Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mhm mange som gjør d derfor pylon scouter jeg alltid som random når jeg får toss

om jeg ser ditt 6pool putter jeg forget først heller og blokker canonen inn med pylons mens rampen er blocket (vanskli å forklare)

skal ikke påstå at jeg aldri har tapt mot 6pooler, men 6pool er en veldi lett build å slå i mine øyne :)

edit: om du virkeli gjør dette, er d ikke ennå bedre å bare leave med en gang? o0

Hvordan blocker du ramp og pylon?

Korrekt måte er pylon i main + cannon der.

Funker jo i GSL 50% av gangene mot protoss ...

har ikke tid til å pylone main, pga putter jo min første pylon nede i natural pga expand buildet

stopper totalt all probe produksjon rett og slett enkelt og greit

om jeg scouter d sist på f.eks tal'darim tror jeg nok at jeg er fucked tho, men igjen, d kan være at han løper feil pga han kan jo scoute meg sist og :)

Høres bare veldig feil ut ...

De fleste guidene jeg har lest tilsier at for å holde det så ...

9 pylon scout

13 forge scout i motsatt retning hvis du ikke fant han på første forsøk

Finn han og se 6 pool - pylon i main.

Pylon ferdig, cannon i mineral line

Ha probes på hold position rundt cannon mens den blir ferdig warpet inn.

Slik jeg ser det ... har jeg aldri opplevd at noen klarer å walle off til basen OG ha masse pylons rundt cannon som hindrer den i å bli tatt ut. Høres bare veldig rart ut.

Nå 6 pooler jeg ikke så ofte da, bare mot random, men erfaringsmessig slår det folk som har cannon utenfor main base.

da burde du så inderli fortsette, jeg snakker kun utifra erfaring

Lenke til kommentar

Dersom jeg spiller som zerg, hvordan kan jeg fort injecte larva? Jeg pleier å ha alle basene på 8, slik at jeg får lagd units fort.

Mange metoder ... en er å ha alle queens på 9 og bare clicke på minimap.

Hvil ikke alle queensa da stikke over ditt jeg injecter sist?

Lenke til kommentar

Dersom jeg spiller som zerg, hvordan kan jeg fort injecte larva? Jeg pleier å ha alle basene på 8, slik at jeg får lagd units fort.

Mange metoder ... en er å ha alle queens på 9 og bare clicke på minimap.

Hvil ikke alle queensa da stikke over ditt jeg injecter sist?

metoden avhenger av at du ikke er "god nok" til å injecte med en gang, så lenge queenen som er nærmest har energyen vil den injecte riktig sted

men om du f.eks er på 2base, er d ikke urealistisk at du injected "riktig" som vil gjør at din energy vil være for lav til inject som regel (om du injecter nøyaktig på 25mana vil din queen etter min erfaring bare ha 23 energy når den er ferdi) mulig jeg er litt treg og tallet er ennå lavere men :\

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dessuten har terrans Ghosts, som både har snipe og EMP - begge effektive counters mot HT's. Er fint balansert :)

http://www.gomtv.net/2011gslsponsors6/vod/66232

Sinnsyk ghost micro. :dribble:

Er 1 base stargate play automatisk cheese? (sett at man lager mer enn kun én void og en phoenix)

Tja har møtt tre stargate phoenix, vil nok karakterisere det som cheese, jeg slaktet phoenixene og vant kampen så det funket dårlig.*

Har også møtt mass voidrays, trodde jeg skulle tape en stund men jeg slo det merkelig nok tilbake og vant til slutt kampen, vil karakterisere det som nokså cheesy også, dog er det første eksemplet klart mer cheesy slik jeg ser det.

*Spiller Terran.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

vi snakker om 1base nå ikke sant?

etter min erfaring så har jeg kun gas til 2 stargates' produksjon, du vil få littegrann gas overflow da, som kan fikses med en liten chronoboost i tid og annen (overflowen var mest sannsynli grunnet macro huller tho)

men får vel testes :p, har aldri prøvd 2-3 stargat'e voidrays tho (muligens fordi d er så cheesy? o0)

Lenke til kommentar

Snakket vel om hvorvidt 3stargate phoenix vs terran er cheese eller idioti. Om det er 1base eller 3base burde vel ikke gjøre noen forskjell. Det er bare dumt, og kan ikke fungere. Ville bare si meg uenig med uenig med Dark Archon som skrev at han mente mass phoenix var mer cheesy enn mass voidrays. Når en går mass phoenix mot terran er det nok enten en som aldri har prøvd spillet før, eller en som skal prøve seg på noe funday monday-greier.

Når vi snakker om cheese er denne serien ganske morsomt. Idra vet at han kommer til å bli cheeset, men har ingenting å stille opp med. Ser riktignok ut som han ikke engang prøver i game 2.

Lenke til kommentar

2/3 gate phoenix er jo ikke idiotisk. Phoenix fra 1 base gir deg veldig god scouting så du kan reagere helt rikitig etter hva terran gjør. Det gir deg også en stor fordel mot banshee builds.

Tror bare du misforstår meg. Om man har tenkt å bygge noe annet enn phoenixes som reaksjon på det terranen gjør, så er det ikke dumt. Det har jeg ikke ment å si. Men når dark archon mener han ble "cheeset" med 3stargate phoenix, kan du si at det høres ut som noe lurt? Jeg tolker det iallefall som at han har spilt mot en som har prøvd å overraske han med mange phoenixes, for å ta seieren på stedet. Man vinner ikke mot terran ved å cheese med mass phoenixes, (er begrenset hvor mange marines man kan drepe med beams) men 3stargate vil jo ofte være effektivt hvis man bruker det rett.

Lenke til kommentar

Snakket vel om hvorvidt 3stargate phoenix vs terran er cheese eller idioti. Om det er 1base eller 3base burde vel ikke gjøre noen forskjell. Det er bare dumt, og kan ikke fungere. Ville bare si meg uenig med uenig med Dark Archon som skrev at han mente mass phoenix var mer cheesy enn mass voidrays. Når en går mass phoenix mot terran er det nok enten en som aldri har prøvd spillet før, eller en som skal prøve seg på noe funday monday-greier.

Når vi snakker om cheese er denne serien ganske morsomt. Idra vet at han kommer til å bli cheeset, men har ingenting å stille opp med. Ser riktignok ut som han ikke engang prøver i game 2.

uenig, selv om jeg aldri har gjort et slikt build seriøst, så kan jeg se potensiale i et "3stargate" build :p

muligens med et robo followup?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...