Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, det faktum at denne diskusjonen går så langt over mitt hode at jeg bokstavelig talt sitter på google og søker etter begrepene dere bruker == grunnen til at jeg gruer meg til multi :(

Du kan trøste deg med at match making systemet i SC2 er svært bra, så ganske kort tid etter at du begynner å spille, så spiller du mot folk som rører akkurat like mye som deg.

Hvis du har 1:40:00 tilovers så kan sjekke ut denne videon: http://day9tv.blip.tv/file/3732340/ Den tar for seg hva basic tingene du skal huske på. PS: fyren sporer av for et godt ord, men er relativt morsom. :ph34r:

Lenke til kommentar

Men hvordan får du opp stalkers så fort? Alt de trenger er én reaper for å fucke opp probesene dine :/ Jeg rekker aldri/sjeldent å få opp stalkers før det første angrepet kommer med reapers..? Hva gjør jeg feil?

edit: bygger du en eller to gateways i begynnelsen? og en eller to gas-greier før du begynner å få bygd stalkers?

Her har du en replay av Romis som spiller 4gateway. Der kan du se hvordan du fort kan få opp units. Legg merke til når han bygger bygningene. Og i hvilken rekkefølge. Hvor mange probes som er i assimilatoren i starten (kun 2, fordi man ikke trenger mer) osv.

Eneste jeg ikke skjønner dog, er hvorfor han ikke gikk warpgate når han fikk ned cybernetics core.

syns det er tragisk at det ikke er chat roms in-game.

hadde vært artig med diskusjon.no chatroom.

kanskje vi skulle bruke irc? er det en god ide?

God idé. Noen som gidder å sette opp en mIRC kanal? :) Hvis ikke, kan sikkert jeg gjøre det. Men jeg husker ikke hvordan man får inn botter, slik at kanalen ikke forsvinner dersom createren leaver.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Noen som er god med Terran her?

Klarer meg. Havner nok i diamond med tiden. Why?

Splendid! Lyst til å kjøre noen customgames mot en stakkars Zerg? :)

Klart det. Har nesten kun spilt campaign til nå så det skal bli godt med litt ordentlige kamper. :D

Need name! :)

Da er jeg hemmat i fra jobb som det heter.

Legg meg til med emailen som er i profilen min ;)

Har sent request. :)

Lenke til kommentar

Men hvordan får du opp stalkers så fort? Alt de trenger er én reaper for å fucke opp probesene dine :/ Jeg rekker aldri/sjeldent å få opp stalkers før det første angrepet kommer med reapers..? Hva gjør jeg feil?

edit: bygger du en eller to gateways i begynnelsen? og en eller to gas-greier før du begynner å få bygd stalkers?

Her har du en replay av Romis som spiller 4gateway. Der kan du se hvordan du fort kan få opp units. Legg merke til når han bygger bygningene. Og i hvilken rekkefølge. Hvor mange probes som er i assimilatoren i starten (kun 2, fordi man ikke trenger mer) osv.

Eneste jeg ikke skjønner dog, er hvorfor han ikke gikk warpgate når han fikk ned cybernetics core.

God idé. Noen som gidder å sette opp en mIRC kanal? :) Hvis ikke, kan sikkert jeg gjøre det. Men jeg husker ikke hvordan man får inn botter, slik at kanalen ikke forsvinner dersom createren leaver.

Det avhenger helt av IRC Serveren. Mange IRC Servere bruker Anope. Da er det bare og skrive /chanserv register #chan password description hvis jeg husker rett. Hvis du bruker Quakenet så må du få tak i L, og da må det være så og så mange på kanalen før du kan få tak i han. Alle servere har sin metode for og få tak i bot.

Enyways, nå er det tid for og se noen replays av Romis så er det tilbake til StarCraft for meg :)

Lenke til kommentar

Det er forskjellige grunner til at jeg ikke bruker warpgates i hver kamp jeg spiller. Det er jo positive saker ved hver av bygningene, hvis man har en gateway, kan man stacke units ( selv om det ikke er noe bra å stacke mer enn 3 om gangen, med mindre man har økonomien og ikke er så god til å macroe ), i tillegg kan man bruke Chrono boost. Med warpgate kan du teleportere unitsa hvor som helst til pylons, men det er ikke like kjapt å bygge fra de som det er fra gateway, og det er grunnen til at jeg ikke alltid bruker warpgate. :)

Lenke til kommentar

Det er forskjellige grunner til at jeg ikke bruker warpgates i hver kamp jeg spiller. Det er jo positive saker ved hver av bygningene, hvis man har en gateway, kan man stacke units ( selv om det ikke er noe bra å stacke mer enn 3 om gangen, med mindre man har økonomien og ikke er så god til å macroe ), i tillegg kan man bruke Chrono boost. Med warpgate kan du teleportere unitsa hvor som helst til pylons, men det er ikke like kjapt å bygge fra de som det er fra gateway, og det er grunnen til at jeg ikke alltid bruker warpgate. :)

Om jeg ikke er helt på bærtur, så tror jeg man kan chronobooste cooldown på warpgates. Men ja, det krever mer macroing, og er derfor vanskeligere. Men har man det på plass, så ser jeg nesten bare fordeler ved det.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke er helt på bærtur, så tror jeg man kan chronobooste cooldown på warpgates. Men ja, det krever mer macroing, og er derfor vanskeligere. Men har man det på plass, så ser jeg nesten bare fordeler ved det.

