Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne gått 3rax hver game, for å vinne stort sett alle games mot protoss. Men jeg velger heller å gå "drop heavy" eller 1-1-1. Vinner mindre, men lærer mer.

Tror du vil ha høyere vinnprosent med 1-1-1 enn 3 rax. De fleste har lært seg å force fielde rampen nå.

Ikke i bronze til gold.

 

Ligger i toppen av bronze, og møter ikke stort annet enn silver og gold.

Lenke til kommentar

Tror jeg går over til å spille random. Prøvde meg litt som zerg og protoss. Kan jo basics etter å ha sett på streams, casts, div. videoer og lest ting.

Vunnet begge toss og begge zerg matchene mine.

 

De jeg spilte mot var solver og gold også. men fortsatt ikke akkurat så mye å skryte av :p

 

Skal hvertfall ikke cheese hvert eneste game, som mange som spiller random gjør...

Lenke til kommentar

Tror jeg går over til å spille random. Prøvde meg litt som zerg og protoss. Kan jo basics etter å ha sett på streams, casts, div. videoer og lest ting.

Vunnet begge toss og begge zerg matchene mine.

 

De jeg spilte mot var solver og gold også. men fortsatt ikke akkurat så mye å skryte av :p

 

Skal hvertfall ikke cheese hvert eneste game, som mange som spiller random gjør...

De fleste randomspillere føler seg så jævli spesielle fordi de spiller random. Spesielt om de har en decent rank.

 

Enormt mye cheese hos random-spillere ja. Er som regel en dice mellom 6pool, canonrush eller proxy zealots og <insert 1 base terran build>.

Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst til det får å lære hvordan det er å spille mot alt, som alt. Spille random en stund, så slår meg til ro som en av rasene. Si at jeg velger protoss, og spiller mot en zerg, veit jeg hvordan det er for zergen.

 

Hvorfor skal det være så kult å spille random? Blir vel ikke det før de har en skikkelig god rank imo.

Lenke til kommentar

Gjør heller som Day9 og rull en terning for å bestemme hvilken rase du skal spille som. Jeg vet ihvertfall at jeg må spille mange dårlige builds mot random fordi jeg rett og slett ikke vet hvilken rase de er.

akkurat derfor å gå "standard builds" som random er så bra, du vil alltid få en fordel fordi fienden ikke kan gå sine beste builds mot din race :)

mitt yndlings build når jeg får toss mot zerg for tiden er 16nex 16forge, selv når de 12pooler holder det :)

 

 

 

PvP 3stalker rusher jeg, får nesten alltid et zealot kill pga de åpner veldi dårlig for PvP :D

 

Kanskje det beste. 1-2 terran 3-4 Protoss og 5-6 Zerg.

terning er så ut.

 

http://www.random.org/

 

men offer ikke bare spille random? ta den fordelen når du først kan få den :D

Lenke til kommentar

absolutt, men om du vil spille en rase så ser jeg ikke noen grunn til å kaste terningen heller, du vil jo lære 4 HELT ubrukelie matchups

 

la oss si at du går for terran PvP ZvZ og PvZ Og ZvP vil være helt ubrukeli for deg nå, d eneste du vil ha lært ut av å spille dette er egentli micro mechanics

Lenke til kommentar

akkurat derfor å gå "standard builds" som random er så bra, du vil alltid få en fordel fordi fienden ikke kan gå sine beste builds mot din race :)

Jeg 6 pooler alltid mot random.

 

Spiller for å trene og bli bedre og lære spillet, og har tre helt forskjellige builds mot hver rase. Så mot random er det bare å kjøre 6 pool og ta en loss mot terran slik jeg ser det. Slipper å kaste bort tiden min.

Lenke til kommentar

akkurat derfor å gå "standard builds" som random er så bra, du vil alltid få en fordel fordi fienden ikke kan gå sine beste builds mot din race :)

Jeg 6 pooler alltid mot random.

