Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mente heller at 10 broodlords bare forsvinner pga vortex. For en latterlig ability den vortexen er. Lurer på hvem som fant på den.

Han spredde de jo ikke i det hele tatt. Protoss trenger en måte å kunne slå en haug av brood lords, og det virker som vortex er den eneste måten akkurat nå.

Blink stalkers eller pheonix er jo ikke viable...

Blink stalkers kan ikke komme frem til 10+ brood lords uten å bli slaktet, og phoenix rører de jo så vidt.

Han spredde de jo ikke i det hele tatt. Protoss trenger en måte å kunne slå en haug av brood lords, og det virker som vortex er den eneste måten akkurat nå.

Hvordan mener du man skal microe den tregeste uniten i spillet?

Går fint å spre de selv om de er treige. Du trenger ikke gjøre det midt i combat vet du.

Lenke til kommentar

Mente heller at 10 broodlords bare forsvinner pga vortex. For en latterlig ability den vortexen er. Lurer på hvem som fant på den.

kom igjen

Lenke til kommentar

Blink stalkers eller pheonix er jo ikke viable...

Blink stalkers kan ikke komme frem til 10+ brood lords uten å bli slaktet, og phoenix rører de jo så vidt.

Blink stalkers blinker, ikke sant? Det som er .hele poenget. Pheonix dealer ganske mye damage i forhold til hp'en til Brood lords.

Naniwa vs NesTea atm, gonna be fun..

Endret av Nightmare1518
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg late som jeg vet altfor mye om TvZ lategame da jeg ikke har spilt altfor mye zerg eller toss. Men jeg er rimelig sikker på at en hær med blink stalkers (med upgrades), archons, templars, (sentries, zealots) har mulighet til å countre brood lords, ja.

Om jeg tar feil, kan du ikke hjelpe meg litt til å få bedre innsikt i PvZ med dine enorme kunnskaper? ;)

Lenke til kommentar

Det er ingen måte en pure gateway hær kan drepe brood lordinfestor, med mindre zergen virkelig gjør noe feil.

hva med void rays/storm? Problemet til protoss er virkelig ikke den dårlige deathballen.

Zerg sin deathball er jo ikke akkurat svak den heller, da ;). Det finnes vel andre måter å drepe broodlord/infestor, men jeg synes ikke vortex er veldig overpowered.

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Meningsløst å diskutere, det kommer an på så mye ...

Deathball er en avslutning på spillet.

Har protoss først kommet i en posisjon hvor de har fulle oppgraderinger, mothership, voidray, archon, high templar, colossus, 12+ warpgates, 2-3 stargates, 2-3 robotics, så er det kun en måte å ha en teoretisk sjanse på ... med upgrades, riktig mix av kun corruptor brood lords ... og selv da har du mindre enn 50% sjanse.

Men nå er det ikke meningen at man skal la protoss teche dit da ... tror kanskje 1 av 50 games jeg spiller kommer dit.

(årsaken er at protoss kan reinforce instantly med archon og eller stalkers etter behov, har du ikke nok corruptors, dør alt pga mothership / vortex / void rays, har du for mange vil colossus + blink stalkers + archon være for bra mot for få brood lords)

Og du kan ikke spre brood lords for mye, en flanke med blink stalkers vil fint drepe alle som sprer seg ut fra midten raskt som faen.

Har ikke protoss colossus kan du spine crawler pushe, det hjelper enormt.

Endret av aebriol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte er en vortex som spilleren velger hvor skal lande random?

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Endret av sarsi9
Lenke til kommentar

Broodlords kan da spres nok til at man ikke får tak i over halvparten i en vortex, uten at man trenger å være veldig redd for at de skal bli plukket bort?

Kort sagt nei, det funker ikke.

Sprer du dem sånn at hvis han kaster den i midten, så kan han ikke plukke bort først ene siden og så andre, så har du spredt dem så mye at han ikke trenger vortex han kan gå inn fra ene siden som flanke og ta dem derfra normalt.

Men jeg sier ikke at det er overpowered. Det er ett spesielt tilfellet, og man kan normalt unngå å havne i situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...