seg der.

Det er faktisk flere 2v2 turneringer, hell, om jeg ikke bommer har mTw og Mouz dedikerte 2v2-teams.

Uansett, eliten er uansett i topp grandmaster, men det sier jo null om mid-masters og lavere.

Lenke til kommentar

Det er faktisk flere 2v2 turneringer, hell, om jeg ikke bommer har mTw og Mouz dedikerte 2v2-teams.

Uansett, eliten er uansett i topp grandmaster, men det sier jo null om mid-masters og lavere.

Tror EG har 2v2 lag og...

Lenke til kommentar

Tror EG har 2v2 lag og...

Ikke dedikert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...