 

Spiller for å trene og bli bedre og lære spillet, og har tre helt forskjellige builds mot hver rase. Så mot random er det bare å kjøre 6 pool og ta en loss mot terran slik jeg ser det. Slipper å kaste bort tiden min.

mhm mange som gjør d derfor pylon scouter jeg alltid som random når jeg får toss

 

om jeg ser ditt 6pool putter jeg forget først heller og blokker canonen inn med pylons mens rampen er blocket (vanskli å forklare)

 

skal ikke påstå at jeg aldri har tapt mot 6pooler, men 6pool er en veldi lett build å slå i mine øyne :)

 

 

edit: om du virkeli gjør dette, er d ikke ennå bedre å bare leave med en gang? o0

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

mhm mange som gjør d derfor pylon scouter jeg alltid som random når jeg får toss

 

om jeg ser ditt 6pool putter jeg forget først heller og blokker canonen inn med pylons mens rampen er blocket (vanskli å forklare)

 

skal ikke påstå at jeg aldri har tapt mot 6pooler, men 6pool er en veldi lett build å slå i mine øyne :)

 

 

edit: om du virkeli gjør dette, er d ikke ennå bedre å bare leave med en gang? o0

Hvordan blocker du ramp og pylon?

 

Korrekt måte er pylon i main + cannon der.

 

Funker jo i GSL 50% av gangene mot protoss ...

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

mhm mange som gjør d derfor pylon scouter jeg alltid som random når jeg får toss

 

om jeg ser ditt 6pool putter jeg forget først heller og blokker canonen inn med pylons mens rampen er blocket (vanskli å forklare)

 

skal ikke påstå at jeg aldri har tapt mot 6pooler, men 6pool er en veldi lett build å slå i mine øyne :)

 

 

edit: om du virkeli gjør dette, er d ikke ennå bedre å bare leave med en gang? o0

Hvordan blocker du ramp og pylon?

 

Korrekt måte er pylon i main + cannon der.

 

Funker jo i GSL 50% av gangene mot protoss ...

har ikke tid til å pylone main, pga putter jo min første pylon nede i natural pga expand buildet

stopper totalt all probe produksjon rett og slett enkelt og greit

om jeg scouter d sist på f.eks tal'darim tror jeg nok at jeg er fucked tho, men igjen, d kan være at han løper feil pga han kan jo scoute meg sist og :)

Lenke til kommentar

mhm mange som gjør d derfor pylon scouter jeg alltid som random når jeg får toss

 

om jeg ser ditt 6pool putter jeg forget først heller og blokker canonen inn med pylons mens rampen er blocket (vanskli å forklare)

 

skal ikke påstå at jeg aldri har tapt mot 6pooler, men 6pool er en veldi lett build å slå i mine øyne :)

 

 

edit: om du virkeli gjør dette, er d ikke ennå bedre å bare leave med en gang? o0

Hvordan blocker du ramp og pylon?

 

Korrekt måte er pylon i main + cannon der.

 

Funker jo i GSL 50% av gangene mot protoss ...

har ikke tid til å pylone main, pga putter jo min første pylon nede i natural pga expand buildet

stopper totalt all probe produksjon rett og slett enkelt og greit

om jeg scouter d sist på f.eks tal'darim tror jeg nok at jeg er fucked tho, men igjen, d kan være at han løper feil pga han kan jo scoute meg sist og :)

Høres bare veldig feil ut ...

 

De fleste guidene jeg har lest tilsier at for å holde det så ...

 

9 pylon scout

13 forge scout i motsatt retning hvis du ikke fant han på første forsøk

Finn han og se 6 pool - pylon i main.

Pylon ferdig, cannon i mineral line

Ha probes på hold position rundt cannon mens den blir ferdig warpet inn.

 

Slik jeg ser det ... har jeg aldri opplevd at noen klarer å walle off til basen OG ha masse pylons rundt cannon som hindrer den i å bli tatt ut. Høres bare veldig rart ut.

 

Nå 6 pooler jeg ikke så ofte da, bare mot random, men erfaringsmessig slår det folk som har cannon utenfor main base.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...