Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Du sier jo selv at du ikke har spilt noe protoss eller zerg, så hvorfor du er så ivrig etter å delta i diskusjonen skjønner jeg ikke.

 

Å fjerne vortex ville vært å fjerne en viktig del av protoss lategame mot zerg. Skjønner ikke at du mener man bare kan fjerne det, uten at man "må justere andre aspekter av spillet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier jo selv at du ikke har spilt noe protoss eller zerg, så hvorfor du er så ivrig etter å delta i diskusjonen skjønner jeg ikke.

 

Å fjerne vortex ville vært å fjerne en viktig del av protoss lategame mot zerg. Skjønner ikke at du mener man bare kan fjerne det, uten at man "må justere andre aspekter av spillet".

Tja jeg føler ikke vortex er helt essensielt...

men jeg føler ikke konsetet til vortex er helt "op" problemet er jo bare at de popper ut i en klynge...

Jeg bruker egentlig ikke mothership, så hvor godt d er lategame for protoss tør jeg ikke uttale meg om... men kanskje bare reduc'e rangen det kan kastes fra hvist d er så op? da kan man plutselig ikke kaste d midt i armeen til folk... og plutselig blir d et mer "zone controll"-spell, som du muligens kan skyte vekk 8 roaches i fronten med, men ikke noe helt latterlig antall, slik at hele zerg-armeen tvinges til å løpe inn.

Lenke til kommentar

Archon toilet fungerer bare godt på broodlords nå siden de er så treige. De nerfet det ganske kraftig noen patcher tilbake. Nå blir unitsene stunnet i et par sekund etter de kommer ut, og de kan ikket ta damage i den perioden. Det gjør at de rekker å spre seg nok til ikke å bli oneshottet.

Lenke til kommentar

Archon toilet fungerer bare godt på broodlords nå siden de er så treige. De nerfet det ganske kraftig noen patcher tilbake. Nå blir unitsene stunnet i et par sekund etter de kommer ut, og de kan ikket ta damage i den perioden. Det gjør at de rekker å spre seg nok til ikke å bli oneshottet.

det er teorien, men det er vel ikke "et par" sekunder, d er vel heller 0,5 eller 1 om jeg ikke husker 100% feil?

har værtfall sett når dette blir brukt i matches, så hitter archonsene før unitsene er helt ute, (altså de er fortsatt kunstig bundla-opp.

Lenke til kommentar

Om noe, så føler jeg zerg mangler en måte å tømme fiendltige spellcastere for energi.

Slik som feedback og EMP.

 

Er ikke noe fan av konseptet forcefield og vortex. At en rase har mulighet til å ende midlertidig layout på kartet når de måtte ønske, som motstanderen ikke kan gjøre noe som helst med annet enn å vente er dumt. Og vortex som tvinger units til å gå sammen til en klump eller så vil majoriteten av hæren bli borte? Meh.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Du sier jo selv at du ikke har spilt noe protoss eller zerg, så hvorfor du er så ivrig etter å delta i diskusjonen skjønner jeg ikke.

 

Å fjerne vortex ville vært å fjerne en viktig del av protoss lategame mot zerg. Skjønner ikke at du mener man bare kan fjerne det, uten at man "må justere andre aspekter av spillet".

Tja jeg føler ikke vortex er helt essensielt...

men jeg føler ikke konsetet til vortex er helt "op" problemet er jo bare at de popper ut i en klynge...

Jeg bruker egentlig ikke mothership, så hvor godt d er lategame for protoss tør jeg ikke uttale meg om... men kanskje bare reduc'e rangen det kan kastes fra hvist d er så op? da kan man plutselig ikke kaste d midt i armeen til folk... og plutselig blir d et mer "zone controll"-spell, som du muligens kan skyte vekk 8 roaches i fronten med, men ikke noe helt latterlig antall, slik at hele zerg-armeen tvinges til å løpe inn.

Herregud så slitsomt det er å lese innleggene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment at det burde være mulig å ødelegge forcefield ved å skyte på dem. greit nok å ha forcefields som blokkerer banelingbusts eller som beskytter mot lings, men når 2 sentrys blokker rampen inn til mainen for 30 roaches i minutt så er det ganske teit.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment at det burde være mulig å ødelegge forcefield ved å skyte på dem. greit nok å ha forcefields som blokkerer banelingbusts eller som beskytter mot lings, men når 2 sentrys blokker rampen inn til mainen for 30 roaches i minutt så er det ganske teit.

 

Mener du det er dårlig for balance/kjedelig, eller mener du faktisk at det er teit? Det er mye som er ganske så vesentlig mye teitere i starcraft om sistnevnte :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment at det burde være mulig å ødelegge forcefield ved å skyte på dem. greit nok å ha forcefields som blokkerer banelingbusts eller som beskytter mot lings, men når 2 sentrys blokker rampen inn til mainen for 30 roaches i minutt så er det ganske teit.

 

Mener du det er dårlig for balance/kjedelig, eller mener du faktisk at det er teit? Det er mye som er ganske så vesentlig mye teitere i starcraft om sistnevnte :)

 

AtW

Hva med begge deler?

 

Det er teit OG det er dårlig for balansen i spillet fordi uten forcefields vil protoss ha det veldig vanskelig, men med forcefields kan man ikke forbedre units så mye at protoss kan spille uten forcefields ...

 

Forcefields burde kunne ødelegges ja. Gi de 200 hp eller noe...

 

Men ideelt sett burde det være mulig å fjerne dem før man kommer opp til ultralisk stadiet eller thors ... det er litt meningsløst at en protoss kan vinne kampen fordi han får inn 2 sentries i basen din og deretter er det ingenting du kan gjøre mot han. Det er verre enn når blue flames drepte 30 arbeidere fordi du slapp inn 4 stk i basen din... for i det minste kunne du forsøke å gjøre noe med det.

