Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Forstår du ikke at 30 sekunder in game er 30 sekunder in game uansett hvordan du vrir og vender på det? Forskjellen før og etter patchen er at man bruker en chrono ekstra på warp gate tech, noe som er en ganske stor nerf. Warp gate nerfen så godt som drepte 4 gate i PvZ og PvT.

Endret av sarsi9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår du ikke at 30 sekunder in game er 30 sekunder in game uansett hvordan du vrir og vender på det? Forskjellen før og etter patchen er at man bruker en chrono ekstra på warp gate tech, noe som er en ganske stor nerf. Warp gate nerfen så godt som drepte 4 gate i PvZ og PvT.

Nei jeg forstår ikke det, pga den nye 4gaten treffer ikke 30 sekunder senere.

4gate PvT fungerer da fint fortsatt.

4gate PvZ hadde egentlig allerede slutter å fungere, bare disse fake-expand variantene som fortsatt fungerte uansett.

Lenke til kommentar

Den treffer ikke senere fordi man startet å bruke en ekstra chronoboost på warp gate tech. Skjønner ikke hvorfor du har så store problemer med å forstå at det tar 20 sekunder (har skrevet feil noen ganger nå :p) lenger å researche det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den treffer ikke senere fordi man startet å bruke en ekstra chronoboost på warp gate tech. Skjønner ikke hvorfor du har så store problemer med å forstå at det tar 20 sekunder (har skrevet feil noen ganger nå :p) lenger å researche det.

Jeg har aldri kranglet med den generelle research timen, jeg sier at du CB'er slik at i praksis i en 4gate situasjon så vil det kun bli ca 8sec.

jeg fatter ikke at DU ikke forstår det -_-

Lenke til kommentar

Kun 8 sec hvis du bruker en chrono ekstra. Chronoen man hadde til overs før patchen kunne man brukt på researchen hvis man ville.

Selvfølgeli, men du måtte tilpasset econ i forhold til når den traff uansett, så det ville ikke vært særlig gagnbart å gjøre dette før patchen uansett :)

Lenke til kommentar

En taktikk jeg liker godt, og som er utrolig godt mot alt annet enn rask archon tech, er mass speedlings med upgrades, og du starter spire etter at du har startet+2+2 melee og carapace, på 3 baser 4 hatcheries.

Mass speedling funker utrolig bra på mange maps, så lenge du engager før protoss kommer til din base, så du kna komme fra to sider, og løpe vekk hvis han forcefielder (og da løper du til hans base og base trader).

Lenke til kommentar

En taktikk jeg liker godt, og som er utrolig godt mot alt annet enn rask archon tech, er mass speedlings med upgrades, og du starter spire etter at du har startet+2+2 melee og carapace, på 3 baser 4 hatcheries.

Mass speedling funker utrolig bra på mange maps, så lenge du engager før protoss kommer til din base, så du kna komme fra to sider, og løpe vekk hvis han forcefielder (og da løper du til hans base og base trader).

Du har ikke en replay der du bruker dette?

Lenke til kommentar

Gjør noe lignende selv, må innrømme at jeg i ny og ne taper mot 2base robo timings, men liker denne type builds veldig godt :)

Lenke til kommentar

I det siste har jeg så smått begynt å få øynene opp for Sc2, og insett hvor fettdet virkelig er. Til tross for at jeg har hatt spillet i over et år, har jeg aldri egentlig spilt det noe særlig. Har prøvd å spille et par games, men blir desverre nokså hardt knust hver gang jeg forsøker å spille online. Har fått høre at det er greit å prøve seg frem litt offline mo A.I. først, og tenker å fortsette litt med dette i jula.

Allikevel tenker jeg det er greit å få litt oversikt over hvilke units som funker bra, mot hva, og generelt hvordan jeg bør spille (Har landet på terran foreløpig). Har prøvd å kikke litt på noen guider på nettet, men flere virker nokså gamle. Er det mye som er blitt endret på, slik at disse guidene som er over et år gamle regnes som utdaterte, eller er det i stor grad det samme som gjelder? Ellers er det noen andre tips/guider dere anbefaler til en nybegynner? Nå føler jeg at jeg står på veldig bar bakke, og at det er så mye å få greie på, at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan gi deg en generell guide for å spille terran.

En god kommando for scv's:

"bb"

En fantastisk kommando for barracks:

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"

:) Du er ganske morsom. Dette fungerer bare om du har godly micro (splits n shit) eller om motstanderen din er helt tilbakestående (ikke bygger collossus/archons/HT/siege tank/bling/infestor).

