Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Snartenkt, etter du har logget på en gang kan du spille så mye singleplayer du bare orker. Jeg kan sikkert klippe nettkabelen din i 2, dersom du på liv og død skal spille offline.

Jeg hadde nada problemer med å koble meg til battle.net sine login server på release. Jeg logget på klokken 10 på morningen, få minutter etter digital purchase ble tilgjengelig.

Så det stemmer ikke at man må re-autentisere etter reboot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så vidt jeg vet. Jeg spilte 2 dager uten nett-tilkobling. PCen min er der hvor jeg sover, så skrudde den av på natta. Jeg hadde kun nett i 10 min (mobilt bredbånd) for å få aktivert. Modemet var konka, og jeg venta på et nytt et.

Lenke til kommentar

Det som heilt klart er ein fordel med warpgates er og at ein kan bygge forward pylon, slik at når ein angriper så kan ein raskt få forsterkningar. Dessutan trur eg det går raskare å få ut units, men mulig eg er på bærtur her.

Koser meg med campaign så langt, men sitter desverre fortsatt på ein relativt treig PC så hakker litt her og der.

Lenke til kommentar

Da var jeg nettop ferdig med single player delen. Gleder meg stort til neste kapittel, men nå er det tid for litt online.

Trenger bare noen som er villige til og spille 2 vs 2. Blåser i hvor gode folk er, har tross alt bare såvidt vært borti C&C online, så har ikke mye erfaring selv. Så med andre ord ser jeg etter noen, eller mange, som vil spille for å ha det gøy å bli bedre, men som samtidig driter i om man taper en del. (begynner vel og vinne etter litt trening forhåpentligvis :p )

SC2 Navn: Tortuga

Kode: 566

Endret av Tortuga
Lenke til kommentar

Da var jeg nettop ferdig med single player delen. Gleder meg stort til neste kapittel, men nå er det tid for litt online.

Trenger bare noen som er villige til og spille 2 vs 2. Blåser i hvor gode folk er, har tross alt bare såvidt vært borti C&C online, så har ikke mye erfaring selv. Så med andre ord ser jeg etter noen, eller mange, som vil spille for å ha det gøy å bli bedre, men som samtidig driter i om man taper en del. (begynner vel og vinne etter litt trening forhåpentligvis :p )

SC2 Navn: Tortuga

Kode: 566

La deg til, nå får du bare se å akseptere. :)

Lenke til kommentar

Det er forskjellige grunner til at jeg ikke bruker warpgates i hver kamp jeg spiller. Det er jo positive saker ved hver av bygningene, hvis man har en gateway, kan man stacke units ( selv om det ikke er noe bra å stacke mer enn 3 om gangen, med mindre man har økonomien og ikke er så god til å macroe ), i tillegg kan man bruke Chrono boost. Med warpgate kan du teleportere unitsa hvor som helst til pylons, men det er ikke like kjapt å bygge fra de som det er fra gateway, og det er grunnen til at jeg ikke alltid bruker warpgate. :)

Om jeg ikke er helt på bærtur, så tror jeg man kan chronobooste cooldown på warpgates. Men ja, det krever mer macroing, og er derfor vanskeligere. Men har man det på plass, så ser jeg nesten bare fordeler ved det.

En annen ting er at man kan ødelegge units mens de warper inn, så det er ubrukelig hvis de angriper basen, selv om det sjeldent redder deg å bruke gateways, men akkurat nå har jeg begynt å bruke det igjen, så jeg tester litt fram og tilbake og ser hva jeg liker best.

Har sett en god del "proffe" replays fra SC2, fra http://day9.blip.tv og der blir det brukt warpgates 100% av tida. Hvis man timer det riktig med ressurser og alt, så kan man i det man går over fra gateway til warp gate få ut to sett med units på samme tid som man vanligvis får ut ett.

Angående det at units som warper inn kan få skade - warp dem inn lenger bak i basen. Samme hva så er det bedre enn å måtte vente 20-30 sekunder på at unitene blir bygget. (Det funker best å warpe inn units hvis man blir harrasset - kjekt å kunne warpe inn 3-4 stalkere rett under motstanderens banshee's)

Hvis man er litt flink til å hive opp pylons her og der får man i tillegg bra "scouting" også muligheten til noen bra overraskelsesangrep. Spesiellt hvis man har High Templars med amulet og psi storm. Plutselig får motstanderen din et par psi storms i hodet på hæren sin hvis han ikke har med air units som ser pylonen din (som står på high ground)...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

La deg til, nå får du bare se å akseptere. :)

Finner ingen måte og akseptere friend request på. Kan heller ikke se deg som offline eller online på friends lista mi.