 

Nå mener jeg at når en protoss går inn i main basen din på den måten er korrekt respons å ta en 4. base, hive ned tech strukturer utenfor basen, og bygge spines som beskytter deg, og så drone opp litt, fordi han vil være så fokusert på å ta ut main basen din, at han vil ikke expande bak det. Og så kan du når du har etablert en ny 3. base, angripe hans 2. base. Alternativt, gå direkte for trade off og satse på at det blir 2 base mot 1 base etterpå.

 

Sånn sett mener jeg idras respons var feil.

Lenke til kommentar

 

Men ideelt sett burde det være mulig å fjerne dem før man kommer opp til ultralisk stadiet eller thors ... det er litt meningsløst at en protoss kan vinne kampen fordi han får inn 2 sentries i basen din og deretter er det ingenting du kan gjøre mot han. Det er verre enn når blue flames drepte 30 arbeidere fordi du slapp inn 4 stk i basen din... for i det minste kunne du forsøke å gjøre noe med det.

 

 

Hvor ofte skjer førstnevnte kontra sistnevnte? At folk blir crippled av hellions skjer stadig vekk, at folk blir crippled av sentries som forcefielder rampen etter å ha kommet inn i basen er adskillig mer sjeldent såvidt jeg kan se. Når det er sagt, så for meg personlig hadde det sikkert ikke gjort noe å gjøre forcefields svakere, det er vanskelig å bruke som newbie, og uten så sliter man veldig tidligere i spillet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg har alltid ment at det burde være mulig å ødelegge forcefield ved å skyte på dem. greit nok å ha forcefields som blokkerer banelingbusts eller som beskytter mot lings, men når 2 sentrys blokker rampen inn til mainen for 30 roaches i minutt så er det ganske teit.

 

Mener du det er dårlig for balance/kjedelig, eller mener du faktisk at det er teit? Det er mye som er ganske så vesentlig mye teitere i starcraft om sistnevnte :)

 

AtW

Poenget er at forcefields er balanced til battles og wallins, mens i noen situasjoner som forcefields ikke er beregnet på så funker det alt for bra, f.eks warp-prism 4-gate. Det er som med ghosts. Generelt sett er de greit balanced, men når archons bare har 30 hp og resten er shield, så blir emp alt for bra. Generelt sett greit, i en enkelt situasjon, alt for bra.

 

På sikt er ikke dette avgjørende for balance fordi det skjer nokså skjeldent, men de gangene det skjer, så er det game-breaking.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Å rebalansere forcefields er fryktelig vanskelig da. Gir man de HP er det mange timings som blir bortimot umulig å holde. Tviler på at Blizzard kommer til å gjøre noen så gigantiske forandringer i WoL, men vi får vel se hva som skjer i HotS.

Lenke til kommentar

Du sier jo selv at du ikke har spilt noe protoss eller zerg, så hvorfor du er så ivrig etter å delta i diskusjonen skjønner jeg ikke.

 

Å fjerne vortex ville vært å fjerne en viktig del av protoss lategame mot zerg. Skjønner ikke at du mener man bare kan fjerne det, uten at man "må justere andre aspekter av spillet".

Tja jeg føler ikke vortex er helt essensielt...

men jeg føler ikke konsetet til vortex er helt "op" problemet er jo bare at de popper ut i en klynge...

Jeg bruker egentlig ikke mothership, så hvor godt d er lategame for protoss tør jeg ikke uttale meg om... men kanskje bare reduc'e rangen det kan kastes fra hvist d er så op? da kan man plutselig ikke kaste d midt i armeen til folk... og plutselig blir d et mer "zone controll"-spell, som du muligens kan skyte vekk 8 roaches i fronten med, men ikke noe helt latterlig antall, slik at hele zerg-armeen tvinges til å løpe inn.

Herregud så slitsomt det er å lese innleggene dine.

Tja, vil du at jeg heller skal skrive unødvendige og negativt ladde kommentarer om andres innlegg? Noe som forøvrig ikke fører noe godt med seg...

Lenke til kommentar

Tja, vil du at jeg heller skal skrive unødvendige og negativt ladde kommentarer om andres innlegg? Noe som forøvrig ikke fører noe godt med seg...

Nei. Det holder at du går over innlegget en ekstra gang og retter opp grove skrive- og gramatikkfeil, og husker på store bokstaver og tegnsetting.

 

Uansett, sårer meg alltid å se zerg tape pga en forcefield på ramp :(

Lenke til kommentar

Tja, vil du at jeg heller skal skrive unødvendige og negativt ladde kommentarer om andres innlegg? Noe som forøvrig ikke fører noe godt med seg...

Nei. Det holder at du går over innlegget en ekstra gang og retter opp grove skrive- og gramatikkfeil, og husker på store bokstaver og tegnsetting.

 

Uansett, sårer meg alltid å se zerg tape pga en forcefield på ramp :(

vi hadde en lignende diskusjon sånn 80 sider tilbake?(+++), ting har ikke forandret seg, det vil aldri gjøre det...

du tror det ikke men jeg skriver bedre nå enn jeg gjør i en casual chat på skype eller lignende :p

uansett det er ekstremt off-topic så jeg tror vi ender det der.

Lenke til kommentar

Hvem vant mellom Nestea og Naniwa i går? (kampen var rundt 3 i natt)

 

Og, hvor lenge varte turneringen, la meg sånn 3.30, slo på streamen igjen kl 13.00, og da holdte de på forsatt, holder de på så lenge? O_o

Naniwa og de setter på stream med ganle matcher når de ikke er live lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...