Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uenig, han står ikke bak buildet og sier "jeg trodde dette kunne vinne der og da", han sier det rett ut at det var for å tape fortere.

Men hadde det vært bedre å sett en dårlig utført 4-gate? Og overall en kjedelig og dårlig kamp som hadde vart i 6 min?

Hadde vært bedre å sett noen forsøke, har også lest intervjuet, men det går ann å forsøke selv om man kanskje mener at man mangler den 1% fra 100...

Lenke til kommentar

Hadde vært bedre å sett noen forsøke, har også lest intervjuet, men det går ann å forsøke selv om man kanskje mener at man mangler den 1% fra 100...

Hvorfor?

Om det er tydelig av ingen av spillerne har særlig interesse for å vise toppnivå pga resultater den dagen og at kampen ikke hadde en dritt å si på noe som helst vis i forhold til turneringa, hva gjør det til noe sebart?

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Om det er tydelig av ingen av spillerne har særlig interesse for å vise toppnivå pga resultater den dagen og at kampen ikke hadde en dritt å si på noe som helst vis i forhold til turneringa, hva gjør det til noe sebart?

Koreanerne har som regel alltid interesse av å vise toppnivå

At naniwa ikke har interesse av dette er hans personlige nivå, ikke la det gå ut over hele scenen.

Lenke til kommentar

Noen av oss betaler også penger for å bli underholdt av dette, og spillerne får faktisk betalt for å delta i turneringene - det er ikke kun prize money til vinnerne.

I tillegg: prøver han en taktikk og den feiler, greit nok. Alle vet at det kanskje ikke var verdens beste taktikk, men det var godt mulig at den fungerte.

Å gjøre det han gjorde, er det samme som å joine game, skrive gg, og forsvinne.

Det er rett og slett dårlig overfor fans, og motspillere, og gomtv, og jeg håper han straffes for det. Av de eneste som har en reell sanksjonsmulighet: gomtv.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Noen av oss betaler også penger for å bli underholdt av dette, og spillerne får faktisk betalt for å delta i turneringene - det er ikke kun prize money til vinnerne.

I tillegg: prøver han en taktikk og den feiler, greit nok. Alle vet at det kanskje ikke var verdens beste taktikk, men det var godt mulig at den fungerte.

Det er rett og slett dårlig overfor fans, og motspillere, og gomtv, og jeg håper han straffes for det. Av de eneste som har en reell sanksjonsmulighet: gomtv.

Nå kjenner jeg ikke vedkommende, men de fleste oppegående mennesker tar fint imot en streng formaning om at slik oppførsel ikke er ønskelig, og i tillegg kommuniseres det ut til andre spillere også. Hvorfor skal folk straffes hele tiden? Voksne individer evner stort sett å endre oppførsel om de får tydelig beskjed om at oppførslen er uønsket, det er bare de som ikke endrer oppførsel enda de godt vet at det er uønsket oppførsel som trenger å straffes.

AtW

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke vedkommende, men de fleste oppegående mennesker tar fint imot en streng formaning om at slik oppførsel ikke er ønskelig, og i tillegg kommuniseres det ut til andre spillere også. Hvorfor skal folk straffes hele tiden? Voksne individer evner stort sett å endre oppførsel om de får tydelig beskjed om at oppførslen er uønsket, det er bare de som ikke endrer oppførsel enda de godt vet at det er uønsket oppførsel som trenger å straffes.

... det var egentlig ett veldig godt argument for å straffe Naniwa, med tanke på at han IKKE er en type som har lært av tidligere advarsler, formaninger, osv. Han har hatt problemer i mange år pga dette (fra war3 perioden).

Det er forsåvidt ikke uten grunn, og han har vel sagt noe sånt som at problemer med 'real life' har han tatt ut på motspillere, medspillere, team management osv ...

Men han har i hvert fall ikke lært av tidligere feilsteg.

Ser forøvrig ut som han har fått 1 sesong ban fra GSL fra GOMTV.

... og de har invitert Idra og Sen til GSL code S for å fylle opp 2 plasser, en av plassene skal ha tilhørt Naniwa (den plassen Sen fikk i teorien).

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=294703

Men hvis du leser denne siden:

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/NaNiwa

Så ser du at det har vært en del saker rundt han gjennom årene. Han klarer rett og slett ikke oppføre seg.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Jeg hadde forsåvidt gledet meg til naniwa vs nestea, det var jo grudge match og jeg trodde de kom til å gjøre alt de kunne for å vinne. Etter min mening stod det en del ære på spill.

Hvilket "mindsett" du er i har veldig mye å si for hvor bra du spiller, og både naniwa og nestea var helt ute å kjøre etter tre tap.

Så blir de bedt om å spille en kamp som ikke betyr en dritt i det hele tatt som også er mot spilleren "alle" gleder seg til å se.

Nei, om de skal ha en kamp, lag en showmatch utenom Gom i form av en Bo5 eller Bo7 hvor begge er forberedt.

