Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husky, orker jeg ikke lenger å høre på. Selvom det var han og HD som fikk meg til å bli intressert i Starcraft 2, sommeren 2010, på slutten av betaen.

VilePsy og HD er ålreit å høre, førstnevnte er jo en faktisk veldig god zerg, og kan komme med veldig analytisk kommentering, da spesielt ZvZ, er vel som noen kommenterte på Youtube engang, "det er som å være i en fysikk time".

Day9, Artosis og Tasteless liker jeg godt å høre på, de har peiling, og kan være morsomme til tider.

De er også ærlige, iallefall for det meste, når en kamp er dårlig, selvom det var litt sånn "falsk" glede skriking i noen av kampene på dreamhack, også ved situasjoner hvor spillerne gjorde noe helt vanlig, men kalte det "EXCELLENT" hver gang de gjorde det :o

Totalhalibut/totalbiscuit, er en god caster, men kan svært lite om builds, og spillet generelt sett.

Jeg syns han passer bedre utenfor SC2 community, for tross til at han har arrangert turneringer og fått flere til å "følge med" på starcraft 2 generelt sett. For tross til dette, så er han litt arrogant når det gjelder casting diskusjonen, dette kan man se på hans reddit diskusjoner, og litt når det var Idra vs Totalbiscuit opplegget.

Jeg syns også han har litt vanskelig å forstå at starcraft 2 er ikke det samme som andre "sporter"

Apollo er ålreit.

Djwheat og JayP liker jeg veldig godt, så lenge kombinasjonen passer.

Blir litt sånn SC2 "elitsm" mot mainstream, til en viss grad.

Dette var iallefall mine "2ører", og gjerne ikke rett på meg med skrivefeil, dette var skrevet under eksamenslesing.

:)

Lenke til kommentar

Heilt einig, Tastosis og Day[9] er mine klare favorittar. Synest Husky er morosam til tider, men kan fort bli litt slitsom i lengden. Synest Day9 er flink til å halde samtalen/flyten vidare og supplere med meir informasjon til det den andre castaren allereie har nemnd.

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

Hva synes dere om OGSFin, syk spiller IMO om han fortsetter slik vil Terran IMBA! skrikene i GOM's kommentarfelt nå nye høyder.

Hvis han vinner GSL neste sesong, har det null og niks med Terran imba å gjøre, han kunne nok spilt alle raser og vært like god tror jeg.

Hans spillestil i BW er som skapt for SC2 ... der vil du kunne se en spiller som virkelig kan macro, noe de fleste faktisk er ett stykke unna for tiden (selv de beste queuer opp units osv).

Vil si at tasteless også får med seg alt. Syntes Day[9] og tastosis er de beste casterene. Har ikke noe særlig til overs for Husky egentlig, blir litt slitsom

Vel, jeg er enig i at Tasteless er god, men jeg syntes Day9 er enda bedre. Mulig fordi Tasteless fokuserer ofte litt mer på casting samtidig mens Day9 er veldig fokusert på observing.

Men det er kun min mening.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Merker at jeg sliter med scouting og taper en del games pga det...

Liker personlig å øve meg i å aldri scoute motstanderens baser noen ganger.

(altså produksjonen), dette er på en måte øving i å kun lese tegnene for å se det store bildet :)

I tillegg er det en fin måte i å øve seg i all-catch builds :9

Men i en seriøs match burde du selvfølgelig alltid scoute!

Lenke til kommentar

Merker at jeg sliter med scouting og taper en del games pga det...

Liker personlig å øve meg i å aldri scoute motstanderens baser noen ganger.

(altså produksjonen), dette er på en måte øving i å kun lese tegnene for å se det store bildet :)

I tillegg er det en fin måte i å øve seg i all-catch builds :9

Men i en seriøs match burde du selvfølgelig alltid scoute!

Mmm, jeg kan ikke se noe poeng i å ikke scoute hvis builden normalt inkluderer scouts. Da trener du jo med mer mineral income enn du ellers ville hatt. Enten fordi du ikke bruker scans, eller fordi du har flere overlords, eller flere arbeidere, enn du ellers ville hatt.

Personlig liker jeg å trene på builds jeg ellers vil bruke ... og de inkluderer sacrificial overlords på visse tidspunkt, droner som scouter map, osv ...

Føler det er gir mer mening egentlig enn å bare ikke scoute.

Nå, hvis du er plat eller lavere, så er egentlig rådet mitt å gi fullstendig faen i scouting og bare trene på en catch all god macro build for du vil slå alle på den måten men ... (siste del ikke til deg Gnurk, vet du ikke er det).

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Vel, jeg er enig i at Tasteless er god, men jeg syntes Day9 er enda bedre. Mulig fordi Tasteless fokuserer ofte litt mer på casting samtidig mens Day9 er veldig fokusert på observing.

Er enig med deg om det. Problemet jeg har med Day9 sine cast i de fleste turneringer er at han blir stuck med en "dårligere" caster som husky. Tror det hadde vært mye bedre om han hadde castet med noen andre. Vet ikke helt hvem det kunne vært dog. Han har sagt at han ikke vil caste med tasteless da de bare vil "utkonkurere" hverandre. Altså, prate veldig mye over hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...