Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Er jo latterlig lett å harasse med mutas, og bare 1 A med banes. Slik jeg føler det i top silver.

Protoss er igjen latterlig lett å slå i forhold. Vinner jo med tidlig marauder med slow. Hvis ikke er det jo bio ball og en liten endring etter hva han går.

 

Og etter slik jeg ser det er det terran som har lettest helt i starten, da terran er mest logisk utformet i mine øyne. Når man begynner å bli litt kjent med spillet blir det protoss (begge er veldig passive=deathball). Så kommer Zerg etterhvert. Nå kjenner ikke jeg veldig godt til de to sistnevnte, men jeg skal ihvertfall ta å prøve ut Zerg en del snart :)

Da er det nok heller du som har sterke/svake matchups dog :9

Mye som jeg selv sleit veldig med TvZ før jeg fant min egen stil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har en tendens til å legge skylden på tap på alt annet enn seg selv. Det er ikke så stor forskjell mellom rasene at man hadde gjort det betydlig bedre med en annen rase. Alle rasene er representert på toppnivå, så hvorfor vi som er mye dårligere og har haugevis av ting vi kan gjøre mye, mye bedre skal klage på spillet når vi taper og ikke oss selv, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Syntes terran er den vanskligste racen å macroe med atm, spesielt mot zerg, her skal du gjøre marine spreads, beskytte mot muta harass OG bygge bygningene du trenger på samme tid.

Da går det veldig fort for meg å bygge for mange raxes/for få. eller ikke tilpasse starport/factory antall i forhold til gitt gas income.

Zerg=larvae inject&produser, kanskje vansklig i begynnelsen, men fryktelig lett å macroe når du virkelig blir vant til det.

Hva har marine splitting med macro å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Terran under diamond league:

- Bygg SCV's.

- Bygg barracks.

- Bygg marines.

- Expand.

- Flere barracks.

- Flere marines.

 

Gå og drep han.

 

Selvfølgelig kan man gjøre det vanskeligere hvis man vil, men i utgangspunktet er terran og protoss enkle å spille hvis man vil (100% marines, 100% stalkers, uansett matchup).

 

Zerg har ingen basic unit som skyter opp, eneste grunn til at det ikke funker like enkelt for dem.

Lenke til kommentar

VEl mot akkurat det der vil roaches funke bra.

 

Folk har en tendens til å legge skylden på tap på alt annet enn seg selv. Det er ikke så stor forskjell mellom rasene at man hadde gjort det betydlig bedre med en annen rase. Alle rasene er representert på toppnivå, så hvorfor vi som er mye dårligere og har haugevis av ting vi kan gjøre mye, mye bedre skal klage på spillet når vi taper og ikke oss selv, skjønner jeg ikke.

Sannsynligvis fordi toppspillere hindres mest av rasens objektive potensiale mens alle andre hindres av hvor "vanskelig" rasen er, noe som er to helt forskjellige ting?

Lenke til kommentar

Tja, det er da ganske naturlig å føle seg snytt om man føler motstanderen har en fordel. Idrettsutøvere flest kan rette masse i sin utførelse av sporten, det gjør ikke at de ikke klager om en dopet idrettsutøver får lov å være med.

 

Det er jo greit nok, men hvor produktivt er det? Når det viser seg at topputøvere med få muligheter til å jukse er relativt likt matchet, hvor store er fordelene? Jeg synes protoss er vanskelig early-game jeg, men istedet for å klage over rasen (utover å eventuelt bytte fordi man synes andre raser er morsommere), så burde jeg heller kanskje lære meg å bruke force-fields ordentlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

... Terran under diamond league:

- Bygg SCV's.

- Bygg barracks.

- Bygg marines.

- Expand.

- Flere barracks.

- Flere marines.

 

Gå og drep han.

 

Selvfølgelig kan man gjøre det vanskeligere hvis man vil, men i utgangspunktet er terran og protoss enkle å spille hvis man vil (100% marines, 100% stalkers, uansett matchup).

 

Zerg har ingen basic unit som skyter opp, eneste grunn til at det ikke funker like enkelt for dem.

 

Prøvd det mer enn en gang, blir rumpekjørt av banelings hvertfall.

Lenke til kommentar

Prøvd det mer enn en gang, blir rumpekjørt av banelings hvertfall.

3-4 siege tanks og byebye zerg.

 

Nå vil jeg aldri i livet tro at kampene dine ligger i GSL nivå om du bare er i sølv (kan si det nå som jeg ble promotert til prestisjefulle gull :wee: ). Så at både du og din motstander har dårlig makro og enda verre micro tillater passive units til å utnytte dette.

