Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De bruker ladderpoint for å avgjøre hvem som skal få lov til å være med på Code-A preelimitaries (sånn det skrives?).

Så ved å cheate på ladder (Spurte folk om de ville spille stein-saks-papir om seieren eller noe, siden han hadde så høy MMR at ratingen hans ville stige uansett, eller noe i den dur), ville han lettere kunne kvalifisere seg for code a preeliminaries. Eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Dette er en stor fillesak og eneste grunnen til at det blir reagert på det er Saviour skandalen i brood:war som har gjort korea paranoide når det gjelder enhver form for utenomsportslige avtaler eller fiksing eller whatever.

En ukentlig turnering som ikke betyr en dritt ... hvorfor man ikke skal spille matchene og lage litt underholdning for seerne i stedet for å trekke seg før kampen er tullete.

Men de burde visst at mentaliteten er sånn i Korea pga Saviour.

Lenke til kommentar

Dette er en stor fillesak og eneste grunnen til at det blir reagert på det er Saviour skandalen i brood:war som har gjort korea paranoide når det gjelder enhver form for utenomsportslige avtaler eller fiksing eller whatever.

En ukentlig turnering som ikke betyr en dritt ... hvorfor man ikke skal spille matchene og lage litt underholdning for seerne i stedet for å trekke seg før kampen er tullete.

Turneringen kan gi Code A spot, som betyr alt for en koreansk progamer. Så nei, det er ikke en filleturnering. Den har mye å si. CoCa, som forfeitet game 2, hadde allerede code S. Så ved å tape kampen, ga han Ryung en sjanse til å komme inn i Code A på ufortjent vis.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Turneringen kan gi Code A spot, som betyr alt for en koreansk progamer. Så nei, det er ikke en filleturnering. Den har mye å si. CoCa, som forfeitet game 2, hadde allerede code S. Så ved å tape kampen, ga han Ryung en sjanse til å komme inn i Code A på ufortjent vis.

Turneringen kan IKKE gi Code A spot.

Det er feilinformasjon fra TL fra folk som ikke vet bedre.

Så jo, dette er en fillesak.

Lenke til kommentar

turneringen kan vel seede deg inn i preliminaries'ene om jeg ikke husker feil? (code b)

dette er ikke på langt nær code a spot men en snarvei?

Lenke til kommentar

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=263628

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/ESV_TV_Korean_Weekly#cite_note-1

It was announced on September 8th that Monthly Finals #3 will now guarantee the top winner a Code A spot.
Lenke til kommentar

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=263628

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/ESV_TV_Korean_Weekly#cite_note-1

It was announced on September 8th that Monthly Finals #3 will now guarantee the top winner a Code A spot.

Det var en engangs sak.

Det er ikke noen avtale som sier at DENNE turneringen kan føre til dette.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=285580&currentpage=4#76

Les og lær.

Lenke til kommentar

turneringen kan vel seede deg inn i preliminaries'ene om jeg ikke husker feil? (code b)

dette er ikke på langt nær code a spot men en snarvei?

Som sagt så kan den ikke det. Det var en engangssak for GSL, og denne runden av korean weekly har ingen slik avtale på plass.

Uansett er det jævlig søkt å si at ...

Fordi denne turneringen kan gi deg en inngangsbillett til en senere turnering.

Og den senere turneringen kan hvis du vinner gi deg en Code A spot.

Men dette er ikke avtalt enda, det er bare mulig at det avtales en gang i framtiden.

... så skal man henrette personen offentlig og syntes det er det verste som har skjedd ...

Slik jeg ser dette er det en tullete liten sak ... jeg ser på det som linje med noen som dropper ut av NASL gruppespill etter at de har tapt de første kampene sine for eksempel. Det er ikke noe som vil gi deg ett godt rykte, men det er ingen grunn til at andre turneringer som MLG, GSL, skal bry seg om dette.

Lenke til kommentar

Ok, har egentlig hatt lang pause fra SC2, men nå har et par kompiser av meg begynt å spille og jeg kan ikke være dårligere så har begynt selv.

Spesielt ene kompisen min spiller protoss, jeg liker terran.

Tok 2 runder her igår. Første runden marinerusha jeg og med et par tanker knuste basen.

Andre runden dret jeg meg ut og fikk en haug stalkers og zealots i trynet, samt et par colossus.

Problemet mitt er et par ting (egentlig endel ting, men tar de først).

Hvordan kontrer man best stalkers og zealots? De virker liksom så op overnfor marines? Ja, jeg er elendig, men still...

Andre problemet er at jeg må bli bedre. Hvordan? Noen konkrete tips? Får bare tips som: "spill mer". Det er jo greit, men liker å vite hva jeg må forbedre, hvordan jeg kontrer ting osv. Tviler på at jeg lærer noe bare av å spille. Da vil jeg jo bygge det samme hele tiden og alltid tape...

Lenke til kommentar

uansett så er jeg generelt imot "throwing" av matches, og mener straffen var svært passende.

Det var første runde i en turnering ... du mener det hadde vært bedre av han å ikke møte opp i det hele tatt, og at dette er en forferdelig forbrytelse å spille matchene for streamen som underholdning, i stedet for å bare ikke møte opp?

Han slo ikke ut noen andre på veien ... ødela ikke for noen ...

Hadde det vært langt ute i turneringen og det hadde vært kvalifisering for code A som premie så ja, det hadde vært ett poeng, men første runde i en turering som IKKE har noe med andre turneringer ...

Og de lot ikke en gang som om de tok det seriøst og tilfeldigvis lot han ene vinne ... de bare spilte sitt beste, og så forlot han ene gamet, fordi han ikke hadde intensjon om å være med videre.

Jeg syntes denne saken har fått ALT for store proporsjoner, det var en liten fillesak som har blitt blåst opp av folk fordi de ikke gidder å sette seg inn i det - og det blir stort i Korea fordi de er paranoide pga tidligere skandaler.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Andre problemet er at jeg må bli bedre. Hvordan? Noen konkrete tips?

1) Marine marauder er counter to zealot stalker.

2) Hvis du virkelig ønsker å bli bedre, så last ned replays av proffer, noter ned nøyaktig hva de gjør og bygger de første 6 minuttene av spillet, tren så mot very easy AI en time eller to (15 gjennomspillinger eller så) til du kan kopiere nøyaktig (innen 5 sekunders margin) hva de gjør.

Vips så har du forbedret spillet ditt ... sinnsykt mye, hvis du er under høyt diamond nivå.

Lenke til kommentar

Andre problemet er at jeg må bli bedre. Hvordan? Noen konkrete tips?

1) Marine marauder er counter to zealot stalker.

2) Hvis du virkelig ønsker å bli bedre, så last ned replays av proffer, noter ned nøyaktig hva de gjør og bygger de første 6 minuttene av spillet, tren så mot very easy AI en time eller to (15 gjennomspillinger eller så) til du kan kopiere nøyaktig (innen 5 sekunders margin) hva de gjør.

Vips så har du forbedret spillet ditt ... sinnsykt mye, hvis du er under høyt diamond nivå.

Takk takk for godt tips.

Så, hvor finner man replays til proffer? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...