Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Andre problemet er at jeg må bli bedre. Hvordan? Noen konkrete tips?

1) Marine marauder er counter to zealot stalker.

2) Hvis du virkelig ønsker å bli bedre, så last ned replays av proffer, noter ned nøyaktig hva de gjør og bygger de første 6 minuttene av spillet, tren så mot very easy AI en time eller to (15 gjennomspillinger eller så) til du kan kopiere nøyaktig (innen 5 sekunders margin) hva de gjør.

Vips så har du forbedret spillet ditt ... sinnsykt mye, hvis du er under høyt diamond nivå.

Takk takk for godt tips.

Så, hvor finner man replays til proffer? :)

http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/

http://www.sc2rep.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm det kommer jo litt ann på hva slags nivå fyren er på og da... om fyren er "bottom of bronze" så ville jeg kanskje heller anbefalt å se noen noob-friendly commentaries?

Vet ikke om day9 holder på med d der fortsatt?

Hjelper lite å se replays for min del hvertfall om jeg ikke vet hva jeg ser etter

Lenke til kommentar

Følte aldri d var noe å hente der om man bare hadde litt basis kunnskap da...

men jeg bare foreslo d som eksempel om fyren er helt grønn på strat spill generelt kanskje?

Personli ser jeg kun på artosis da han er den eneste kommentatoren som virkelig kan ting :)

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg kun på artosis da han er den eneste kommentatoren som virkelig kan ting. :)

Tja, Wolf virker rimelig proff også (tviler på at FXO ansetter folk som ikke vet noe om Starcraft*). Ikke at man nødvendigvis trenger å høre kommentarer for å lære strategier dog, om man ser på proffene og etterligner dem (reactored hellions etc.) lærer man seg fort builds som nevnt (at man utfører de dårlig er en annen sak :whistle:)

Jeg lurer forøvrig på hva som hadde skjedd i Korea om noen hadde gjort det samme som Gimix under MLG Anaheim i en extended series, tipper det hadde blitt heksejakt fra både laget og ligaen sin side. ;)http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/White-Ra

Coca situasjonen er nok ikke helt sammenlignbar dog, White-Ra ba jo aldri Gimix om å scv-rushe eller bevisst å tape og det var jo det faktum at GhostKingPrime ba SlayerS_Coca å tape og at Coca sa seg enig i dette som gjør at det ble ansett som kampfiksing.

*Ifølge Wolfs twitter er han ikke lenger ansatt av FXO, dog har jeg hørt han hjelper laget Infinity Seven.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Personlig ser jeg kun på artosis da han er den eneste kommentatoren som virkelig kan ting. :)

Tja, Wolf virker rimelig proff også (tviler på at FXO ansetter folk som ikke vet noe om Starcraft*). Ikke at man nødvendigvis trenger å høre kommentarer for å lære strategier dog, om man ser på proffene og etterligner dem (reactored hellions etc.) lærer man seg fort builds som nevnt (at man utfører de dårlig er en annen sak :whistle:)

Jeg lurer forøvrig på hva som hadde skjedd i Korea om noen hadde gjort det samme som Gimix under MLG Anaheim i en extended series, tipper det hadde blitt heksejakt fra både laget og ligaen sin side. ;)http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/White-Ra

Coca situasjonen er nok ikke helt sammenlignbar dog, White-Ra ba jo aldri Gimix om å scv-rushe eller bevisst å tape og det var jo det faktum at GhostKingPrime ba SlayerS_Coca å tape og at Coca sa seg enig i dette som gjør at det ble ansett som kampfiksing.

*Ifølge Wolfs twitter er han ikke lenger ansatt av FXO, dog har jeg hørt han hjelper laget Infinity Seven.

wolf er ganske god, som kommentator og.

men han sier ikke så mye mer enn det opplagte dog, o

Lenke til kommentar

Fler enn meg som føler HuK har vært litt dårligere de siste ukene, enn hva han har vist tidligere? På ladderen virker det som han taper mer enn før basert på det jeg har sett av streamen, og det er lenge siden jeg har sett HuK virkelig spille knallbra i en turnering, slik han har vist ved tidligere anledninger.

Lenke til kommentar

Huk's første kamp mot Leenock i Code S Ro.16 Group A var flaut å se på, merkelig at han ikke har fått meg seg at det er en dårlig ide å gå fast Nexus på Crossfire SE, har jo tidligere sett andre tosser få juling på samme måte i GSL i PvZ.

Nestea gjorde en tragisk dårlig innsats på Tal'Darim Altar mot Huk, hva som feiler han vet jeg ikke, den første kampen mot MMA var jo langt bedre.

Forøvrig lite suksess for ikke-koreanere generelt i det siste, med tap for SaSe, Naniwa (Code A)og Huk (Code S).

Lenke til kommentar

Huk's første kamp mot Leenock i Code S Ro.16 Group A var flaut å se på, merkelig at han ikke har fått meg seg at det er en dårlig ide å gå fast Nexus på Crossfire SE, har jo tidligere sett andre tosser få juling på samme måte i GSL i PvZ.

Nestea gjorde en tragisk dårlig innsats på Tal'Darim Altar mot Huk, hva som feiler han vet jeg ikke, den første kampen mot MMA var jo langt bedre.

Forøvrig lite suksess for ikke-koreanere generelt i det siste, med tap for SaSe, Naniwa (Code A)og Huk (Code S).

Heheh, Nesta vs Huk på tirsdag var jo tragi-komisk. Begge to spilte helt elendig.. Til og med Tasosis var enige i dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...