 

Et alternativ er, når føler du deg positiv til å angripe? Kanskje du skal prøve å angripe før det. Hvorfor/hvorfor ikke taper du? Følge med på ekspansjonene til zerg og angripe rundt det punktet en 3. eller 4. er ferdig fordi da blir det mest sannsynlig brukt stor mengd larve på droners.

 

Kan en ikke produsere noe sånt som 13-14 marines fra to baser med mules og i tillegg tillate oppgraderinger?

 

 

Eller vær han dritten som utnytter lavere ligaer sin passivitet ved å sitte på en base og bygge 6-8 banshee med cloak og kjøre over stakkars zergen som ikke har evne til å lese fronten :wee: .

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at jeg sliter VELDIG med å bruke opp ressurser. Må nok bygge mer barracks.

 

Mister liksom kontrollen ut i spillet og ender brått opp med 2k mineraler, supplyblocked og alt går til hell.

 

Begynt å bruke litt på oppgraderinger early pga jeg uansett ender opp med for mye peng. Var et game jeg tape hvor jeg hadde 7k på slutten. Fikk litt lyst til å skalle hue i noe hardt :D

Lenke til kommentar

... Terran under diamond league:

- Bygg SCV's.

- Bygg barracks.

- Bygg marines.

- Expand.

- Flere barracks.

- Flere marines.

 

Gå og drep han.

 

Selvfølgelig kan man gjøre det vanskeligere hvis man vil, men i utgangspunktet er terran og protoss enkle å spille hvis man vil (100% marines, 100% stalkers, uansett matchup).

 

Zerg har ingen basic unit som skyter opp, eneste grunn til at det ikke funker like enkelt for dem.

 

Prøvd det mer enn en gang, blir rumpekjørt av banelings hvertfall.

Da gjør du det feil. Helt garantert. For tregt, med for få marines, barracks, scv's.

 

Det er en bombesikker måte å løpe gjennom all motstand på i lave nivåer. Og krever absolutt minimalt med micro eller lignende.

Lenke til kommentar

... Terran under diamond league:

- Bygg SCV's.

- Bygg barracks.

- Bygg marines.

- Expand.

- Flere barracks.

- Flere marines.

 

Gå og drep han.

 

Selvfølgelig kan man gjøre det vanskeligere hvis man vil, men i utgangspunktet er terran og protoss enkle å spille hvis man vil (100% marines, 100% stalkers, uansett matchup).

 

Zerg har ingen basic unit som skyter opp, eneste grunn til at det ikke funker like enkelt for dem.

 

Prøvd det mer enn en gang, blir rumpekjørt av banelings hvertfall.

Da gjør du det feil. Helt garantert. For tregt, med for få marines, barracks, scv's.

 

Det er en bombesikker måte å løpe gjennom all motstand på i lave nivåer. Og krever absolutt minimalt med micro eller lignende.

Er forskjell på bombesikker og banelingsikker. Herp derp

Lenke til kommentar

Spilte minimalt med games i 1v1 sesong 3 og har ikke engang kvalifisert meg til sesong 4 (som forøvrig snart er slutt og locked nå) men synes det er frusterende å spille TvP på lavt nivå, Collusus er noe dritt å hanskes med. Lurer på om det kunne være en ide å gå ren mech i TvP men problemet er at det er så jævlig vanskelig at selv så godt som ingen proffer gjør det. :hmm:

 

Alternativet er bio-ball rush med stim og eventuelt ghost...jeg skulle ønske flere Protoss gikk for HT isteden da hadde jeg likt TvP bedre (da er det bare å rulle inn med bio-mech å la siege tankene slakte alt de har :D).

 

Har spilt nok av teamgames dog (sølv 2v2/4v4, gull 3v3) så jeg får gi jernet i 1v1 nå når sesong fem starter (ble bronze league sist gang :whistle:).

Lenke til kommentar

Lol Ajaco, jeg er enig med Artosis i at det er bare pølsevev at mech suger i TvP, grunnen er nok heller at mech generelt sett krever mer microferdigheter og at det er forbannet dyrt og tregt.

 

Edit: For å motvirke mass immortals/void rays burde man nok slenge inn et par ghosts også som gjør komposisjonen til tung mech istedenfor ren mech, så lenge du scouter og har god micro bør uansett dette være langt mer kostnadseffektivt mot Protoss death ball enn bio+vikings og eller medivacs. Tror "perfekte" (topp broodwar foreksempel) Terrans kunne gjort gjort rent bord i GSL Code S om de gikk for hellions, siege tank, vikings, banshees, ghosts og eventuelt ravens (helst med seeker missiles muligens?), med god scouting funker heller ikke techswitch til toss air.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...