Jeg vet ikke om du har lagt til feil, eller om du må sende meg melding eller noe. Eller kanskje jeg må legge til deg og.

Noen som vet?

Endret av Tortuga
Lenke til kommentar

Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe dette spillet, da jeg ikke har spilt verken sc1 eller sc2 beta. Eneste som jeg har spillt er red alert 1 å det var knall i den tiden.

Men jeg tenkte "shit au jeg kjøper det så får jeg se" dog har sett vids,komenntarer osv så håpet ikke kjøpte katta i sekken :p.

Anyways det skal sies att jeg angret ikke en krone, for detta var fett!

Ser for meg mange timer her ja gitt som en ferskvare fra bunnpris :p.

Ivan å id 575 hvist peeps vil legge meg til friends. Ha en knall ellers helg!

Lenke til kommentar

[email protected]

Alle som vil; add meg. :-)

Hvordan slår eg Zerg som Terran. De one hitter meg jo nesten når eg kommer med en hel hær. Det lyser opp noe greier og så blir eg slaktet. Kan noen forklare en noob hvordan eg forhindrer det? :p

Hææææ? :p Lyser opp noe greier?

Edit: La til mail i stedet. Så har vi real ID på gang. ^^

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Fungal spore og så blir du låst fast? Det er heftige greier ja, men massive marine, marauder, medievak fungerer veldig bra mot zerg, bare sørg for at de er oppgradert, slo akkurat tilbake et kombinert zergling+protoss rush med marines og knuste de på tilbakeslaget, da med nivå 1 oppgradering på armor og attack.

Lenke til kommentar

Høpp, Bruttern driver å venter på dette i posten og da lar jeg meg overtale lett. Kommer nok til å kjøpe SC2 i nærmeste fremtid men jeg har ett par spørsmål:

Er det ett godt nettcommunity enda? Altså folk som deler guider og tutorials etc på youtube / diverse fora? Husker når jeg drev å rota borti Red Alert 3 at det var veldig lite community forutenom ett par replay sider.

Finnes det en god mengde folk på de laveste nivåene online? Er selv en FPS spiller som sliter litt med RTS, så vil helst slippe å spille mot koreanere med 900APM, hehe.

Lenke til kommentar

Hvordan slår eg Zerg som Terran. De one hitter meg jo nesten når eg kommer med en hel hær. Det lyser opp noe greier og så blir eg slaktet. Kan noen forklare en noob hvordan eg forhindrer det? :p

Ghosts, snipe Infestors før du kjører på med hæren din.

Forresten, hvordan går det med folk og singleplayer her? Holder på med campaign for andre gang på Brutal og får nøttene sparket av AI'et. Er kommet rundt halveis i Campaignen

Lenke til kommentar

Høpp, Bruttern driver å venter på dette i posten og da lar jeg meg overtale lett. Kommer nok til å kjøpe SC2 i nærmeste fremtid men jeg har ett par spørsmål:

Er det ett godt nettcommunity enda? Altså folk som deler guider og tutorials etc på youtube / diverse fora? Husker når jeg drev å rota borti Red Alert 3 at det var veldig lite community forutenom ett par replay sider.

Finnes det en god mengde folk på de laveste nivåene online? Er selv en FPS spiller som sliter litt med RTS, så vil helst slippe å spille mot koreanere med 900APM, hehe.

Se mitt blogginnlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1700&showentry=3406

Angående spillerne, så er definitivt mange i bronze league, men med litt trening havner du fort i silver. :)

Ghosts, snipe Infestors før du kjører på med hæren din.

Forresten, hvordan går det med folk og singleplayer her? Holder på med campaign for andre gang på Brutal og får nøttene sparket av AI'et. Er kommet rundt halveis i Campaignen

Har gjort noen få oppdrag, men er heller opptatt av å opperetholde min posisjon i Platinum akkurat nå.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...