Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiotisk at de tar fra han code S seeden. Han brøt ingen regler, og kaste bort en kamp som ikke hadde noen verdens ting å si for noen av partene. Kan ikke sammenlignes med de som hadde noe å tjene på kamper de ga bort.

Hvem da? Coca Choya hadde ingentong å tjene de heller.

Ingen regel som sier han ikke kan rope ut fuck korea og gå medd en t skjorte som sier koreans are worth shit heller ... annert enn samme regel: den han brøt. Du skal være profesjonell.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Ingen regel som sier han ikke kan rope ut fuck korea og gå medd en t skjorte som sier koreans are worth shit heller ... annert enn samme regel: den han brøt. Du skal være profesjonell.

Når har Naniwa sagt at han gjorde det han gjorde for å "disse" koreanarane?

Lenke til kommentar

Når har Naniwa sagt at han gjorde det han gjorde for å "disse" koreanarane?

Som jeg skrev på TL også ...

Det er faktisk slik at det å ikke disse noen, også er ett valg.

Når man ikke viser folk respekten som er normalt, er det ett valg man tar. Naniwa gjør det ikke fordi han er en gjennomført jævel eller dårlig person - men fordi han er umoden og barnslig og bestemte seg for at han ga faen i reglene.

Lenke til kommentar

Idiotisk at de tar fra han code S seeden. Han brøt ingen regler, og kaste bort en kamp som ikke hadde noen verdens ting å si for noen av partene. Kan ikke sammenlignes med de som hadde noe å tjene på kamper de ga bort.

Om jeg ikke husker feil hadde andre spillere enn dem selv noe å vinne på at de tapte. Stephano gjorde det mot Cloud så Naniwa ble satt i en dårligere situasjon enn han trengte, men det ble ikke oppstyr rundt det.

Naniwa gjør det ikke fordi han er en gjennomført jævel eller dårlig person - men fordi han er umoden og barnslig og bestemte seg for at han ga faen i reglene.

Hvilke regler?

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Om jeg ikke bommer, mister han kun code S-invite, men han er ikke bannet fra GSL og kan delta på samme måte som resten av Korea. Slik jeg tolket det ihvertfall :) .

Feil. han er bannet for neste sesong.

Edit: sesongen slik jeg tolker=desember dog, så det vil egentlig ha veldig lite å si.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker feil hadde andre spillere enn dem selv noe å vinne på at de tapte. Stephano gjorde det mot Cloud så Naniwa ble satt i en dårligere situasjon enn han trengte, men det ble ikke oppstyr rundt det.

Naniwa gjør det ikke fordi han er en gjennomført jævel eller dårlig person - men fordi han er umoden og barnslig og bestemte seg for at han ga faen i reglene.

Hvilke regler?

Hverken Coca eller Choyas tilfelle gikk det utover noen andre.

Regelen som sier at du skal oppføre deg fornuftig er den han har brutt. Eller, oppføre deg som profesjonell utøver.

Warning or disqualification

- 경기중에 과격한 행동으로 상대 게이머나 관중들에게 위협을 가할 때

- During a match, a player shall not offend the opponent or audience with abusive behaviours

Du kan sikkert diskutere opp og ned om du mener den er brutt, men saken er at det er det GOMTV som bestemmer.

Og alle som har fulgt med litt i det hele tatt vet at det å ikke prøve å vinne en match, er de fullstendig paranoide mot i Korea.

edit:

http://www.gomtv.net/forum/view.gom?topicid=212470&cid=0&kind=8

Offisiell pressemelding fra GOMTV.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=295023

Unnskyldning fra Quantic Gaming og Naniwa.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Hvilke regler?

Hverken Coca eller Choyas tilfelle gikk det utover noen andre.

Regelen som sier at du skal oppføre deg fornuftig er den han har brutt. Eller, oppføre deg som profesjonell utøver.

Warning or disqualification

- 경기중에 과격한 행동으로 상대 게이머나 관중들에게 위협을 가할 때

- During a match, a player shall not offend the opponent or audience with abusive behaviours

Du kan sikkert diskutere opp og ned om du mener den er brutt, men saken er at det er det GOMTV som bestemmer.

