Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Spilte minimalt med games i 1v1 sesong 3 og har ikke engang kvalifisert meg til sesong 4 (som forøvrig snart er slutt og locked nå) men synes det er frusterende å spille TvP på lavt nivå, Collusus er noe dritt å hanskes med. Lurer på om det kunne være en ide å gå ren mech i TvP men problemet er at det er så jævlig vanskelig at selv så godt som ingen proffer gjør det. :hmm:

Alternativet er bio-ball rush med stim og eventuelt ghost...jeg skulle ønske flere Protoss gikk for HT isteden da hadde jeg likt TvP bedre (da er det bare å rulle inn med bio-mech å la siege tankene slakte alt de har :D).

Har spilt nok av teamgames dog (sølv 2v2/4v4, gull 3v3) så jeg får gi jernet i 1v1 nå når sesong fem starter (ble bronze league sist gang :whistle:).

Pfft, beste built lav TvP er definitivt 3rax, BM med stim opp ramp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pfft, beste built lav TvP er definitivt 3rax, BM med stim opp ramp.

Har god erfaring med 1rax marauder med slow.

Rax på 11

Refinery på 12

Orbital så fort raxen er ferdig og slow så fort orbital er ferdig. Går opp rampen til toss'en så fort man har en marauder, tar med 1-2 SCV's. Rallyer flere marauders til rampen.

Expander bak og slenger ned et par rax og en factory.

Vinner early 50% av gangene jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer de å dø mot noen få marauders? At du kan gjøre en del skade skjønner jeg, men å drepe de 50% av gangene?

Fordi marauders (med slow) counter alt protoss har før immortals? :p med mindre man har nok forcefields, noe man ikke har med en sånn early-marauder push.

Endret av Molecular
Lenke til kommentar

Uh. Zealot stalker tar seg fint av concussive shell pushes. Zealot i front så marauder må kite, og stalker som fokuserer marauders i bakgrunn. Skader heller ikke å pulle noen probes hvis du går nexus first eller 1 gate expo.

Det kan gjøre litt skade på økonomien, men jeg skjønner ikke hvordan man dreper noen med 1 rax marauders.

Endret av sarsi9
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan gjøre litt skade på økonomien, men jeg skjønner ikke hvordan man dreper noen med 1 rax marauders.

Riktig nok ødelagt macro da... :ermm:

Protossen sin Gateway er ferdig på 2:43, og han begynner å produse første Zealot cirka 3:50. På 3:50 har han også cirka 350 mineraler. Han spotter bunker cirka 4:35 men slenger aldri ned gas #2, som da hadde vært ferdig cirka 5:00 og han hadde hatt minst to minutter med gas før du ødelegger C-Core. I tillegg ekstremt sløv kontroll på den ene sentrien han faktisk produserer, står jo bare der.

Hva om Protossen hadde hatt to ekstra Zealots tidlig der?

Lenke til kommentar

Gassen hans var ekstremt treg, så han starter ikke warpgate før etter 5 minutter, og produserer ikke noen verdens ting ut av gatewaysene han bygger. Han starter å mine gass ekstremt treigt, og bygger ikke en zealot mens cyber bygger selv om han ikke tar den andre gassen sin.

Buildet hans er rett og slett ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar

Syntes terran er den vanskligste racen å macroe med atm, spesielt mot zerg, her skal du gjøre marine spreads, beskytte mot muta harass OG bygge bygningene du trenger på samme tid.

Da går det veldig fort for meg å bygge for mange raxes/for få. eller ikke tilpasse starport/factory antall i forhold til gitt gas income.

Zerg=larvae inject&produser, kanskje vansklig i begynnelsen, men fryktelig lett å macroe når du virkelig blir vant til det.

Hva har marine splitting med macro å gjøre?

Alt? BIO for terran er som å si "jeg skal gjøre noe med mine units HELE tiden, da skal du helst være ute på mappet og pok'e fronten 24/7, gjøre drops etc etc, dros burde også splittes mot blings!

Når du så gjør dette så skal du produsere scv's produsere marines produsere siege tanks, produsere mvacks, OG bygge RIKTIG antall nye bygninger, den siste spesielt er vanskelig når du ikke skal bruke mer enn max 0,5 sec med dette på skjermen.

Mulig du er en gud og dette ikke har noen effekt på deg?

Eller mulig du spiller mech som er OK å være passiv med, eller mulig du spiller bio feil

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med å holde pengene dine nede og ikke lager nok marines er det macro du har problemer med. Det er noe annet enn micro. Foreslår at du leser deg opp på emnet før du forsøker å uttale deg. Det er ganske enkle definisjoner på begge.

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med å holde pengene dine nede og ikke lager nok marines er det macro du har problemer med. Det er noe annet enn micro. Foreslår at du leser deg opp på emnet før du forsøker å uttale deg. Det er ganske enkle definisjoner på begge.

Du har ikke x antall actions å gjøre å macro og y antall actions på micro, mer fokus på micro betyr i de fleste tilfeller mindre focus på macro, de er direkte relaterte og en hver micro action i lategame har potensiale til å gå ut over din egen men også motstanderens macro.

Tror det er du som har et altfor teoretisk standunkt her min venn.

Jepp, enig der. Micro og macro påvirker hverandre. Selv er jeg hovedsaklig en WC3spiller, som sliter med at jeg fokuserer alt for mye på armycontrol kontra produsering av units, lage ny productionbuildings til rett tid osv...

Kjenner til problemet, i starten i betaen hadde jeg som vane at jeg ville skyte min egen marauder når den var på rød HP så motstanderen ikke skulle få "xp"... det bare lå så inngravert i huet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...