En annen ting er at man kan ødelegge units mens de warper inn, så det er ubrukelig hvis de angriper basen, selv om det sjeldent redder deg å bruke gateways, men akkurat nå har jeg begynt å bruke det igjen, så jeg tester litt fram og tilbake og ser hva jeg liker best.

Lenke til kommentar

Dette er ikke relativt harmløst. Det er en direkte og uakseptabel inngripen i min eiendom. Jeg har kjøpt og betalt for dette spillet. Da skal ikke Blizzard komme her og nekte meg å spille det offline fordi de ikke har kompetanse nok til å holde serverne sine oppe.

Går det virkelig ann.... noen folk er så fulle av det at jeg vet ikke hva jeg skal si. Greit nok at du nå eier et kopi av spillet, men du har kjøpt produktet som det er. Hvordan Blizzard velger å beskytte spillene sine har jo du ingenting med. At ikke du gjorde nok research på forhånd til å finne ut om du vil like produktet eller ikke er jo kun din feil.

Btw hva har Blizzard sin kompetanse med å holde servere oppe noe med at du ikke kan spille SP offline? And for the record, når du først har logget på så kan man spille offline.

Eh, javel? Dette er ukjent for meg? Hvordan er det "alltid problemer med release av store titler"?

AtW

Og derfor gidder ikke jeg diskutere mer om dette emne. Hvis ikke du noen gang har fått med deg at det har vært problemer på release dagen med store titler, så vet jeg ikke en gang hva jeg skal si. Blizzard kom ut av release dagen uten alt for store problemer, spesielt sammenlignet med et par andre selskaper.

Selvsagt har jeg noe med hvordan Blizzard velger å beskytte spillene sine, når det går ut over ærlige kunder. Men det er jo klart at i stedet for å gi uttrykk for mine meninger, så kunne jeg jo bare bedt om pengene tilbake og lastet ned en piratkopi. Den ville i allefall fungert til enhver tid. Ikke en dårlig deal, egentlig: Gratis, og fungerer bedre enn den som koster penger.

Noen sa at man ikke kan spille offline uten å autentisere seg etter reboot. Det er ikke akseptabelt. Jeg vet ikke hva jeg kommer til å gjøre enda. Men Blizzard legger jo opp til piratkopiering ved at piratkopier er bedre enn originalspillet, så...

Lenke til kommentar

Hvordan bruker jeg mIRC uten å kjøpe en lisens? Har ikke mer tid, og så bruker jeg sjeldent mIRC.

Bare å vente litt så dukker "Continue" knappen om, den er grået ut siden tida di er gått ut men man kan bruke det forever

Lenke til kommentar
Faen for en whining det er ang. release dag og aktivering. Herregud sier jeg bare. Et av tiåret's mest etterlengtede spill blir gitt ut og da må man regne med mye pågang. Sånn er det bare, synd trist leit. Selv gikk det knirkefritt for både meg og vennene mine. Å klage på at man trenger nett er tåpelig når det står klart og TYDELIG på coveret at du MÅ HA internettilgang for å kunne spille dette spillet. Det blir som å kjøpe bil og klage på at du må fylle bensin på den. Vi lever i år 2010! Hvem er det som ikke har nett i dag? Dere sitter jo på nettet og whiner om at man må ha nett for å logge seg inn. For en ironi

Piratkopiering lønner seg altså

Hvis ALLE hadde piratkopiert hadde det ikke funnet noe som het SCII så nei det lønner seg ikke.

Vel, det er åpenbart nok av folk som finner seg i hva som helst fordi de allernådigst får kaste penger etter rikingene i Blizzard, og det uten at de stiller krav til at spillet engang skal fungere når man installerer det for første gang (eller etter reboot).

Og sammenligningen din med en bil fungerer ikke. For at den skal fungere må bilen være avhengig av bilprodusenten for å fungere. Og når du kjøper bilen er det mange som ikke får kjørt den, så de må la den stå i opptil flere dager fordi produsenten har 100% kontroll på når man får lov til å kjøre den.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg, som skulle spille singleplayer, måtte regne med mye pågang. Jeg har ikke bruk for noe online-funksjonalitet i det hele tatt.

Og det er mange situasjoner der man ikke har nett. F.eks. bor ikke alle midt i byen.

Dere sitter jo på nettet og whiner om at man må ha nett for å logge seg inn. For en ironi

At man er på nettet akkurat nå betyr ikke nødvendigvis at man har tilgang til enhver tid. Og jeg ønsker ikke å logge meg inn. Jeg ønsker bare å spille singleplayer uansett hvilke forhold tilkoblingen min er under.

Jeg var forøvrig på nett på lanseringsdagen, og fikk likevel ikke spilt singleplayer pga. Blizzards inkompetanse og elendige holdning mot kundene sine.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Snartenkt, etter du har logget på en gang kan du spille så mye singleplayer du bare orker. Jeg kan sikkert klippe nettkabelen din i 2, dersom du på liv og død skal spille offline.

Jeg hadde nada problemer med å koble meg til battle.net sine login server på release. Jeg logget på klokken 10 på morningen, få minutter etter digital purchase ble tilgjengelig.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...