Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker å lagre spill jeg vil ha i en lang fremtid fysisk, om jeg skulle installere sc2 om 20 år og det ikke fungerer pga nedlagt server er det lettere å vise til :9

Tja ... vel jeg har gamet i så mange år at jeg vet at jeg ekstremt sjelden tar fram gamle spill ...

Spilte gjennom originalen og brood:war før lansering av sc2 men det er kun fordi brood:war var spillet jeg hadde spilt mest i livet (med unntak av EverQuest ... mmorpg vinner hehe).

Lenke til kommentar

såeh. På tide med en ny diskusjon.no turnering?

Prøver å vekke liv i denne igjen eg.

Er ikkje noko spesielt god i det heile teke, men hadde no vore moro å delteke. :)

Kva erfaringar er det frå dei forrige gongane det har vore diskusjon.no turnering?

Fungerte det bra? Er nivået høgt?

Lenke til kommentar

aldri skjønt dette enorme fokuset på "league" egentlig, personlig har jeg et større fokus/hig etter å "spille riktig" i den form av at man føler man kunne slått gitt person om og om igjen fordi man kun spiller bedre.

Naturligvis.

Det er to ting jeg fokuserer på når jeg spiller starcraft.

Det første, og viktigste, er at jeg blir bedre. At jeg merker fremgang, og at jeg rett og slett evner å slå folk jeg ikke hadde sjans til å slå for 6 mnd siden. Her er leagues en grei "målestokk" for de aller fleste. Det å gå fra Gold til Platinum er en bekreftelse på at du forbedrer deg.

Nå er jeg jo i masters, så det er litt... ikke viktig lenger. Har ikke som mål å komme i GM.

Det andre er at jeg spiller solid og viser gode resultater hver kamp. Altså at gameplayet mitt er konsitent, med så få huller som mulig. Spiller svært macroorientert, og har mindsettet at dersom jeg taper er det ikke pga rase, map eller andre tulleting - men rett og slett at jeg ikke spilte bra nok. Det er klart det er andre faktorer som kan spille en rolle, men ingen av de er betydelige nok til å kunne skylde på det. I allefall ikke på mitt nivå. Close pos Shattered Temple på Blizzcon derimot.. var en ganske avgjørende faktor (Sen vs MVP).

Anyways.

1. Fremgang

2. Konsitent og solid gameplay.

Det du prater om går vel mer under punkt #2.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

aldri skjønt dette enorme fokuset på "league" egentlig, personlig har jeg et større fokus/hig etter å "spille riktig" i den form av at man føler man kunne slått gitt person om og om igjen fordi man kun spiller bedre.

Det beste ved å vinnne spill online er ikke å vinne, men å vise alle andre at en vant.

Lenke til kommentar

Det beste ved å vinnne spill online er ikke å vinne, men å vise alle andre at en vant.

de fleste ser det nok slik ja

når jeg tenker meg om spiller jeg jo online fordi jeg liker tanken om å måle meg opp mot andre

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang starcraft 2.

Er rimelig ny i spillet men har speccet noen SC2 turneringer. Kjøpte spillet for ca 1mnd siden og klarte å vinne 3 av 5 placement matcher og havnet i gold laddern, Fant rimelig kjapt ut at dette var langt over mitt nivå og sluttet egentlig å spille 1v1 siden det ble så kjedelig å tape før 10min var omme kamp på kamp.

Når sesong 4 var igang prøvde jeg meg i 1v1 igjen og så tapte jeg placementn og havnet i silver, og slet også kraftig der. så bestemte jeg meg for å joine og tape matcher med vilje, etter å ha tapt ca 10matcher så ble jeg rykka ned til bronze og nå når jeg prøver å spille kamper så leaver alle jeg finner match mot iløpet av 1-2min og har prøvd over 30kamper nå uten å møte en person som ikke leaver. Er redd for å rykke opp til silver igjen nå og møte folk som er mye bedre enn meg.

Utrolig irriterende og skjønner ikke hvorfor det driver å skjer hele tiden? Er det vanlig at folk holder på sånn i bronze ladderen?

Endret av staf
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang starcraft 2.

Er rimelig ny i spillet men har speccet endel SC2 turneringer. Kjøpte spillet for ca 1mnd siden og klarte å vinne 3 av 5 placement matcher og havnet i gold laddern, Fant rimelig kjapt ut at dette var langt over mitt nivå og sluttet egentlig å spille 1v1 siden det ble så kjedelig å tape før 10min var omme kamp på kamp.

Når sesong 4 var igang prøvde jeg meg i 1v1 igjen og så tapte jeg placementn og havnet i silver, og slet også kraftig der. så bestemte jeg meg for å joine og tape matcher med vilje, etter å ha tapt ca 10matcher så ble jeg rykka ned til bronze og nå når jeg prøver å spille kamper så leaver alle jeg finner match mot iløpet av 1-2min og har prøvd over 30kamper nå uten å møte en person som ikke leaver. Er redd for å rykke opp til silver igjen nå og møte folk som er mye bedre enn meg.

Utrolig irriterende og skjønner ikke hvorfor det driver å skjer hele tiden? Er det vanlig at folk holder på sånn i bronze ladderen?

1. og fremst du kan ikke se på det som "er det vanlig på bronze" du må se på det som "er det vanlig på min mmr"

og du har nok havnet så langt ned at endel av dem har samme mentalitet som du hadde i starten, spill litt til så slutter du nok å møte dem.

om dette har skjedd 30 ganger på rad (noe som hørtes GRASALT mye ut) så må nesten dette være en veldig uheldig tilfeldighet :9 spesielt siden du ikke har spilt så mye, så vil din mmr svinge kraftig noe som vil gjør at 30wins på rad vil skyte den ganske kraftig opp, selv mot folk med xtremt lav mmr

Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg litt mer. lefta selv kampene når jeg kjente igjen nicksa til folka som drev å leava. Ble 26kamper og 1 kamp der ingen quita. Får bare smøre meg med tålmodighet. og satse på at jeg ikke blir matcha opp mot de etterhvert, selv om jeg skulle havne i silver igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...