Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men hvis man ikke gidder alt det stresset der, fungerer det også bra å bare bytte til protoss.

 

Jaha?

 

AtW

Protoss trenger faktisk ikke gjøre noe som helst for å bli gode. Rasen er så ubalansert og lett at du kommer til GM utelukkende ved å a-move.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men hvis man ikke gidder alt det stresset der, fungerer det også bra å bare bytte til protoss.

 

Jaha?

 

AtW

Protoss trenger faktisk ikke gjøre noe som helst for å bli gode. Rasen er så ubalansert og lett at du kommer til GM utelukkende ved å a-move.

 

Skjønner skjønner, trenger jo ikek å tenke på buildorders eller makro heller, man kan vel egentlig bare trykke tilfeldig på tastaturet..

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det sarsi9 som sa – jeg svarte til chri-ot om at protoss er langt ifra up.

 

Men ærlig talt, det er latterlig lett å spille protoss.

 

Ja, og det han sa er pølsevev. Mange vil sikkert si det er latterlig lett å cheese seg høyt opp i divisjonene også, det kan man gjøre med alle raser. For folk som ikke er på toppnivå (som jeg tipper er samtlige her inne), så er det spillestil og skill/trening som spiller inn på hvor lett ting er og hvor bra man gjør det, og i liten grad race.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å bruke litt Psionic storm, som Toss føler jeg at den er digg, men den må jo være litt OP? :dribble:

Neida. Det er ikke OP. Før hadde protoss en upgrade som het "Khaydarin Amulet", som gjorde at high templars startet med mer energy, og startet derfor med nok energy til å kunne storme med en gang de var ferdig å warpe inn. Det var litt OP, med tanke på harass osv.

 

Men abilitien i seg selv er ikke OP. Etterhvert som motstanderene blir bedre, vil de lære seg å spre unitene sine utover for å minimere skaden de tar av storm. Samt løpe ut av den, og konstant bevege på troppene sine. Dessuten har terrans Ghosts, som både har snipe og EMP - begge effektive counters mot HT's. Er fint balansert :)

 

Se på det som en fungal, med mindre radius, uten root.

 

Edit:

Forresten, i hvilken league er folk her inne?

 

 

Bronze på meg :thumbdown:

 

Er i Masters League på EU og NA. Spiller lite om dagen, dog.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Her nede i bronze fungerer stormen ihvertfall bra mott mass marine og mass zergling!! hehe

Spellen er jo laget for å countre light units, så det fungerer bra mot marines og lings selv på proff-nivå :) Colossus er hakket bedre mot lings dog. Dette fordi den ikke dealer splash til friendly units, og lings er så raske at de lett kan løpe ut av en storm. På en annen side har de så lite HP, at de ofte dør før de er ute av stormen. Ulempen er at de er melee units, og at du ofte må storme dine egne zealots for å drepe lingsa.

Hvor lenge spilte du starcraft for å komme helt opp til master?

Har vel spilt det ganske jevnlig i overkant av et år nå. Siden betaen i april. Har hatt en del pauser, og ikke alltid spilt så mye. En time daglig i gjennomsnitt kanskje? Noen perioder har jeg spilt 5-6 timer daglig, mens andre ganger har det vært opp til fler mnd uten ett eneste game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...