Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes han er en morsom kar! finnes ingen som er bedre en han til å kommentere turneringer. meget flink til å fylle dødtiden mellom kampene etc. MEN det må være noen sammen med han, slik at han ikke snakker for mye drit :)

synes funday monday er flott da d minner meg om at spill er morsomt og underholdene. ALT trenger ikke dreie seg om konkuranse, points og league!

anyways, hadde vært storartet å fått til noen matcher med dere på forumet. enten mot hverandre eller på lag

Lenke til kommentar

Alt trenger ikke å handle om konkuranse i et spill nei, men day9 er fryktelig repetativ i mine øyne, i tillegg så har han en stor del av "I" faktoren, "I did this" og "when I was.." etc

Noe som og blir litt irriterende etter en stund om man ikke har totalt mancrush.

Lenke til kommentar

Alt trenger ikke å handle om konkuranse i et spill nei, men day9 er fryktelig repetativ i mine øyne, i tillegg så har han en stor del av "I" faktoren, "I did this" og "when I was.." etc

Noe som og blir litt irriterende etter en stund om man ikke har totalt mancrush.

det er din mening! jeg tror jeg har sett alle dailyene.. kjekt å ha i et hjørne på skjermen :)

incontrol er den beste kommentatoren, virkelig. Han vet virkelig å fylle død tid!

og zerg er op.

hvorfor? Overlev starten, drone hele natta lang, og vinn!

ok mr.bronze

Lenke til kommentar

og zerg er op.

Hmmm vanskelig å lese på internett altså, er du ironisk eller seriøs?

Kombinere incontrol som beste kommentator og zerg OP og han kan umulig være seriøs ... sarkastisk er vel det som treffer best tror jeg.

Lenke til kommentar

og zerg er op.

Hmmm vanskelig å lese på internett altså, er du ironisk eller seriøs?

Kombinere incontrol som beste kommentator og zerg OP og han kan umulig være seriøs ... sarkastisk er vel det som treffer best tror jeg.

Ok takk, da slipper jeg å gå helt old-school gnurk her og lange ut mot fyren :)

Lenke til kommentar

Face it! Terran krever definitivt mer skillz på masternivå! Toss er definitivt den som har det verst. Og zerg er åpenbart av flere grunner OP! Muta... muta-ene bærer den til lategame og da har de alt tech og techswitche insta. respekterer ikke zerg folk, hater alle zerg folk!

Hvis det var slik som du sier så er det bare å angripe etter ditt første angrip, han droner jo da uansett(så enkelt var det jo bare)

Da vil du vinne, du vinner faktisk alle TvZ's sånn plutselig

BOOM DU ER I GSL (OMG!!) du møter nestea, men her og angriper du ei gang TIL!!! omfg artosis&tasteless går helt amokk "who IS THIS GUY, OMG I THOUGHT ZERG WAS OP BCUS ALL THEY HAD TO DO WAS DRONES, BUT NOT ANYMORE CUS THIS GUY DISCOVERED IT AND NOW ATTACKS RIGHT AFTER, HE'S LIKE THE CHRISTOPHER COLOMBUS Of sTARcRAFT!!!!!"

Men akk o've det er nok bare en ny noob som kaster ut idiotiske påstander, hvorfor kan dere ikke bare bytte race FØRST og SÅ klage, ikke den andre veien, da ender det bare med at dere kommer tilbake om 1 måned og klager over noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Face it! Terran krever definitivt mer skillz på masternivå! Toss er definitivt den som har det verst. Og zerg er åpenbart av flere grunner OP! Muta... muta-ene bærer den til lategame og da har de alt tech og techswitche insta. respekterer ikke zerg folk, hater alle zerg folk!

Hvis det var slik som du sier så er det bare å angripe etter ditt første angrip, han droner jo da uansett(så enkelt var det jo bare)

BOOM DU ER I GSL (OMG!!) du møter nestea, men her og angriper du ei gang TIL!!! omfg artosis&tasteless går helt amokk "who IS THIS GUY, OMG I THOUGHT ZERG WAS OP BCUS ALL THEY HAD TO DO WAS DRONES, BUT NOT ANYMORE CUS THIS GUY DISCOVERED IT AND NOW ATTACKS RIGHT AFTER, HE'S LIKE THE CHRISTOPHER COLOMBUS Of sTARcRAFT!!!!!"