Og alle som har fulgt med litt i det hele tatt vet at det å ikke prøve å vinne en match, er de fullstendig paranoide mot i Korea.

edit:

http://www.gomtv.net/forum/view.gom?topicid=212470&cid=0&kind=8

Offisiell pressemelding fra GOMTV.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=295023

Unnskyldning fra Quantic Gaming og Naniwa.

GOMTV bestemmer ja, men det betyr ikke at man kan være misfornøyd med måten de bestemmer på. Å forandre på regler for å tilpasse sine egne behov virker veldig uprofesjonelt.

At man må "oppføre seg som en profesjonell idrettsutøver" er jo ekstremt difust.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg ikke bommer, mister han kun code S-invite, men han er ikke bannet fra GSL og kan delta på samme måte som resten av Korea. Slik jeg tolket det ihvertfall :) .

Feil. han er bannet for neste sesong.

Edit: sesongen slik jeg tolker=desember dog, så det vil egentlig ha veldig lite å si.

Feil.
Lenke til kommentar

Ganske mye feilinformasjon ute og går, men den eneste "straffen" naniwa får er at han ikke ble trukket ut som kandidat til å få code s seed som en av de 2 foreignerene som har gjort seg fortjent til den gjennom 2011. Nå blir det idra og sen som får de 2 seedene, kansje hadde naniwa fått en av de hadde ikke dette skjedd, men ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar

Ganske mye feilinformasjon ute og går, men den eneste "straffen" naniwa får er at han ikke ble trukket ut som kandidat til å få code s seed som en av de 2 foreignerene som har gjort seg fortjent til den gjennom 2011. Nå blir det idra og sen som får de 2 seedene, kansje hadde naniwa fått en av de hadde ikke dette skjedd, men ikke nødvendigvis.

"Pro Circuit Players Competing in the GSL

At MLG Columbus, the Top 3 non-Korean finishers will each be placed into GSL Code A.

At every 2011 Pro Circuit Live Competition after MLG Columbus, GSL placement will occur as follows:

Code S status will be awarded to the highest placing player, regardless of country of origin, who doesn't already have Code S status.

http://www.gomtv.net/2011gslsponsors3/news/65291

"

Hvordan forklarer de det?

Forøvrig sier GOM at Naniwa ikke brøt noen spesifikke regler.

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

"2. Doesn't that mean that the GSL is depriving NaNiWa of a Code S seed that he rightfully earned?

It seems like a lot of people have been under the impression that NaNiWa has received a Code S seed for taking 2nd place at MLG Providence. The truth however is that NaNiWa has received the right to compete in the Blizzard Cup for his 2nd place achievement at MLG Providence."

Lenke til kommentar

jo han spillte jo i code a etter colombus?

Han fikk en code S spot etter Providence.

Leste du hva jeg quota i det hele tatt? De går jo tilbake på ting de har skrevet på sine egne nettsider med det de skriver der.

Endret av sarsi9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg bryr meg om SC2 drama men dette tar kaka.

Om de skal kunne straffe så hardt basert på det han objektivt sett gjorde var å bruke en dårlig taktikk så hvem vet kanskje de straffer idra i fremtiden for å leave games han leder, eller andre som går 4gate når det har minimal vinnersjanser osv. IMO så kunne de gitt han en liten bot hvis de virkelig ville få ut sin mening om at sånt ikke er greit, men å fjerne hans code s seed er altfor, altfor strengt. At de i tillegg prøver å late som om det ikke er en "direkte straff" gjør meg enda mer skuffet.

Jeg får lyst til å kreve en refund av min GOMtv 2012 ticket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det Naniwa gjorde er ikke "å objektivt sett bruke en dårlig taktikk" på linje med f.eks 4gate. Det er mer som å stille med 4-4-3 taktikk i fotball (altså uten keeper). Greit nok at folk syns straffen han fikk er streng, men å prøve å strekke det til at den og den build ordern ikke er "lovlig" blir for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å likestille kampen på lik linje med for eksmepel første kampen da ufallet har noe å si for bbegge spillere. Og det er et meget viktig punkt å ta med synes jeg siden det er hovedargumentet til at ladder ikke brukes til å avgjøre noe.

Skrev ikke Stephano gl Hero eller noe, og MC en '/' som ifølge reglene betyr direkte tap for spilleren, likevel lot Gom det gli i begge tilfellene. Noe Kespa ikke gjør ( :wee: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...