Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja free wins er umulig å si om det hadde blitt.

Forge Fe er så tight også, skal du slenge opp 2-3 ekstra cannons for å være "safe" så kutter du units/buildings etc. Jeg skulle bare ønske naniwa hadde flere builds.

Nå var det uansett ikke forge fe naninwa gjorde, han gjorde fe forge. Så om er enda mer risky, men uansett. Syntes det var en fortjent seier. Leenock kom helt fra open bracket, og slo alle de store gsl folka, samt huk/idra etc.

Skjønner også ikke hvorfor naniwa valgte xelnaga, siden han gjorde akkurat samme build, cannon posisjonen var også svært dårlig under den matchen, men ikke så rart, siden det er så bredt. Men men

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Gud så buzzkill finalen var, tre nærmest identiske openers de tre siste kampene. Enten er NaNiwa er jævlig ensidig spiller, eller så er han straight up dum. Forferdelig map-valg på siste kamp også forøvrig.

Var ikke openers like? så og si, ihvertfall for naniwa.

naniwa

game 1: fe forge, pylon, cannon, gate

game 2: fe forge, pylon, cannon, gate

game 3: fe forge, pylon, cannon, gate

game 4: fe forge, pylon, cannon, gate

game 5: fe forge, pylon, cannon, gate

leenock

game 1: rask roach warren, cancel natural

game 2: rask roach warren (husker ikke helt) så hydras

game 3: 6 pool

game 4: rask roach warren, cancel natural

game 5: rask roach warren 1 base, expanded bak angrepet og dronet

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Forge Fe er så tight også, skal du slenge opp 2-3 ekstra cannons for å være "safe" så kutter du units/buildings etc. Jeg skulle bare ønske naniwa hadde flere builds.

derfor jeg sa det ville vært å "meta-gam'e" det virkelig hardt, det er noe som gir nærmest free wins om mostanderen går for roach bust, men virkelig ødelegger din FFE eller fef fordel etterpå... Noe det ikke virker som naniwa er ok med å gjøre, dette gjør han forøvrig ikke til noen dårligere spiller.

Lenke til kommentar

Når Naniwa spiller samme stil hele turneringen, er det klart at Leenock har fått oppskrift på hvordan man slår den stilen fra coach hjemme eller koreanere til stedet.

Naniwa gjorde det samme den gangen han vant MLG - hadde en build han brukte hele turneringen for hver matchup. Var en spesielt syk PvP build med gas steal (som gjorde det umulig å lage DT's før han var klar) husker jeg for eksempel.

Det funker til en viss grad, men når folk er flinke nok til å analysere, finner man svakhetene til slutt.

Lenke til kommentar

Når Naniwa spiller samme stil hele turneringen, er det klart at Leenock har fått oppskrift på hvordan man slår den stilen fra coach hjemme eller koreanere til stedet.

Naniwa gjorde det samme den gangen han vant MLG - hadde en build han brukte hele turneringen for hver matchup. Var en spesielt syk PvP build med gas steal (som gjorde det umulig å lage DT's før han var klar) husker jeg for eksempel.

Det funker til en viss grad, men når folk er flinke nok til å analysere, finner man svakhetene til slutt.

Flash har vel gjort dette flere ganger (utenom finalen som regel) i mindre turneringer, og det har da så absolutt funket for ham...

Sier du at det ikke finnes builds i sc2 som ikke har blind-counters?

Lenke til kommentar

Sier du at det ikke finnes builds i sc2 som ikke har blind-counters?

Ja.

Noen builds egner seg bedre på noen maps enn andre. Men stort sett, vet du nøyaktig hva motstander skal gjøre og i hvilken rekkefølge, skal du slå han 9/10 ganger hvis du er ca like god og det er variasjon i map pool.

En forge fast expand med 1 cannon 1 gateway 1 cybernetics core 2 zealots scouting, til 1 stargate med 1 eller 2 void rays og phoenix skal jeg lett slå med 2 base roach hydra hver eneste gang (shakuras) eller roach all in (fleste andre maps).

Hvis du sier at en build 'stopper' på 20-25 supply, så er det etter min mening en opening, og den har så mange variasjonsmuligheter at man ikke lett kan blind countres.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

da kan dette egentlig ikke diskuteres, grunnet vi er uenige i basisen...

vi kan jo begge dra frem eksempler, men det vil alltid være "bad macro/micro" faktoren så...

men jeg tror ikke jeg hadde orket å spille sc2 vist jeg hadde et build som jeg følte bare ikke kunne vinne om motstanderen gjorde X

Lenke til kommentar

Skuffet over gomtv altså, inget jule-gave-presang system å finne... :(

måtte nesten sende en mail til dem, bare som et forslag :)

Hey good morning gentlemen of gomtv.net, i am a huge starcraft enthusiast, with recently bad economy due to studies...

With christmas rapidly approaching (which is a huge thing here in the west) i was thinking: "Hey, maybe i could wish for gomtv pass for 6months or something for christmas?"

Unfortunately, you don't seem to have any gift system intergrated to your website, i think this is a mistake, and it's a market you for certain could tap into...

I know this is a bit "late" before this christmas, but i urge you to give it a thought, i know there's no real "christmas" in Korea, but a gift system is an easy extra-market tap, and it wouldn't even need to be very hard to intergrate.

Personally I'd suggest just making a 14-20 digit code-system (in ASCII) where you'd buy a code for, let's say the next 6/3/1 etc months GSL main season? i don't know.

I do realise this wouldn't work for "ekstra events" like the super-tournament or Arena of legends, as these are "surprises".

Please give it a thought, and if you allready have this function in your website then by all means inform me :)

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet via Battle.net for lenge siden, men har kun testet tutorial. Slik går det når man har for mange urørte spill. :p

PS: Er det kun proffer som spiller MP, eller kan nybegynnere som meg også prøve?

Det er en liga for enhver spiller :) .

Eller så har du mange morsomme custom kart som er verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...