Men akk o've det er nok bare en ny noob som kaster ut idiotiske påstander, hvorfor kan dere ikke bare bytte race FØRST og SÅ klage, ikke den andre veien, da ender det bare med at dere kommer tilbake om 1 måned og klager over noe annet.

makan til seriøst innlegg.. har du det bra eller?

Lenke til kommentar

Gamers log entry #1: Dag 5 uten starcraft, fortsatt 2 uker igjen, min sug etter starcraft og alt rundt begynner å gå ut over random folk på internett...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gamers log entry #1: Dag 5 uten starcraft, fortsatt 2 uker igjen, min sug etter starcraft og alt rundt begynner å gå ut over random folk på internett...

Hahaha, jeg tror jeg har sovet for lite i natt, men den kommentaren syntes jeg var helt genial.

Lenke til kommentar

Har rundt 300 wins som T, bytta til zerg, har vel spilt rundt 30 games så langt. Mutas er definitivt "OP" på mitt nivå. Hvis jeg er konstant aktive med mutas, vinner jeg fort et game bare pga det pluss ok macro bak. Gjør det jeg hatet mest i TvZ :p

Lenke til kommentar

Jeg spillte Terran hele tiden, også gikk jeg over til Zerg. Jeg har aldri eid folk så jævlig eller vært så dominderende i et game. Jeg visste nøyaktig hva en terran kommer til å slite med! Og protosss, og herregud jeg syntes synd i dem når jeg går zerg. De kan bare VÅGE å gå ut av basen sin og prøver allin meg altså!! Jeg kommer faen meg til å ete pylonene dine!!! Samtidig som jeg masser army! Og vet du hva toss?! Mens jeg bygdde disse mutanene har jeg expanda minst 2 ganger :) :) :)

Jeg bare sier det... zerg op. Folk skal ha det til at zerg er så vansklei gå bla bla bla. jeg drit lei av det. zerg er op, og lett! Toss er definitivt de som har det verst og som faktisk blir kalt OP av folk! LOL!! Helt latterlig. 4 gate var op, ikke lenger...

Lenke til kommentar

Når jeg spiller protoss og møter zergs som går mutas så spaserer jeg bare over mappet og dreper deres 3rd, mutas PvZ er for meg noe av det enkleste jeg kan møte...

poenget med dette er IKKE at mutas ikke fungerer, poenget er at det individuelle forskjeller/sterke+svake sider med DITT spill.

Spesielt low master og alt under vil du vinne mange som har en spesifikk sterk side, f.eks strategi, eller kanskje micro? eller kanskje han har imba multitask og kan droppe over alt.

Marine medivac vil være op om det er den sist nevne og dere er på "samme nivå" for du kan potensielt utmacroe personen men bli knust for det om.

Lenke til kommentar

Hvordan unngår du da harass av din main evt expo, et par stalkers og noen canons til forsvar?

Jeg hitter før det blir noen worry, åpner allt fastexpand forge inntil stargate-gateway mix

slik at jeg får 1 voidray+5 phoenixes (scouter ALT som skjer)

ser jeg spire fortsetter jeg å produsere phoenixes mens jeg begynner å få blink stalkers+robo for collosus

JEPP det er sant jeg går robo mot spire, det er bare mer versatilt, du trenger collosus mot spire builds det er bare så enkelt (vist ikke blir du knust av zerglings)

går som regel fast 3rd via ca 4gates styrke og forsiktig posisjoner/scouting (dette er som regel før robo)

Derfra er det bare flere gateways/upgrade/eventuelt templars/kanskje en 2nd starport vist jeg vil ha mer posisjonell harass

Poenget er at for folk som går spire er det nesten umulig å beskytte en ok-rask 3rd mot 1 voidray+non phoenix og en medium størrelses gateway arme, ihvertfall etter min erfaring.

Når mutasene kommer etterpå så er defenset svakt, men jeg vil som regel ha 8 phoenixes innen den tid så med dette+normall gateway arme kan jeg håndtere alt opptil 24++++ mutas værtfall.

Mutas har en styrke: map controll, phoenix er mer mobile så da vil vi egentlig BEGGE ha map controll, siden hans mutas fortsatt er sterke 1on1 enn mine phoenixes, men mutas er ikke så sterke 1on1 fights vs gateway armeen, som også åpner for at jeg kan ta en 4th skikkelig raskt, og derfra bare gjør en haug med gateway-templar-collosus angrep (4base toss is da shiiit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...