Terran har aldri hatt lavere win% forressten. 46% TvP og noe ala 50% TvZ. Skjønner ikke andre rasers(spessielt zerg) klaging om at ALT er OP hele tida. Blir for patetisk da alle raser krever forskjellige mechanics og decisionmaking.

Lenke til kommentar

Du har ikke en replay der du bruker dette?

Enkleste er å kopiere stephanos vs protoss opening. Det jeg gjorde.

Lenke til kommentar

I det siste har jeg så smått begynt å få øynene opp for Sc2, og insett hvor fettdet virkelig er. Til tross for at jeg har hatt spillet i over et år, har jeg aldri egentlig spilt det noe særlig. Har prøvd å spille et par games, men blir desverre nokså hardt knust hver gang jeg forsøker å spille online. Har fått høre at det er greit å prøve seg frem litt offline mo A.I. først, og tenker å fortsette litt med dette i jula.

Allikevel tenker jeg det er greit å få litt oversikt over hvilke units som funker bra, mot hva, og generelt hvordan jeg bør spille (Har landet på terran foreløpig). Har prøvd å kikke litt på noen guider på nettet, men flere virker nokså gamle. Er det mye som er blitt endret på, slik at disse guidene som er over et år gamle regnes som utdaterte, eller er det i stor grad det samme som gjelder? Ellers er det noen andre tips/guider dere anbefaler til en nybegynner? Nå føler jeg at jeg står på veldig bar bakke, og at det er så mye å få greie på, at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne...

Jeg er i mer eller mindre samme situasjon som deg, og jeg har funnet god hjelp i Day[9] sin "Newbie Tuesday" serie. Det er en del grunnleggende spillmekanikk som er like gyldig nå som det var for et år siden som du kan terpe på både mot AI men også i alle kamper du spiller, egentlig. Hvilke enheter som kontrer hva er ting du kan plukke opp etter hvert egentlig; du har mye mer å tjene på å fokusere på helt grunnleggende mekanikk i starten.

glhf :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noen (veldig) grunnleggende tips til en nybegynner terran:

-Mules er ca dobbelt så bra som extra supply på supply depot (orbital energy)

-Gjør alltid om den første command centeren til orbital command, helst så fort som mulig

-Du kan fly barracks/factory/starport mellom forskjellige tech labs/reactors

-3 scv's på hver gas og 2 på hver mineral patch (22 tilsammen) er perfekt på en base

-Alltid oppgrader combat shield, stim pack og concussive shells når du går marine/marauder

-Lag fler barracks enn du tror du trenger (5+ er helt normalt)

-Ikke vent for lenge med å expande (du skal ikke vente til mainen begynner å tømmes)

-Venn deg til å ha units i minst 2-3 forskjellige control-grupper (en egen til siege tanks osv)

-Alltid a-move når du skal flytte units over lengre distanser, tilfelle de møter på en army når du ikke følger med

Kanskje litt for basic, men som fullstendig starcraft noob visste jeg ingenting av dette når jeg begynte å spille.

Uansett om du trener mot ai eller ei kommer du til å tape de fleste kampene i starten, men hold ut de første 10-15 matchene, så vil du begynne å møte folk på ditt eget nivå og vinne ca halvparten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noen (veldig) grunnleggende tips til en nybegynner terran:

-Mules er ca dobbelt så bra som extra supply på supply depot (orbital energy)

-Gjør alltid om den første command centeren til orbital command, helst så fort som mulig

-Du kan fly barracks/factory/starport mellom forskjellige tech labs/reactors

-3 scv's på hver gas og 2 på hver mineral patch (22 tilsammen) er perfekt på en base

-Alltid oppgrader combat shield, stim pack og concussive shells når du går marine/marauder

-Lag fler barracks enn du tror du trenger (5+ er helt normalt)

-Ikke vent for lenge med å expande (du skal ikke vente til mainen begynner å tømmes)

-Venn deg til å ha units i minst 2-3 forskjellige control-grupper (en egen til siege tanks osv)

-Alltid a-move når du skal flytte units over lengre distanser, tilfelle de møter på en army når du ikke følger med

Kanskje litt for basic, men som fullstendig starcraft noob visste jeg ingenting av dette når jeg begynte å spille.

Uansett om du trener mot ai eller ei kommer du til å tape de fleste kampene i starten, men hold ut de første 10-15 matchene, så vil du begynne å møte folk på ditt eget nivå og vinne ca halvparten.

Har selv møtt folk i platinum som ikke A-mover når de flytter hæren sin over større distanser og løper inn i en siege line elns. Litt rart at plat spillere mangler sånne grunnlegende mechanics.

Gode tips. +1!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...