Jeg er enig med Slasher når det gjelder Nanis utførelse avv rushet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde forsåvidt gledet meg til naniwa vs nestea, det var jo grudge match og jeg trodde de kom til å gjøre alt de kunne for å vinne. Etter min mening stod det en del ære på spill.

Hvilket "mindsett" du er i har veldig mye å si for hvor bra du spiller, og både naniwa og nestea var helt ute å kjøre etter tre tap.

Så blir de bedt om å spille en kamp som ikke betyr en dritt i det hele tatt som også er mot spilleren "alle" gleder seg til å se.

Nei, om de skal ha en kamp, lag en showmatch utenom Gom i form av en Bo5 eller Bo7 hvor begge er forberedt.

Jeg er enig med Slasher når det gjelder Nanis utførelse avv rushet.

Hva skrev Slasher?

Lenke til kommentar

Hva skrev Slasher?

VOD

At i utggangspunktet ville kampen vært kjedelig fordi den hadde betydd null og var bare til bry så Naniwa viste (demonstrativt) hva han mente om at kampen måtte spilles. Mer eller mindre, slik jeg ser det :) .

Vel, da får vi

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

IdrA og Sen
i Code S istedet.
Lenke til kommentar

At i utggangspunktet ville kampen vært kjedelig fordi den hadde betydd null og var bare til bry så Naniwa viste (demonstrativt) hva han mente om at kampen måtte spilles. Mer eller mindre, slik jeg ser det :) .

Jeg skal være enig i at det var det som skjedde, men barnslig oppførsel og null respekt for GOMTV viser det også. Han har sagt at han vil delta i turneringen. Han har akseptert at det skal vises på TV og nett. Han gjør det dårlig, og bestemmer seg for å gi fullstendig faen i reglene og demonstrere mot dem 'fordi det burde ikke vært sånn'.

Rimelig barnslig oppførsel, og ikke oppførsel du skal trenge å godta.

... for å ta en sammenligning, i fjor spilte Sandefjord mot Hønefoss siste kampen i tippeligaen. Sandefjord var allerede rykket ned, og vant 6-1 mot Hønefoss som uansett resultat var på 3. siste plass og sikre. Med andre ord spilte kampen ingen rolle. Men hvis ett lag hadde nektet å møte opp, kunne det fått ytterligere konsekvenser, så man spiller i hvert fall kampen selv om den ikke betyr noe...

Dette var å nekte å delta. Og de som driver dette som ett kommersielt prosjekt, har all rett til å straffe dem, fordi de ødelegger produktet.

Lenke til kommentar

Hva skrev Slasher?

VOD

Mmm, vel etter å ha sett VOD'en syntes jeg Slasher argumenterte rart ... i utgangspunktet mente han det ikke var noe problem å gjøre det Naniwa gjorde, men at 1 sesong ban var 'appropriate' ... merkelig konklusjon.

Lenke til kommentar

Jeg støtter GOM i denne saken, om Naniwa ikke ønsket å spille seriøst kunne han vel ha kjørt en eller annen form for rush som ville hatt større sjanse til å lykkes (gjerne noe uvanlig, 1-2 base carrier all-inn etc).

Mmm, vel etter å ha sett VOD'en syntes jeg Slasher argumenterte rart ... i utgangspunktet mente han det ikke var noe problem å gjøre det Naniwa gjorde, men at 1 sesong ban var 'appropriate' ... merkelig konklusjon.

Vel, når det først skulle bli straff var vel det greit (tror det er det Slasher mente også, uten at jeg er sikker).

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Da var straffen kommet, mister Code S seed'et sitt (naniwa altså)

Tror han mister seed + er bannet totalt for en sesong. Men mulig at det kun er mister seed.

Uansett støtter jeg den avgjørelsen om å straffe han.

Du har rett han er og bannet fra neste sesong, det var ikke så mye info å finne når jeg postet dette dog :)

Lenke til kommentar

... for å ta en sammenligning, i fjor spilte Sandefjord mot Hønefoss siste kampen i tippeligaen. Sandefjord var allerede rykket ned, og vant 6-1 mot Hønefoss som uansett resultat var på 3. siste plass og sikre. Med andre ord spilte kampen ingen rolle. Men hvis ett lag hadde nektet å møte opp, kunne det fått ytterligere konsekvenser, så man spiller i hvert fall kampen selv om den ikke betyr noe...

Det er det ikke. Jeg regner med at begge lagene ikke stilte med A-laget.

Å sammenligne med en lagsport er også feil, og det at de må være på banen i 90 minutter.

Jeg klarer bare ikke se hvorfor det hadde vært greit om han hadde helt tydelig gått for en elendig build som egentlig aldri vil fungere (rushe carrier/MS for eksempel) og ingen hadde reagert, mens nå så er han nærmest blitt mobbeoffer av scenen.

Om jeg ikke bommer, mister han kun code S-invite, men han er ikke bannet fra GSL og kan delta på samme måte som resten av Korea. Slik jeg tolket det ihvertfall :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...