Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

En bedre taktikk er å scoute og se om han har en barracks med tech lab, og en refinery. Hvis du ser det, så begynner du å bygge stalkers med chrono boost du bør ha samlet opp. Klarer du å ta ut de første reaperne uten at han får tatt ut noen probes, er du i en god ledelse. Men ikke fly inn i basen hans med en gang i tilfelle han har noe ekstra, bare vent litt og bygg noen ekstra gateways og spam så masse zealots + stalkers du kan, for så å ta et timing attack og angripe han i det han holder på å sette økonomien tilbake på beina, og han begynner å sette opp factory.

Et god strat, men hva gjør du hvis han lurer deg? Hvis det ikke kommer noen Reapere? Var en ting jeg lekte litt med i slutten av betaen. Slang opp til Reaper-rush, men bytta til bunker og Marauders. Når du føler deg sikker på at du har nok Marauders selger du bunkeren igjen og bygger noen få Marins. Så et hard push. Hadde i grunn god suksess. Er også en start det er lett å bygge vidre på eller det er en start som gir det mulighet til tidlig agresjon med styrke og som er relativ lett å bygge vidre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bedre taktikk er å scoute og se om han har en barracks med tech lab, og en refinery. Hvis du ser det, så begynner du å bygge stalkers med chrono boost du bør ha samlet opp. Klarer du å ta ut de første reaperne uten at han får tatt ut noen probes, er du i en god ledelse. Men ikke fly inn i basen hans med en gang i tilfelle han har noe ekstra, bare vent litt og bygg noen ekstra gateways og spam så masse zealots + stalkers du kan, for så å ta et timing attack og angripe han i det han holder på å sette økonomien tilbake på beina, og han begynner å sette opp factory.

Et god strat, men hva gjør du hvis han lurer deg? Hvis det ikke kommer noen Reapere? Var en ting jeg lekte litt med i slutten av betaen. Slang opp til Reaper-rush, men bytta til bunker og Marauders. Når du føler deg sikker på at du har nok Marauders selger du bunkeren igjen og bygger noen få Marins. Så et hard push. Hadde i grunn god suksess. Er også en start det er lett å bygge vidre på eller det er en start som gir det mulighet til tidlig agresjon med styrke og som er relativ lett å bygge vidre på.

Det er der oftere og jevnere scouting kommer inn. :)

Lenke til kommentar

Men hvordan får du opp stalkers så fort? Alt de trenger er én reaper for å fucke opp probesene dine :/ Jeg rekker aldri/sjeldent å få opp stalkers før det første angrepet kommer med reapers..? Hva gjør jeg feil?

edit: bygger du en eller to gateways i begynnelsen? og en eller to gas-greier før du begynner å få bygd stalkers?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er spurt om før, eller om det i det hele tatt er riktig sted å spørre..

Men er det ikke mulig å kjøpe spillet på nett via Steam feks?! Finner det ikke der, eller under "On Demand" hos CDON..

Steam?

Dette er et Blizzard spill. Ikke Valve. Det har ingenting på Steam å gjøre. Men dersom du ønsker å kjøpe en digital versjon kan du jo prøve hjemsidene til blizzard..

http://eu.battle.net/en/info/digital-purchase

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Men hvordan får du opp stalkers så fort? Alt de trenger er én reaper for å fucke opp probesene dine :/ Jeg rekker aldri/sjeldent å få opp stalkers før det første angrepet kommer med reapers..? Hva gjør jeg feil?

edit: bygger du en eller to gateways i begynnelsen? og en eller to gas-greier før du begynner å få bygd stalkers?

Jeg pleier å bygge en gateway og en cybernetics core og bruke chrono boost på gatewayen. Ganske greit å klare det, da.

Lenke til kommentar

Gjett hvem som nettopp kom i Platinum league etter å ha knust en Terran ganske bra med 4 gate. Han var forøvrig en Platinum spiller, og har bare tapt to kamper i hele dag, hvor de var platinum league spillere.

Edit: Gikk fra rank 37 gold til 57 platinum. Får se hvor mange kamper jeg trenger for å komme rundt rank 20 i Platinum, så nå er det bare hard jobbing som gjelder.

Edit2: Målet mitt for året var å vinne et lokalt LAN SC2 konkurranse, og å komme i Platinum League, og at jeg kom i platinum så fort hadde jeg aldri trodd.

Endret av Romis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som er god med Terran her?

Klarer meg. Havner nok i diamond med tiden. Why?

Splendid! Lyst til å kjøre noen customgames mot en stakkars Zerg? :)

Klart det. Har nesten kun spilt campaign til nå så det skal bli godt med litt ordentlige kamper. :D

Need name! :)

Lenke til kommentar

OK, det faktum at denne diskusjonen går så langt over mitt hode at jeg bokstavelig talt sitter på google og søker etter begrepene dere bruker == grunnen til at jeg gruer meg til multi :(

Hvilken post sikter du til?

Lenke til kommentar

OK, det faktum at denne diskusjonen går så langt over mitt hode at jeg bokstavelig talt sitter på google og søker etter begrepene dere bruker == grunnen til at jeg gruer meg til multi :(

Bare å spørre vettu. ;) Vi er ikke så grusomt elitistiske her. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...