Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

:) Du er ganske morsom. Dette fungerer bare om du har godly micro (splits n shit) eller om motstanderen din er helt tilbakestående (ikke bygger collossus/archons/HT/siege tank/bling/infestor).

Damnit jeg har per din definisjon vært retardet i nokså mange games :\

altså i form av det jeg ikke bygde, ikke at jeg tapte til denne taktikken, hvem taper mot unupgraded rines :9

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan gi deg en generell guide for å spille terran.

En god kommando for scv's:

"bb"

En fantastisk kommando for barracks:

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

:) Du er ganske morsom. Dette fungerer bare om du har godly micro (splits n shit) eller om motstanderen din er helt tilbakestående (ikke bygger collossus/archons/HT/siege tank/bling/infestor).

Terran har aldri hatt lavere win% forressten. 46% TvP og noe ala 50% TvZ. Skjønner ikke andre rasers(spessielt zerg) klaging om at ALT er OP hele tida. Blir for patetisk da alle raser krever forskjellige mechanics og decisionmaking.

Etter det jeg har sett i GSL/MLG og erfart selv suger mass marines i alle matchups bortsett fra early game, om du har APM på flere hundre og er i stand til å splitte mot banelings funker det kanskje i TvZ (vel å merke før infestors), men marines (og Terran-bio generelt IMO) blir slaktet av protoss deathball (dette er grunnen til at jeg eksperimenterer med siege tanks i bio og lurer på om det kunne lønne seg å gå nesten ren mech).

Om Zerg- og Protosswhinere fikk viljen sin ville win% til Terran gått rett til Hel...vekk med mules og stim etc.

noen som er keen på teamgames ?

Tja, hvor god er du? (ble plassert i silver forrige sesong i 2v2). Jeg kan heller ikke spille annet enn T. ;)

Jeg synes forøvrig den nye ZvP-stilen jeg har sett i det siste (zerglings/banelings + mutalisks) er håpløs, om motstanderen har nok stalkers og treffer med forcefields og storms er du fucked, det er som å gå mass zergling i ZvT mot en T som går for ren hellion. :lol:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Det handler om å basetrade. Du skal ikke engage protoss før du er helt sikker på at du kan drepe hæren hans. Det er veldig vanskelig å gjøre noe som helst når zerg har fått en flokk med 30+ mutas, siden de trader helt fint med stalkers. Ikke kan du bevege deg ut av basen heller, for da er mutas der med en gang.

Lenke til kommentar
Det handler om å basetrade. Du skal ikke engage protoss før du er helt sikker på at du kan drepe hæren hans. Det er veldig vanskelig å gjøre noe som helst når zerg har fått en flokk med 30+ mutas, siden de trader helt fint med stalkers. Ikke kan du bevege deg ut av basen heller, for da er mutas der med en gang.

Dette er dog en strategi som er svært risikabel mot gode protosser etter det jeg har sett i GSL av den, om ikke strategien funker når toss stort sett har stalkers og sentries burde man ihvertfall ikke holde seg til samme tech når toss har high templars med storm. Den eneste zergen jeg har sett som hadde god nok micro til å konstant dodge storms med mutalisks var Crazymoving i en kamp mot HerO. ;)

Lenke til kommentar

Først og fremst: det var hovedsakeli ment som en spøk, med den lille biten av sannhet i den i den form av at jeg syntes ikke han er særlig god ift at han er progamer.

#2 jeg forstår ikke hvordan min liga har noe som helst og si i denne sammenhengen?

Men med mindre du er i grandmaster league så har vi nok like lange pikker du og jeg, er nemlig i master jeg og som alle andre.

Lenke til kommentar

Er absolutt ingen vits i å være oppgitt eller irritert på denne fantastiske julenatten! :innocent:

Om det var ment som en spøk, så må jeg beklage mitt innlegg da jeg er en såkalt "TLO-supporter," selv om jeg misliker hans valg i å spille Zerg da han er en mye bedre Terran. Der tror jeg vi to er ganske enige.

Forhåpentligvis blir 2012 et bedre TLO-år.

Nok en gang, beklager mitt korte og "sinte" innlegg, og du får ha en fortsatt god Starcraft II jul.

Lenke til kommentar

Trodde ikke du spilte ladder jeg, Gnurk ;)

Dette er dog en strategi som er svært risikabel mot gode protosser etter det jeg har sett i GSL av den, om ikke strategien funker når toss stort sett har stalkers og sentries burde man ihvertfall ikke holde seg til samme tech når toss har high templars med storm. Den eneste zergen jeg har sett som hadde god nok micro til å konstant dodge storms med mutalisks var Crazymoving i en kamp mot HerO. ;)

Det er på ingen måte risikabelt. Som alle andre strategier kan man spille det dårlig og tape, men måten du fremstiller det på er helt fullstendig feil. Det er ikke lett å holde av muta harass med noen sentries og stalkers, og det er ingen grunn til at zergen ikke bare kan gi bort alle mutasene når han er på 4+ baser og har alt tech han ønsker seg.

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Om Zerg- og Protosswhinere fikk viljen sin ville win% til Terran gått rett til Hel...vekk med mules og stim etc.

Terran ble nerfet i 40 patcher på rad og map-poolen ble endret til deres ulempe. Først da ble terran balanced.

TvP er faktisk imba i Protoss sin fordel. TvP er vel på 44%-56%.

Just sayin'.

Noen andre som har kjøpt/fått GSL premium? :tease:

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Terran ble nerfet i 40 patcher på rad og map-poolen ble endret til deres ulempe. Først da ble terran balanced.

Just sayin'.

Tja det er vel blitt ganske balanced nå, etter 40 nerfs på Terran.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Trodde ikke du spilte ladder jeg, Gnurk ;)

Forsåvidt sant, skal begynne med ladder igjen når jeg har bestått alle årets eksamener.

Til nå har det gått i "plassere i høyest liga så chillax'e"

Også selvfølgeli viktig å ligge i + i forhold til w/l men det har aldri vært noe problem (skryt-skryt-skryt)

Lenke til kommentar

Just sayin'.

Ting er vanligvis bare "IMBA" når det kommer til Terran, Protoss deatball er aldri "IMBA" mens mules, marines og stimpack er det. :D

Selfølgelig!

Men som aluxez sa så kan vi ikke dømme ut ifra en måling der Protoss har større vinn% enn Terran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...