Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker at jeg sliter med scouting og taper en del games pga det...

Liker personlig å øve meg i å aldri scoute motstanderens baser noen ganger.

(altså produksjonen), dette er på en måte øving i å kun lese tegnene for å se det store bildet :)

I tillegg er det en fin måte i å øve seg i all-catch builds :9

Men i en seriøs match burde du selvfølgelig alltid scoute!

Mmm, jeg kan ikke se noe poeng i å ikke scoute hvis builden normalt inkluderer scouts. Da trener du jo med mer mineral income enn du ellers ville hatt. Enten fordi du ikke bruker scans, eller fordi du har flere overlords, eller flere arbeidere, enn du ellers ville hatt.

Personlig liker jeg å trene på builds jeg ellers vil bruke ... og de inkluderer sacrificial overlords på visse tidspunkt, droner som scouter map, osv ...

Føler det er gir mer mening egentlig enn å bare ikke scoute.

Nå, hvis du er plat eller lavere, så er egentlig rådet mitt å gi fullstendig faen i scouting og bare trene på en catch all god macro build for du vil slå alle på den måten men ... (siste del ikke til deg Gnurk, vet du ikke er det).

Scanner egentli aldri uansett situasjon da, da er det bedre å gjøre et drop egentlig uansett situasjon

Men det med ekstra income har jeg ikke tenkt på, det er absolutt et godt poeng.

Uansett jeg liker det dog, da det gir meg illusjonen av at jeg leser builds bedre kun ut av units :) (om d er sant får vel historien vise :9 )

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Any love for Husky?

Jeg pleide å virkelig mislike Husky (og likte HD bedre), men nå er det motsatt, syntes Husky er helt ok (og kan ikke fordra HD). Jeg syntes Husky har roet seg samt lært mye mer om spillet - før skjønte han virkelig ikke hva som foregikk, nå går han bare glipp av ting, men han tar ikke feil i hvert eneste game han caster som han gjorde før.

Syntes han er helt ok nå ...

Men foretrekker mange andre da.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Moletrap er forferdelig, og jeg likte BW kommenteringen hans. Men han forstår ikke spillet i det hele tatt.

Gøy (som i skadefryd) å se han streame. Han er dårlig, og kommenter på streamen og konkluderer hva han gjør feil.

For eksempel å dø til terran push og han mener han kunne vunnet dersom han hadde gjort X istedet for Y, eller hattt litt bedre micro når det i bunn og grunn er mangel på mekanismer som mangler (at han har 1500+ mineraler på to baser bryr han ikke). Det kan pekes ut en eller to feil som tapte kampen.

Det som irriterer meg mest med kommentatorene er at de ikke har noe innsikt i spillet. De kan ikke fortelle meg en dritt om hvorfor spillern gjør X eller Y. Jeg trenger ingen til å si "han lager drones" eller "han står utenfor basen". Jeg vil vite hva det betyr at han lager drones, hvorfor valgte han det, hva betyr dette for begge spillerene osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://youtu.be/ckAFHVE_v-s

Noen andre som føler at etter de siste patchene så har protoss deathballen og toss timingene blitt sterkere og sterkere? Ganske vanskelig å holde et 3gate robo push om du går FE. Går du ikke FE ligger du mest sannsynlig bak økonomisk sett uansett da toss har chronoboost og de fleste expander back pushet.

Eneste måten å vinne TvP føler jeg er å turtle til lategame, ha bioball, vikings og vellplasserte EMPs og angripe i en concave som gir deg fordelen.

Toss deathball vi si stalkers, zealots, sentries, high templars, archons og collossus.

Fleste toss pleier å turtle på 2-3 base og angripe med sine fast 3-3 upgrades..

Beste caster komboen etter Tastosis er vel Day9 og Husky imo.

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at det er mulig for noen i verden å syntes Moletrap er bedre enn Tastosis :)

Men men, tydelig at smaken er forskjellig ...

Jeg har også sansen for Day9 og Husky, syntes de er bra sammen.

Jeg har ikke spilt så mye i det siste, så jeg har litt vanskelig for å si noe spesielt om protoss ... annet enn at de når jeg ser streams, ikke virker noe underpowered for tiden.

Litt av saken med dem er at hvis de chronobooster upgrades, har de upgrades før alle andre. Noe som gjør det vanskelig å spille rask tech mot rask tech mot dem.

Lenke til kommentar

Synes ikke han er bedre men er ganske lei tastosis atm, de er jo på nesten hver eneste turnering, og jeg synes det er tåpelig at folk klager hver gang de ikke er der. Det er mange andre gode castere og folk har blitt bortkjemt av at de to er med på så mye.

Lenke til kommentar

Synes moletrap er mye bedre enn tastosis når det kommer til engasjement. Ofte slutter de å caste en match seriøst lenge før den er avgjort, fordi de tror den er avgjort.

Er vel litt smak og behag, personlig synes jeg det blir litt for mye med kommentatorer som skal være engasjert hele tiden selv om det ikke skjer noe som er veldig spennende. "You can´t have loud without quiet"

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...